Još jedna bruka za McLaren dogodila se još pre same trke. Fernando Alonso se nije kvalifikovao za Indy 500
Trkački tim McLaren jeste jedini tim u istoriji auto sporta koji je uspeo da pobedi u Formuli 1, na Le Mansu i na famoznom Indy 500. Ali to je bilo nekada davno, a legendarni tim više ne liči ni na senku pobednika. Dok se u Formuli koliko toliko vraća u sredinu konkurencije uz novog dobavljača motora, i umesto da se koncentriše na jedan projekat, McLaren je ponovo uzeo zalogaj koji nije u stanju da proguta i to preko “bare”.
Legendarna trka 500 milja Indianapolisa je izazov mnogima, kako sportski tako i marketinški obzirom na ogromnu medijsku pažnju koju izaziva. Nakon što je 2017. Fernando Alonso zamalo uspeo da pobedi, ali ga je kvar hondinog motora zaustavio pred samim krajem trke, Zack Brown, šef McLarena, pomislio je da tim može da ponovi isti rezultat, ali sa prolaskom kroz cilj. Ispostavilo se da je Brown zaboravio jednu krupnu stvar. McLaren je 2017. Fernanda Alonsa ubacio u bolid Andretti Autosport, tima sa ogromnim iskustvom, koji je dao i kompletnu tehničku i personalnu podršku. Za 2019. McLaren je poverovao da je u stanju da napravi sopstveni bolid i tim za Indy 500. Ispostavilo se da je daleko od toga. Od prvih testova, pa do udarca u zid, Alonso je u narandžastom bolidu napravljenom u Engleskoj bio nekonkurentan. Čak ni prelazak, nakon sudara, na potpuno drugi bolid koji je napravila Dallara u Americi, nije mnogo pomogao, isto kao ni nepovoljni vremenski uslovi koji su Alonsa sprečili da napravi više krugova.
Epilog McLarenovog prekookeanskog pokušaja je patetičan. Fernando Alonso, po mnogima jedan od najboljih vozača današnjice, nije uspeo da se plasira za trku, obzirom da je bio 34., najsporiji. Teško da je njemu ili ikome drugome za utehu to što je ovogodišnji Indy 500 najkonkurentniji u svojoj 103 godine dugoj tradiciji, sa samo 4.4 km/h razlike između osvajača pol pozicije i 30. mesta u kvalifikacijama. Bolid je bio, jednostavno, prespor.
Ne pomažu mnogo reči izvinjenja Gillesa De Ferrana publici i navijačima, Alonsu, i okretanje priče na snažne emocije. Ne pomaže ni Alonsova izjava da mu je drago što su probali, pa nisu uspeli. Činjenica je da su američki manageri Zack Brown i De Ferran pomislili da ako timu ne ide u Formuli 1, može da mu ide u Indy seriji, koja deluje mnogo manje konkurentna. Jako loša procena, i jako velika bruka za McLaren, možda najveća u bogatoj istoriji. Zack Brown ne treba mnogo da se čudi što veliki sponzor, Betrobras, sa kojim je potpisao 150 miliona dolara “težak” petogodišnji ugovor, želi da se povuče iz tima nakon samo godinu dana, i to na lični zahtev predsednika Brazila.
Samo još ostaje pitanje da li će Brown i dalje insistirati na uključivanju tima u IndyCar seriju, ili je shvatio da nema snage ni za jedan šampionat, a kamoli za dva.
Show Comments