Lee Iacocca “Kum” Ford Mustanga i čovek koji je tresao globalnu auto industriju, preminuo je u 94. godini
Od posledica komplikacija Parkinsonove bolesti, u 94. godini života, preminuo je Lee Iacocca, jedan od najuticajniji ljudi u istoriji automobilske industrije. Kao najveći komercijalni uspeh vezan za jedan konkretan model vezuje se globalnu uspeh koji je postigao sa modelom Ford Mustang, uprkos neverovatno malom budžetu na raspolaganju za razvoj današnje legende.
Nakon uspeha koje je postigao sa Fordom tokom 50-ih i 60-ih godina prošlog veka, Iacocca je početkom 70-ih prešao u Chrysler u kojem je odigrao krucijalnu ulogu u spasavanju posrnulog giganta.
Pod ovom markom je ostvario i svoj “Mini-Max” projekat, koji je bio odbijen u Fordu, a iza kojeg je stajao koncept MPV-a. Kada su se pojavili 1983. Dodge Caravan i Plimouth Voyager (Voyager je bilo ime koje je Chrysler odbacio za svoj MPV na bazi modela Pacifica), postigli su ogroman uspeh na tržištu. Zahvaljujući uspehu MPV-a, ali i drastičnim “kresanjima” troškova, Lee Iacocca je stabilizovao Chrysler koji je počeo, čak i pre vremena, da vraća nagomilane dugove prema poverenicima koje su podržavale SAD.
Pod komandom Iacocce, Chrysler napravio još jedan značajan iskorak, prihvatio je K platformu, koja je označila prelazak na prednji pogon, motor smešten napred poprečno, nezavisno prednje i polunezavisno zadnje oslanjanje umesto krutog. Dodge Aries, Chrysler LeBaron, Dodge 400 i Plymouth Reliant do 1989. prodati su u preko dva miliona komada.
FCA je u svom zvaničnom saopštenju naveo da je Lee Iacocca bio jedan od najvećih lidera u istoriji automobilske industrije, i zaslužan je što je za kupovinu brendova kao što su Jeep i Lamborghini. Sa funkcija CEO i predsednika Chryslera, povukao se na kraju 1992. godine.
Show Comments