IndyCar je najavio da će se do sezone 2022. oprostiti sa erom korišćenja isključivo SUS motora, i da će poželeti dobrodošlicu hibridnim pogonima
To uopšte nije loša vest. Prelazak na hibridni pogon znači da će IndyCar bolidi proizvoditi najmanje 900 KS. Organizatori veruju da će brži automobili pomoći u pravljenju napetije akcije na stazi i povećati pokušaje obilaženja u cilju zanimljivijih trka. Aktuelni automobili proizvode između 550 i 700 KS, sudeći po veb sajtu IndyCara. Osnovni elementi budućeg pogona sastojaće se iz asinhronog motora, invertera, i elektronskog uređaja za skladištenje koji će omogućiti regenerativno kočenje. Prelazak na hibridni pogon omogućiće vozačima da startuju svoj motor iz kabine. Aktuelni automobili se trenutno startuju van kokpita pomoću prenosivog električnog startera.
Iz IndyCara navode da će ova promena bolje zaštititi vozača i AMR Safety tim jer automobili neće morati da se ponovo startuju na stazi tokom prekida trke zbog “caution” perioda koji su u Indycaru česti. Pritom, prelazak na hibridne pogone bi trebalo da smanji broj zaustavljanja i skrati njohovo trajanje i poveća tempo trke. IndyCar tvrdi da će dodatna snaga iz hibridnog sistema povećati napetost tokom „push-to-pass“ angažovanja, koja su inače dozvoljena samo na klasčnim stazama, a na ovalima nisu. Oba fabrička proizvođača koja učestvuju u IndyCaru, Honda i Chevrolet, su se složila u vezi nove tehnologije. Dva proizvođača su se takođe složila za odlaganje novih pogonskih sistema do 2022., kako bi stigli zajedno sa novim šasijama. Prvobitan plan je bio da novi SUS motori izađu 2021. godine. Iz IndyCara dodatno tvrde da odlaganje za 2022. pruža mogućnost da se Hondi i Chevroletu priključi i treći fabrički proizvođač.
Show Comments