fbpx

Test Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat

Test Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat – osvežavanje je stiglo na pravo mesto, u pogon i u kabinu

Test Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat – osvežavanje je stiglo na pravo mesto, u pogon i u kabinu, modela koji je sasvim uspešno nadogradio svoju osnovu, model Ceed. Kia Xceed bi se upravo tako mogla definisati, kao nadogradnja osnovnog modela C segmenta. U vreme kada se čitava paleta crossover ili SUV modela jednostavno mora imati, Kia je našla načina da u svoju modelnu ponudu, a bez preterano velikih investicija u razvoj, ubaci model koji će zadovoljiti želje i potrebe onih kojam klasicačn hatchback C segmenta nije dovoljan, a nisu preterano raspoloženi ni za ozbiljno povišeni SUV. Kia XCeed je baš to, nešto između.
A to nešto između postignuto je produžavanje karoserije za manje od jednog centimetra, ali i povećanjem klirensa od tla za 4.4 centimetra. I uz poneki dodatni detalj na karoseriji, Kia je dobila lepuškast model koji se može svrstatiu C-SUV segment sa Mercedesovim GLA. Naravno, ne govorimo o istoj klasi, ali govorimo u upola jeftinijem modelu.
Za modelnu 2023. godinu Kia Xceed je tri godine nakon premijere prošla kroz uobičajenu fazu osvežavanja i podmlađivanja. Međutim, osim novog logotipa, malo drugačijeg grila hladnjaka i ukrasa na prednjem odbojniku, spolja se tu malo toga novoga ili drugačijeg zapravo može videti, osim što su LED elementi za dnevnu vožnju u svetlosnim grupama sada uspravni a bili su položeni.
U neku ruku, Kia Xceed u svoje prve tri godine modelnog života ni ostarila previše, pa joj preterano zatezanje bora i nije bilo neophodno. Ni na zadnjem delu ne treba tražiti mnogo novina. Svakako, novi Kia logo je tu, nema više crne elipse koja je bila zaštitni znak marke, a novi je i font kojim je označeno ime modela. Zadnje svetlosne grupe sada su u LED tehnologiji.
Prva stvarno krupna novina je u enterijeru, ali pre toga ipak moramo konstatovati da Kia XCeed svoj enterijer najvećim delom deli sa Ceedom. Na test naš test Kia XCeed je stigla u (kod nas) najvišem EX Beat paketu opreme. To rade svi, pa zašto ne bi i Kia. I razumljivo, kada se na test dobije model u skoro najvišem paketu opreme koji se nudi kupcima u Srbiji, jasno je da polukožna sedišta i veliki 10.25 inčni ekran infotejmenta podižu opšti utisak za dve stepenice.
A tu negde stižemo do prve krupne novine. Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat je dobila digitalnu instrument tablu. Nije da smo se rodili sa digitalnim tablama pa u analogne više ne možemo da gledamo, ali prikaz koji Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat ima zaista prija.
Dijagonala TFT LCD ekrana je 12.3” i odlično je dimenzionisana u odnosu na upravljač ali i pripadajući ekran infotejmenta smešten visoko na armaturi u tablet stilu. Moguć je izbor četiri poprilično različita grafička prikaza i u osnovi ova novina u modleu Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat prija oku, a i donosi funkcionalnosti koje analogna tabla ne može.
Pored toga, Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat ima integracije sa Apple CarPlay i Android Auto aplikacijama, tako da je povezivanje sa telefonom (zapravo čak dva telefona) brza i jednostavna. Pored toga, uz Kia XCeed 1.5 T-GDI u EX Beat paketu opreme ima i odlične kamere, kvalitetan JBL audio sistem, glasovne komande i odličan navigacioni sitem za koji je obezbeđeno sedmogodišnje ažuriranje mata, odnosno onoliko koliko traje fabrička garancija na vozilo.
Međutim, ako se impresije koje donosi oprema stave po strani, materijali, završna obrada i preciznost uklapanja su impresivni. Kia nije premijum segment, ali po pomenutim parametrima ne bez kompleksa može da stane „na crtu“ mnogo, mnogo skupljima – u konkretnom slučaju (mnogo skuplji) Mercedes GLA. Ergonomija je veoma dobra, funkcionalnost potpuno zadovoljavajuća, a i ono što SUV/Crossover u osnovi razdvaja od modela čije platforme preuzimaju kao osnovu.
U XCeed, iako samo 44 mm povišen u odnosu na Ceed, lakše se ulazi i iz njega izlazi. Prednja sedišta su dobro profilisana i dimenzionisana, a za pohvalu je i suvozačevo sedište podesivo po visini. Ponuda prostora pozadi je korektna, ako govorimo o osobama do 180 cm napred i iste visine pozadi, a lakšu komunikaciju pozadi dozvoljava i veoma nizak „tunel“ na podu vozila.
Šta više, uz podsećanje da se ipak radi o kompaktnom vozilu dužne 4.39, jasno je i da ulogu porodičnog hatchbacka sasvim uspešno može da odigra.
Dobra vest je i upotrebljiv prtljažnik zapremine 426 litara, a još bolja vest je preklapanje zadnjeg naslona iz tri dela, što znači i transport, recimo, skija bez potrebe za krovnim nosačem.
Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat ima respektavilnu platformu koja se sve ređe sreće u C i C-SUV segmentu. Pored prednje osovine sa MacPherson opružnim nogama i gasnim amortizerima, pozadi je multilink takođe sa gasnim amortizerima, a ne uobičajena polukruta torzija.
A upravo u ovom domenu stižemo i do druge krupne novine u osveženom ili restilizovanom (kako vam volja, svodi se na isto) modelu Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat. U pogonsku ponudu je stigao potpuno novi četvorocilindarski 1.5 turbo benzinac, koji sa svojih 160 KS i 253 Nm od 1.500 o/min obećava zabavnu vožnju. Novi motor stiže na mesto dosadašnjeg 1.4 litarskog agregata, a u testiranom modelu dočekao nas je u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, kojem je alternativa sedmostepeni DCT.
Obzirom na znatno veći klirens od tla, naginjanje u krivinama nije preterano izraženo, ali ono što je evidentno, ništa nije izgubljeno po pitanju direktnosti i preciznosti upravljanja, što je za svaku pohvalu. Za pohvalu je i udobnost. Odlična je pozicija sedenja za upravljačem, ali podjednako i za putnike.
Novi motor? Da, evidentno agreta ima snage i Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat može vrlo dinamično da se vozi, a precizan manuelni menjač radovaće nepopravljive pobornike ručne promene stepena prenosa. Nama je donekle žao što testirani Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat nije bio sa odličnim DCT menjačem koje Kia ugrađuje u svoja vozila.
Između ostalog, žao zbog toga što evidnentno ovaj agreta ima turbo rupu i ispod 2.000 o/min ne pokazuje preteranu želju da isporuči svoju nemalu snagu. Ilustrativnije, kada, na primer, u gradskoj vožnji u drugom stepenu prenosa padnu obrtaji ispod 1.500 o/min, potrajaće dok se agregat ne “razbudi” i potera svoju turbinu. Da li je ova karakteristika posledica nešto većeg i nešto inertnijeg tubokompresora ili mapiranja motora kako bi ispunjavao ekološke norme nismo uspeli da saznamo. Isto tako, pretpostavljamo da je DCT menjač efikasno eliminiše.
U svakom slučaju, da agregat ima snage, ima je, da ima dosta tih rad ima ga, a u osnovi i nije preterano žedan. Prosečna potrošnja na sedmodnevnom testu Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat bila je 6.4 l/100 km, što je za 160 KS sasvim prihvatljivo. Uz to, ubrzanje do 100 km/h za samo 8.7 sekundi i maksimalna brzina prko 200 km/h nisu za potcenjivanje.
Nakon osvežavanja Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat je unapređena po bitnim a ne nebitnim osnovama, i dobila evidentna unapređenja. Sada je to za nijansu još dopadljiviji i brži kupe crossover. Samo, za testirani model mora da se plati 28.499 evra i to u trenutku pisanja teksta, što ne znači da će ista cena važiti i u trenutku čitanja. Pored toga, nikako da se priviknemo na poskupljenja koja su nas po svim pa i automobilskim osnovama snašla. Isti ovaj model, testiran u identičnom paketu opreme, doduše sa 20 KS slabijim motorom, ali i DCT automatskim menjačem, u maju 2020. koštao tačno 4.000 evra manje. Čisto sumnjamo da je toliko manje vredeo…

Model Kia XCeed 1.5 T-GDI EX Beat
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.395/ 1.826/ 1.495
Međuosovinski razmak (mm) 2.650
Masa vozila praznog (kg.) 1.375
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.840
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 1410
Zapremina prtljažnog prostora (l) 426/1.378
Motor Benzin
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1482
Snaga pri o/ min. (KS) 160 pri 5.500
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 253 / od 1.500 do 3.500 o/min
Menjač 6 manuelni
Ubrzanje 0-100 km/h 08.06.23
Maksimalna brzina km/h 208
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 06.04.23
Zapremina rezervoara 50
Cena testiranog modela 28.499 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Predstavljen koncept Toyota bZ Compact SUV

Novi Toyotin bZ Compact SUV svoju svetsku premijeru ima na Salonu automobila u Los ...

Konačno i vidimo T.50, čudo Gordona Murraya

Premijera T.50 je najavljena za maj 2020. a da razvoj čuda Gordona Murraya ide ...

Opel planira da ukine do 4,100 radnih mesta

Opel bi usled pada prodaje mogao da ukine čak 4,100 radnih mesta, čime bi ...

Možda jesta a možda i nije Audi Q8

Nakon što je Audi objavio siluetu novog SUV-a na FB profilu nismo ništa pametniji, ...

Citroen C5 Aircross kao koncept u Parizu

Citroen će na salonu u Parizu predstaviti C5 Aircross, službeno kao koncept, ali spreman ...

Test: Opel Grandland Ultimate 1.5D 130 A8

Test: Opel Grandland je SUV koji je nastao u uzburkanim vremenima po nemačku marku, ...