Audi A4 će se u šestoj generaciji pojaviti 2023. godine, a nezvanične informacije najavljuju čak dve platforme
Novi Audi A4 konkurent Serije 3 iz BMW-a i Mercedes C-Klase pojaviće se 2023. godine u svojoj šestoj generaciji, a prema nezvaničnim ali dobro informisanim izvorima iz Ingolštada, Audi i dalje više nego ozbiljno računa na svoju odlično prodavanu limuzinu. Prema informacijama koje je objavio britanski Autocar, novi Audi A4 koristiće čak dve potpuno različite platforme, kako bi mogao koristiti motore SUS i plug-i hibridni pogon, ali i potpuno električni pogon.
Kupcima će i dalje biti ponuđen u obe karoserijske verzije, a i sa brojnim pogonskim opcijama, sa blagim ili plug-in hibridom, pogonom samo na prednjim točkovima ili Quattro pogonom. Elektrifikacija će se provlačiti kroz celu ponudu sve do RS verzije koja će, navodno, koristiti isti 2.9 V6 benzinac, ali uz električnu pomoć stići do više od 450 KS koliko ima aktuelni model.
U razvoju je uveliko i A4 e-tron, potpuno električna verzija A4, koja će biti postavljena na PPE platformu, koju zajednički razvijaju Audi i Porsche, a na kojij će počivati i već najavljeni A6 e-tron, a i druga generacija Porschea Macan. Za A4 e-tron imaće nešto manji međuosovinski razmak i uži trag točkova. Novi električni A4 e-tron trebao bi imati karoseriju vrlo sličnu verzijama sa benzincima i dizelima, koji će i dalje biti u ponudi barem do 2030, a najverovatnije da će se vremenom pojaviti i liftback verzija karoserije sa petora vrata, kakvu danas ima A5 Sportback. A4 e-tron će biti ponuđen u verzijama samo sa jednim ili sa dva motora, a vrh ponude biće RS verzija sa oko 470 KS. Uz nekoliko baterijskih opcija, sa najvećom baterijom, sistemom koji radi na 800V A4 e-tron mogao bi dohvatiti autonomiju i od čak 700 kilometara, a i sposobnost punjenja na brzim punjačima od 270 kW.
Nova generacija Audija A4 trebala bi zadržati približno iste gabarite kakve ima aktuelni model, što znači dužinu od 4.77 metara, ali će biti modifikovan zadnji deo karoserije kako bi u sebe primio bateriju od netto 14.4 kWh, koja bi mogla obezbediti o do 100 kilometara vožnje na struju.
Glavni motor SUS će biti dvolitarski benzinac od 2.0 litre, ali modifikovan do nivoa da zadovolji veoma stroge Euro 7 standarde emisije novim sistemom ubrizgavanja i filterom čestica.
Manuelnih menjača neće biti, a prenos će se birati između sedmostepenog DSG ili osmostepenog automatika
Show Comments