Mazda je zvanično predstavila model MX-30, kompaktni crossover sa električnim pogonom stvoren za grad
MX-30 je premijerno otkriven na Salonu automobila u Tokiju kao novi model u Mazdinoj liniji, s tim da je mehanički blisko povezan sa modelom CX-30. Mazdu MX-30 pokreće elektromotor snage 141 KS sa 264 Nm obrtnog momenta postavljen na prednju osovinu. U kombinaciji sa baterijom od 35.5 kWh, MX-30 ima autonomiju od 210 km.
To jeste malo ali iz Mazde navode da bi korišćenjem manje baterije tokom životnog ciklusa automobila, emisije štetnih gasova trebalo da budu manje nego kod EV-a sa većom baterijom, pa čak i niže nego kod kompaktnog modela sa SUS motorom kao što je Mazda 3. Dodatno, manja baterija bi trebalo da pozitivno utiče na cenu novog automobila.
Za one kojima treba veća autonomija, Mazda će nuditi verziju sa generatorom struje u vidu malog Wankel motora, čija premijera se očekuje u novembru na Salonu u Los Anđelesu. Iako ima po jednu ručicu vrata na obe strane, Mazda MX-30 zapravo ima četvoro vrata.
Otvaranje zadnjih vrata je moguće isključivo kada su prednja vrata već otvorena, što je isti dizajn koji je Mazda koristila na modelu RX-8. U kabini nećete naći Napa kožu, već materijale koji idu sa temom ostatka automobila, tj. “održivosti”.
Šta više, mesto za odlaganje sitnica u centralnoj konzoli je prekriveno plutom preostalom iz vinske industrije. Prodaja Mazde MX-30 počinje 2020. godine, a japanski proizvođač planira još EV modela u bliskoj budućnosti.
Show Comments