Elektrifikacija automobila je neminovna, ali BMW će imati SUS motore u svojim modelima barem još 30 narednih godina, kaže šef razvoja i istraživanja
BMW će uz iX3 ove godine debitovati u segmentu električnih vozila, ali to ne znači da se odriče SUS motora, berem ne do daljnjeg. Šta više, Klaus Froehlich, šef istražvanja i razvoja u BMW-u za Automotive News Europe kaže da kompanija ostaje verna benzinskim dizel motorima barem još 30 godina i da će prelazak na elektro mobilnost isto tako potrajati decenijama. Tačnije, dizeli će opstati barem 20, benzinci još 30 godina. Sa druge strane, prema Froehlichu, biće značajnih promena i ponudi SUS motora koji će se nuditi. Kao prvi koji će najpre otići u penziju je 6.6 litarski V12 koji se nalazi u M760i, koji se godišnje proda u samo 1.000 primeraka, što komercijalno ne opravdava njegovo postojanje. Kao kraj njegove karijere Froehlich navodi 2023. godinu. I 4.4 twinturbo je pod znakom pitanja, obzirom da kombinacija šestocilindraša i hibrida već sa lakoćom dostiže 600 KS, i obrtne momente koji su u stanju da polome menjače.
U delu dizel motora, prvi u penziju odlazi 1.5 trocilindraš, kao i quad-turbo dizeli iz M550d i M50d. I 3.0 šestocilindarski dizel će biti ugašen verovatno već ove godine, i to u M550d limuzini i karavanu, uporedo sa restilizacijom Serije 5, a ista sudbina čeka X5, X6 i X7 sa oznakom M50d. Kakva će tačno zamena doći na mesto pomenutih verzija Froehlich nije otkrio, ali je dodao zanimljiv podatak – plug in hibridni modeli na modifikovanoj CLAR platformi, koji stižu 2021., imaće autonomiju na struju od 120 kilometara, ali i otkrio da će BMW za početak decenije koja je upravo počela planira elektro vozila koja energiju dobijaju iz gorivih ćelija, a debitovaće u velikim SUV modelima X6 i X7.
Show Comments