Toyota se prošle godine konačno dočepala WRC titule, pa je logično i da je proslavi vatrenim GR Yaris izdanjem, koje je upravo prikazano
Do sada Toyota Yaris nije bio sportski mališan za kojim su seo okretale glave, ali nakon osvajanja WRC titule u 2019. stvari su se iz osnove promenile. Upravo je prikazana džepna raketa GR Yaris, uz mogućnost da je zapravo samo najava još snažnije GRMN verzije.
Toyota je u GR Yaris „upakovala“ sve što se poželeti može u vatrenom hot-hatch-u. Kao prvo, pogon je najsnažnji turbo trocilindraš na svetu. Iz 1.6 litara ovaj potpuno novi motor izvlači 257 KS i još impresivniji 360 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Iako je dobio i pogon na svim točkovima i Torsen centralni diferencijal sa ograničenim proklizavanjem Yaris sa nije previše „ugojio“ i masa mu je samo 1.280 kilograma, uz manuelni šestostepeni menjač. A da je prava mala raketa potvrđuju performanse: 0 do 100 km/h za manje od 5.5 sekundi, maksimalna brzina 230 km/h.
Činjenicu da ima razumnu masu GR Yars može a zahvali primeni polimera ugljeničnim vlaknima i aluminijuma, na sličan način kao što se koriste i za Yaris WRC. Šta više, zadnje oslanjanje sa dvostrukim trouglastim ramenima je još jedno preuzimanje WRC konstrukcije, kao i proširen trag točkova za 91 mm smanjena visina krova vozila. GR Yaris ima troja vrata, a zbog uštede u težini i prednje prozore bez rama.
Vozači će imati na raspolaganju tri moda vožnje koji variraju rad centralnog diferencijala. U Normal modu raspodela snage je 60:40 % napred pozadi, u Sprot modu menja se u 30:70%, dok je u Track modu 50:50%. Vredi pomenuti i da je fabričko podešavanje takvo da je pogon u stanju da automatski prebaci snagu na prednju ili zadnju osovinu u odnosu na uslove podloge i komande vozača.
Da bi se bolje razumela cena koja će biti od 35 do 40.000 evra, traba znati da je ovo zaista specijalno vozilo koje će se proizvoditi u toyotinom pogonu Motomachi, na posebenoj proizvodnoj liniji.
Show Comments