Pat Symonds izneo je više nego zanimljivu mogućnost o pogonskim jedinicama u Formuli 1, koje bi nasledile današnje hibride

Foto: Formula1.com

Od početka sezone 2021. Formula 1 ulazi u potpuno novu eru u aerodinamičkom smislu. U odnosu na aktuelne bolide, novi automobili će više koristiti svoj pod i aerodinamiku donjeg dela vozila kako bi generisali dovoljnu količinu aerodinamičke sile koja će “lepiti” vozila za podlogu.

Osamdesetih godina korišćen takozvani “Ground effect”, sa čuvenim “suknjicama” na bokovima vozila koje su se spuštale do same zemlje, u izvesnom smislu se vraća. Ne pomenute “suknjice”, ali difuzori u podu vozila i korišćenje zone između poda vozila i asfalta za generisanje “downforcea”. Novi automobili Formule 1 će mnogo manje biti zavisni od današnjih spojlera, a što je mnogo važnije, iza sebe će ostavljati manje turbulentan vazduh i dozvoliti bližu vožnju i atraktivnije trkanje. Da li će stvarnost to i potvrditi videćemo na prvoj trci 2021., ali i “nišanu” promena čelnika Formule 1 su i pogonske grupe. Aktuelnima, koje kombinuju 1.6 V6 motor sa unutrašnjim sagorevanjem i komplikovan i skup hibridni sistem niko nije presrećan. Proizvođači zbog kompleksnosti i ogromnog troškova razvoja, a publika zbog ni najmanje impresivnog zvuka. A svi oni koji su ikada uživo gledali trke Formule 1 znaju da su nekadašnje brutalno “vrištanje” V12, V10 i V8 motora koji se vrte na 18-19.000 obrtaja u minuti bili jedna od glavnih senzacija. Iako su današnje pogonske grupe tehnološki briljantne, ostvaruju preko 1.000 KS i efikasnost od preko 50%, nisu naišle na dobrodošlicu. Šta bi mogla biti alternativa?

Foto: Pavel Sukhorukov / Red Bull Content Pool

Pat Symonds, tehnički šef Formule 1, dugogodišnji inženjer F1 timova Renault, Benetton, Williams i drugih, potvrdio je da se traži alternativa današnjim pogonskim grupama, koje bi se u automobilima našla od 2014. ili 2025. godine. “Trenutno radimo na pitanju novih pogonskih grupa i ja sam jako zainteresovan da nova generacija bolida koristi dvotaktne motore. Većina mana starog dvotaktnog motora je prevaziđena, imaju veliku efikasnost, i fantastičan zvuk iz izduvnog sistema. To bi mogli biti dvotaktni bokseri. Uz direktno ubrizgavanje, turbine i nove sisteme paljenja, dvotaktni motori uz hibridni sistem mogu postati pogonska grupe efikasnija i čistija od današnje Formule E” rekao je Symonds za Motorsport magazin. Prvi čovek Formule 1 za tehnička pitanja, veruje da motor sa unutrašnjim sagorevanjem još uvek ima dug život pred sobom, duži nego što to političari tvrde gledajući u električna vozila kao jedinu budućnost. “Električnim vozilima ništa ne fali, ali postoji mnogo razloga zbog kojih nisu rešenje za svakoga”, zaključuje Symonds i dodaje da bi alternativu trebalo tražiti u gorivima kao što su sintetička goriva i vodonik umesto fosilnih, koji će biti izvor energije motora sa unutrašnjim sagorevanjem budućnosti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi BMW M5 je oficijelni safety car MotoGP-a

Kako bi proslavili 20. godišnjicu „oficijelnog MotoGP automobila“, BMW-ova M divizija je pretvorila novi ...

Predstavljen serijski električni Mini

Predstavljen je prvi potpuno električni Mini Cooper SE, i definisan kao prvi mali automobil ...

Toyota RAV 4 2.5 Hybrid – ko se boji hibrida još?

Od pete generacije Toyote RAV 4 svi mnogo očekuju, i fabrika i prodavci i ...

Škoda pravi oštar zaokret sa Rapidom

Nova Škoda Rapid biće nešto sasvim dugo u odnosu na aktuelni model i postaje ...

Bivši šef dizajna Jaguara osnovao svoju firmu za dizajn

Ian Callum je zaslužan za neke od najlepših automobila na putevima u proteklih nekoliko ...