fbpx

Thierry Neuville na hrabrost do pobede na Monte Karlo Reliju

Iako je u poslednji dan prvog relija sezone ušao kao treći, Thierry Neuville je na hrabrost došao do pobede na Monte Karlo Reliju

Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Iako su sve oči na Monte Karlo Reliju bile uprte u branioca titule Otta Tanaka koji je iz Toyote prešao u Hyundai, ali i Sebastiena Ogiera koji od WRC-a želi da se oprosti sedmom titulom, pobedu na prvom reliju sezone voženom u kneževini Monako odneo je belgijski vozač Thierry Neuville za fabrički tim Hyundai.

Neuville i njegov suvozač Nicolas Gilsoul u poslednji dan relija ušli su kao trećeplasrani u generalnom plasmanu, ali sa manje od šest sekundi zaostatka, što je na reliku kakav je Monte Karlo, znači mnogo ali i ništa. I današnji četvrti dan doneo je nepredvidive i komplikovane uslove za vožnju planinskim putevima francuskih Alpa, i četiri brzinska ispita bila su uzbudljiva kako i dolikuje za WRC. A led i sneg koji se topi, uključujući i klizave kolotrage koji su se stvarali izbor pneumatika i podešavanje automobila, učinili su nemogućom misijom. A svih danas predviđenih 64 kilometra brzinaca morali su da izvezu sa samo jednim setom pneumatika za koji se odluče pre starta prvog ispita. Među dileme je dodato i osvajanje dodatnog poena u šampionatu koji se dobija za Power stage, ali za koji je bilo korisno malo sačuvati pneumatike.

Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Da li je Neuville samo taktizirao početkom relija ili je samo danas bo njegov dan teško da ćemo saznati, ali je Belgijanac bio najbrži na sva četiri brzinca, da bi na kraju, od minusa od 6.4 sekunde koji je imao pre današnjeg prvog starta, stigao do prednosti nad Ogierom od 12.6 sekundi i Elfyna Evansa od 14.3 sekunde. Neuville je danas sve uradio bolje od drugih – bio i brz i optimalno trošio pneumatike, uz vožnju koja je bla hrabra i samouverena. Već na prvom brzincu prestigao je Evansa, a na 14 brzincu prešao u vođstvo sa 4 sekunde ispred Ogiera. Već nakon narednog 15. brzinskog ispita mao je 11 sekundi prednosti, a u finalnoj deonici Neuville je uspeo da pobedi Power stage i uzme dodatni poen uz maksimalni skor za pobedu na reliju.

Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Na finalnoj deonici je i Oger uspeo da prestigne timskog kolegu Evansa i dođe do drugog mesta i odličnog učinka i bodovnog salda za Toyotu. Šta više, obzirom da su debitovali u novim automobilima, i Ogier i trećeplasirani Evans mogu biti sasvin zadovoljni, za razliku od tanaka koji je svoj debi za Hyundai završio u krošnjama drveća.
Ipak, ono što je pokazao prvi reli sezone, Toyota i Hyundai su poprilično izjednačeni, i sasvim je sigurno da nas čeka uzbudljiva i neizvesna WRC sezona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Telsa prvi proizvođač koji će izgubiti poreske olakšice

Tesla automobili će uskoro koštati do 7.500 dolara više, jer je američki proizvođač prvi ...

Ford Kuga predstavljena u novom izdanju

Ford Kuga predstavljena u novom izdanju, a Ford inspiriše vozače da prihvate električnu budućnost ...

Kupci dizela ispali ovce za šišanje

Kakve probleme može da donese neodlučnost vlade i zakonodavstva već osete prodavci polovnih automobila ...

Trka 24 časa Lemana se vozi za vikend

Trka 24 časa Lemana, legendarna trka izdržljivosti vozi se za vikend, a među posadama ...

Novi Ford Focus kreće u odbranu pozicije

Novi Ford Focus predstavljen je na 20. godišnjicu premijere prvog modela, ali i u ...