Formula 1 ulazi u poslednju sezonu pred uvođenje novih pravila 2021., timovi su se predstavili, prve ograničene vožnje su obavljene

Formula 1 se bliži kraju ere kakvu je trenutno vidimo i poznajemo. Sledeće sezone dolazi mnogo toga novog, ali do tada ima da se izveze još mnogo kilometara. Paklena zima koja je iza timova se završila, i došlo je vreme da se vidi ko se kako pripremio za finalnu sezonu pre velikih promena. Formula 1 sezone 2020. biće po mnogo čemu specifična, a pre svega po tome što će timovi morati da rade na dva fronta – unapređuju aktuelne bolide, i uporedo rade na potpuno novim rešenjima za bolide koji će na start izaći 2021. Jasno je da će veliki timovi, sa više novca i većim ljudskim i tehničkim resursima imati ogromnu prednost ispred malih timova, ali mali timovi svetlo na kraju tunela mogu da vide nakon 2021. kad pored mnogih novina dolazi i ograničenje budžeta i drugačija raspodela zarade. A do tada, treba preživeti i osvojiti titulu 2020. To očekuju najvijači, a pre svega sponzori čiji milioni se okreću u Formuli 1.

Mercdes-AMG tim se nije previše trudio oko spektakularne prezentacije bolida. Jednostavno, upalili su bolid i izvezli prve krugove na stazi Silverstone, koji se voze pod ograničenjima, i služe da se bold „protrese“ i naprave foto i video materijali. Jasno je da Hamilton juri svoju sedmu titulu, a kao najvećeg konkurenta vidi timskog kolegu Valtterija Bottasa. A za tim Mercedes-AMG, sve osim titule smatraće se neuspehom. Toto Wolff kaže da je bolid evolucija prošlogodišnjeg, ali da se dosta radilo na kompaktnijem pakovanju svih sistema, ali i sistemu hlađenja sa kojim je bilo problema prošle godine.

Ferrari se potrudio da u italijanskom maniru napravi spektakl, a ko god je gledao „Live streaming“, mogao je da vidi da je čak i prezentacija bila loše organizovana. Da li će i tim nastaviti 2020. sa svojom poslovičnom dezorganizacijom i greškama videćemo. Sebastian Vettel vše nema status prvog vozača, već ima potpuno ravnopravan status sa Charlesom Leclercom, koji ga je potpuno zaslužio prošle godine. Šef tima Mattia Binotto tvrdi da, iako se ne vidi, SF1000 je potpuno novi bolid.

Aston Martin Red Bull tim sa Honda motorima je u tišini, kao i Mercedes otvorio garažu i bolid isterao na stazu, bez ikakve pompe, ali sa velikim ambicijama. Ove sezone tim se oprašta od Aston Martina, kako imena, tako i sponzorskog ugovora, ali tvrdi da je Honda napravila velika unapređenja sa snagom pogonske grupe. Cilj je dovesti Maxa Verstappena do titule.

Ako se Red Bull predstavio u tišini, to svakako nije učinio juniorski tim. Više se ne zove Toro Rosso nego Scuderia Alpha Tauri, po modnom brendu koji je 2016. pokrenuo Red Bull. Nove, mora se priznati veoma elegantne boje tima, predstavljene su spektakularno u čuvenom Red Bullovom Hangaru 7 u Salzburgu, i to ispod krila McDonald Douglasa DC6 nekadašnjeg predsednika bivše SFR Jugoslavije, Josipa Broza Tita.

Cyril Abiteboul, šef F1 tima Renault je nakon virtuelne prezentacije objasnio da „žive“ prezentacije nje bilo zato što zapravo bolid nije spreman i biće spreman za prvi dan testova 19. februara. Uz to, dodao je i da su troškovi gala prezentacija ogromni, a rezultati diskutabilni. Najveća novina u timu Renault je odlazak Nica Hulenberga, na čije mesto je došao Sebastian Ocon, momak koji zamalo dobio mesto Bottasa u Mercedesu, ali i koji je od dana kartinga, pa nadalje pobeđivao današnje najveće mlade zvezde Verstappena i Leclerca. Uz nesumnjivo talentovanog Riccarda, Renault ima dobru vozačku postavu, samo, da li je uspeo da napravi i adekvatan bolid?

Alfa Romeo spada u grupu onih koji se bacio u štednju i spektakl predstavljanja zamenio korisnijim „Shake downom“ na stazi Fiorano. Obzirom na tešku situaciju u kojoj se nalazi Alfa i neizvesnu budućnost, u osnovi i dalje tima Sauber sa Ferrari pogonskim jedinicama, skrivanje od javnosti i vredan rad je najpametnije što timu preostaje.

Mclaren se četvrtim mestom prošle godine konačno izvukao iz rezultatskog ponora. Da li će tako nastaviti sa novim bolidom koji pokazuje dosta razlika u odnosu na prologodišnji i u poslednjoj sezoni sa Renault pogonskim jedinicama, videćemo. Ono što za sada znamo je da se i McLaren priklonio mat boji kakvi koriste Red Bull i Ferrari.

Tim Haas se vratio u svoje tradicionalne boje, obzirom na neuspelu priču sa prošlogodišnjim generalnim sponzorom. Ono što obvm malom ali ambicioznom timu treba poželeti je i malo sreće i mnogo manje neobjašnjivih grešaka što tima što Romaina Grosjeana, koji je samo čudom uspeo da sačuva svoje sedište za sezonu 2020.

Na kraju, ostaje da se na stazi vide koliko vrede milion Lawrencea Strolla za tim Racing Point. Ambicije su neskrivene, imaju pozudane Mercedes-AMG pogonske jedinice, a imaju i novac. Samo još ostaje da se dostojanstveno oproste od imena Racing Point i 2021. postanu Aston Martin F1 Racing, fabrički tim legendarne sportske marke.

Nekada trofejni i dominantni Willimas F1 Racing Team, koji se prošle godine propisno obrukao činjenicom da za prve testove naije imao sprema bolid, a u istom maniru nastavio i celu sezonu, je među onima kojima treba poželeti više sreće. Ove godine prvi su se pohvalili da su startovali motor u svom bolidu, iako su ostali bez jedn, dobili su nove sponzore i na mesto Kubice, doveli mladog vozača Nicholasa Latifia sa dosta novca, a o talentu ćemo tek da pričamo.
Show Comments