fbpx

DS ne odustaje od bitke u premijum segmentu

Citroen ne odustaje od luksuznog segmenta i svoju marku DS šalje u ralje Mercedesa, Audija i BMW-a

Foto: DS

U raspodelama zaduženja unutar grupacije PSA Citroen je spušten na nivo marke “širokih narodnih masa”, ali je zato njegov izdvojeni brend DS zadužen za kupce koji žele luksuzan francuski automobil. Pogled unazad govori nam da Ctroenu nikada nije nedostajalo mašte, ali zato, kada je reč o zaista premijum segmentu, jeste nedostajalo realizacije. Tačnije, od revolucionarnog i avnagardnog DS-a, koji je bio automobil višeg staleža, Citroen nije uspevao da nađe pravi put u visoko društvo. Poslednji pokušaj, i to neuspešan, bio je C6 i završio se neslavno sa patetično malim brojem prodatih primeraka. Izdvajanjem marke pod imenom upravo pomenute “Ajkule”, Citroen pokušava da povrati nekadašnju atraktivnost lukusuza i francuskog šika. Prošla godina pokazuje da je DS najbrže rastuća marka unutar PSA Grupe, samo, da li je to dovoljno za ulazak u segment velikih luksuznih limuzina?

Foto: DS

Najnoviji pokušaj zove se DS9 i teško je oteti se utisku da bi trebalo da ide stopama svog prapočetka DS(1)9, odnosno prave Ajkule iz šezdesetih godina prošlog veka. Postavljen je EMP2 platformu iz kuće, ali sa povećanim međuosovinskim razmakom od 2.85 m, podosta toga podseća na Peugeot 508, ali uz detalje koji bi trebali da podsećaju na nekadašnji DS, kao što su pokazivači pravca smešteni visoko u C stub.

Foto: DS

Za prvo predstavljanje i poziv kupcima DS9 je za sada opremljen samo jednim motorom, tačnije hibridnom pogonskom grupom. PureTech benzinac je ukomponovan sa elektromotorom kako bi prednjim točkovima zajednički isporučili 225 KS. Uz bateriju od 11.9 kW, DS ima električnu autonomiju do 50 kilometara, i pre startovanja benzinskog motora može da dohvati brzinu od 135 km/h. Ovo je prva od planirane tri pogonske jedinice, koju će još činiti verzija sa 250 KS, a potom i najsnažnija od 360 KS sa pogonom na svim točkovima. U svakom slučaju, zajednički za sve pogonske opcije biće osmostepeni automatski menjač.

Foto: DS

A da bi zaista podsećao na nekadašnji DS, koji su zbog udobnosti nazivali i letećim ćilimom, DS9 ima i aktivno ogibljenje koje svojim senzorima unapred skenira put i prilagođava tvrdoću. LED svetlosne grupe se automatski prilagođavaju u odnosu na činjenicu da li se vozi u gradu, na otvorenom putu, autoputu ili po kiši, a među opcijama će biti i “Night vision” sistem koji pomaže u noćnoj vožnji, a ima ga Peugeot 508.

Foto: DS

Razumljivo, enterijer je dizajniran u maniru francuskog šika sa dosta kože i kvalitetnih materijala, instrument tabla je digitalna sa brojnim prilagođavanjima grafike, a za audio užitak zadužen je sistem od 14 zvučnika. Pored već manje-više poznatih vozačkih i bezbednosnih asistencija, DS najavljuje i Nivo 2 autonomne vožnje, koji će biti sposoban za ograničenu autonomnu vožnju, i stani-kreni saobraćaj.
DS 9 će u salone stići u drugoj polovini 2020. ali bilo kakava informacija o cenama za sada ne postoji.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford Focus RS bi mogao stići ubrzo sa 400 KS

Ford bi za kupce u Evropi, gde Focus solidno kotira, mogao ponuditi RS verziju ...

NCAP zvezdice za velike i za male

Najnoviji EuroNCAP testovi doneli su odlične rezultate a prvi alfin SUV Stelvio, novu Opel ...

Nova Škoda Kodiaq zvanično predstavljena

Nova Škoda Kodiaq zvanično je predstavljena u novom izdanju nakon beskonačnih najava druge generacije ...

Diess – prerano je za potpunu elektrifikaciju

CEO Volkswagen Grupe Herbert Diesss potvrdio je ono što svi dobro znaju – prerano ...

Skejtboard kao osnova platforme za električna vozila

Skejtboard kao osnova platforme za električna vozila – ideja i nije tako nova ali ...

Plug-in hibridni pogon biće kratkog daha?

Plug-in hibridni pogon viđen je kao prelazno rešenje od SUS ka elektromotorima, mogao bi ...