fbpx

Diess – prerano je za potpunu elektrifikaciju

CEO Volkswagen Grupe Herbert Diesss potvrdio je ono što svi dobro znaju – prerano je za prelazak na potpuno električnu mobilnost

Herbert Diess, CEO Volkswagen Group

Da se elektrifikacija transporta neće dogoditi preko noći, znali smo od kada je započela. Iako su uključeni svi glavni globalni igrači, od autoindustrije preko vlada najvećih država na planeti pa sbe do proizvođača i distributera struje, prerano je potpuno se orijentisati na električna vozila. To je nedavno potvrdio CEO Volkswagen Grupe Herbert Diess na samiti “Budućnost automobila”, koji je organizovao Financial times.

Herbert Diess, CEO Volkswagen Group

Diess je na ovom samitu rekao da je više nego prerano potpuno se preorijentisati na proizvodnju isključivo električnih automobila. “Nije problem potražnja za električnim vozilima koja je sve veća i veća, nego je problem u infrastrukturi koja mora pratiti prelazak proizvodnju isključivo električnih vozila i njihovo korišćenje. A sve to trenutno značajno zaostaje za razvojem električnih modela”, rekao je Diess. “Sve zajedno mora da raste a to iziskuje ogromna ulaganja. Moramo imati adekvatne fabrike, što znači modifikovane stare ili potpuno nove, proizvodne kapacitete za baterije, i pouzdane lance dobavljača”, argumentuje Diess i dodaje – kupcu je potrebna adekvatna infrastruktura za korišćenje električnog vozila. Iako i deluje i a i on sam potvrđuje da je prerano za potpuni prelazak na proizvodnju električnih vozila, prvi čovek Volkswagena smatra da VW Grupa ima potencijala da do 2025. godine bude globalni lider u prodaji električnih automobila, pre svega zahvaljujući ogromnim ivesticijama godinama unazad. Šta više, Diess u perspektivi vidi i veliku i oštru “trku” sa Teslom, i priznaje da od tesle nije očekivao tako brz razvoj najvećeg konkurenta, koji je izveo značajne pomake u procesu proizvodnje.
Zanimljivo je da Diess vidi velik potencijal u malim električnim automobilima. Iz VW Gupe, odnosno pod markama VW, Seat i Škoda 2025. stići će model u segmentu današnje modela Polo, koji će koristiti potpuno novu MEB Small platformu za mala vozila, koja je trenutno u razvoju. Diess veruje da potreba i tržište za takve modele postoji, ali da postoji dovoljna margina da takvi modelu budu profitabilni. Naravno, Diess aludira na trenutnu situaciju da su mala električna vozila preskupa u odnosu na svoju funkcionalnost i autonomiju, i da su to glavni razlozi zbog kojih nemaju mnogo veću prodaju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bentley Continental GT spreman za kupce

Bentley je već skoro 100 godina sinonim za luksuzno putovanje, a novi Bentley Continental ...

Novi biturbo za Insigniu Country Tourer

Uskoro sa proizvodnih traka počinje da silazi novi 2.0 biturbo dizel za model Insignia ...

Kia Sportage 1.6 T-GDI – test

Kia Sportage 1.6 T-GDI na testu, peta je generacija modela koji je nastao teško ...

Ferrari ne razvija samo Purosangue nego još dva SUV-a

Ferrari ne samo da radi na Purosangue-u svom prvom SUV-u, nego se čuju informacije ...

Renaultovih 20 godina inovacije na dlanu

Iako je na početku delovala kao ekskluzivna naprava dostojna Jamesa Bonda, Renaultovu karticu „Slobodne ...