Nova Škoda Kodiaq zvanično je predstavljena u novom izdanju nakon beskonačnih najava druge generacije
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-1.jpg)
Nova Škoda Kodiaq zvanično je predstavljena u novom izdanju nakon beskonačnih najava. U svom drugom izdanju veća je od prethodnika i donosi znatno više aktuelnih tehnologija, uključujući i plug-in hibridni pogon. Škodin najveći SUV po pitanju izgleda ipak je više evolucija prve generacije nego revolucija, ali je sa druge strane enterijer ipak dobio mnogo toga novoga.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-3.jpg)
Škoda Kodiaq sada je duga 4.758 mm, odnosno za 61 mm više nego do sada. Međuosovinski razmak ipak nije menjan i ostao je na 2.971 mm, što je i dalje izuzetno velik međuosovinski razmak u odnosu na dužinu karoserije. Zanimljivo je da je karoserija sužena ua 18 mm i snižena za 17 mm.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-4.jpg)
Svakako značajan podatak je da Škoda Kodiaq u drugoj generaciji dobija ociona, a za Sportline paket opreme standardna matrix LED prednje svetlosne grupe, koje imaju 50% više svetlosnih elemenata i emituju do 15% više svetla.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-6.jpg)
U enterijeru novine su evidentne i to ne samo zbog novih velikih ekrana. Za početak, selektor menjača je premešten na stub upravljača, što je oslobodilo prostor na centralnom grebenu između prednjih sedišta. Generalno ima manje prekidača nego u prethodnom modelu, obzirom da se Škoda odlučila za tri “Smart dials” na centralnoj konzoli.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-8.jpg)
Spoljni selektori namenjeni su za temperaturu u kabini, dok se centralnom selektoru može dodeliti jedna od četiri funkcije – jačina zvuka audio sistema, brzina ventilatora, smer ventilacije i klimatizacija.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-5.jpg)
Sve ostale komande dodeljuju se preko višenamenskog ekrana koji je dijagonale od 10 ili 13”. Ispred vozača je digitalna instrument tabla dijagonale 10”, a među opcijama je i HUD najnovije generacije.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-9.jpg)
Škoda Kodiaq je i u prvoj generaciji bila visoko vrednovana po svojoj funkcionalnosti, a sada je još bolja. Prtljažnik je zapanjujućij 910 litara u verziji sa pet sedišta, a sa preklopljenim naslonom dostiže čaj 2.105 litara. U verziji sa sedam sedišta prtljažnik ima najmanje 340 litara, odnosno 70 litara više.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Skoda-7.jpg)
Nova Škoda Kodiaq dolazi sa zanimljivom ponudom motora. Osnovni je 1.5 TSI, koji radi po Miller ciklusu, a dobio je pomoć blagog hibrida i turbinu varijabilne geometrije uz koje isporučuje 150 KS. Sledeća snažnija opcija je uz 2.0 TSI sa 205 KS, uz koju stiže i pogon na svim točkovima. Za ljubitelje dizela dobra vest je da u Škodi Kodiaq ostaje 2.0 TDI sa 150 KS u verziji sa prednjim pogonom, odnosno 190 KS u AWD verziji. Prenos je u svakom slučaju preko sedmostepenog DSG menjača. U pogonskoj ponudi velika novina je plug-in hibrid, čija osnova je 1.5 TSI od 150 KS, ali uz elektromotor stiže do 205 KS. Litijum jonska baterija je poprilično velika, kapaciteta od 25.7 kWh, a škoda tvrdi da obezbeđuje autonomiju vožnje samo na struju do čak 100 kilometara. U plug-in verziji Škoda Kodiaq iV ima smanjen prtljažni prostor, ali koji je o dalje više nego impresivan – čak 745 litara. Plug-in hinridni Kodiaq Škoda će isporućivati isključivo sa pogonom na prednjim točkovima i to preko šestostepenog DSG menjača.
Početak prodaje nove generacije Škode Kodiaq najavljen je za sam početak sledeće godine.
Show Comments