Audi A3 je predstavljen u svojoj četvrtoj generaciji, sa evolucijom karoserije, ali revolucijom enterijera uz pomoć Lamborghinija
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/03/Audi-1.jpg)
Audi A3, premijum hatchback kompaktnog C segmenta doživeo je premijeru svoje četvrte generacije. Postavljen je na MQB platformu koju deli sa Golfom, a i pored najave Audija da će se karoserije značajno razlikovati, u smislu dizajna, novi A3 je definitivno malo ozbiljnija evolucija prethodnika. Produžen je i proširen za 30 milimetara, ali je međuosovinski razmak od 2.64 metra identičan sa odlazećim modelom. Iako će se tokom ove godine hatchbacku pridružiti sedan verzija, vazna vest je da se A3 više neće proizvoditi u verziji sa troja vrata.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/03/Audi-2.jpg)
Iako su stilske promene na karoseriji manje nego što smo očekivali, postoje fundamentalne novine koje su smanjile koeficijent čeonog otpora na samo 0.28, što će se sigurno osetiti na potrošnji goriva i šumovima vetra. Uz prtljažni prostor koji je između 380 i 1.200 litara, A3 i dalje ostaje funkcionalan i kompatan automobil. Zanimljivo je da će se verzije A3 moći odrediti prema eksterjeru, odnosno, prema obliku svetlosnih gupa.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/03/Audi-5.jpg)
A3 SLine, S3 i RS3 će svaki za sebe imati specifičan izgled, a uz doplatu, kupci će moći da dođu do matrix LED svetala nove generacije. Takođe, kupci će moći da biraju točkove u rasponu od 16 do 19 inča, kao i opciono oslanjanje spušteno za 10 mm, ili još niže sportsko oslanjanje, uz koje ide i progresivno servo pojačanje upravljače sa promenjivim prenosnim odnosom, odnosno varijabilnom direktnošću upravljanja.
Za razliku od eksterijera, enterijer je značajno izmenjen. Instrument tabla je 10.25“ ekran, koji opciono može da poraste na još veći od 12.3 inča. Deset puta snažniji infotejment od prethodnog takođe ima veliki ekran od 10.1“ i integrisan je u armaturu, a mnoge će obradovati i rotacioni kontroler MMI infotejment sistema, kao dodatna komanda najvažnijih opcija uz ekran osetljiv na dodir.
Audi A3 je kao i njegovi rođaci na MQB platformi opremljen elektronskom komandom automatskog menjača, a motore smo već mogli i predvideti. Benzinski 1.5 sa 150 KS će se moći kupiti sa i bez blagog hibrida, a društvo mu pravi manji i slabiji 1.0 trocilindraš sa 110 KS. Sa dizel strane stiže 2.0 TDI sa 116 ili 150 KS i izborom šestostepenog manuelnog il semostepenog DSG menjača, dok uz verziju sa blagim hibridom dolazi isključivo S Tronic menjač.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/03/Audi-6.jpg)
Za početak prodaje pogon je samo na prednjim točkovima, ali kupci neće dugo čekati na Quattro verziju. Razumljivo, motora će biti još, pa će vrh ponude za RS3 značiti turbo petocilindraš zapremine 2.5 litara sa oko 400 KS, a kupcima će biti ponuđena i dva plug-in hibrida. Među tehničke detalje spada i podatak koji neće svi primiti sa oduševljenjem – verzije sa manje od 150 KS, pozadi imaju polukrutu torzionu osovinu umesto multilinka. Prve isporuke biće za kupce u Nemačkoj, a počeće u maju mesecu.
Show Comments