fbpx

Koenigsegg Freevalve, penzioniše bregasto vratilo?

Koenigsegg Freevalve tehnologija je na dobrom putu da penzioniše klasično bregasto vratilo i mehaniku razvođenja ventila

Foto: Freevalve.com

Koenigsegg Freevalve je tehnologija koja bi vrlo brzo mogla poslati klasično razvođenje ventila u penziju, značajno olakšati agregat, smanjiti ga i povećati mu efikasnost. Možda zvuči kao naučna fantastika, ali upravo prikazani Koengsegg Gemera, u sebi ima trocilindarski benzinski turbo motor od samo dve litre, 600 KS i nema bregasta vratila, njegova tehnologija može se primeniti na bio koji četvorotaktni motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ilustracija: Youtube

Više od jednog veka unazad za otvaranje usisnih i izduvnih ventila zadužena su bregasta vratila. Razumljivo, tokom više od 100 godina postojanja četvorotaktnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, bregasto vratilo je evoluiralo, iz bloka motora premestilo se u glavu motora, dobilo izvesne sposobnosu varijabilnosti, ali i dalje zadržalo sve svoje mane. Bregasto vratilo sa svojim sistemom pogona, ležajeva, podmazivanja, i samim neophodnim prostorom je nužno zlo svakog četvorotaktnog motora. Motoru donosi veliku masu, ima velik broj pokretnih delova i generator je velikih gubitaka kroz frikciju i termalni bilans. Ideja da neki sistem preuzme ulogu bregastog vratila nije nova i decenijama se radilo na traženju lakšeg i efikasnijeg sistema koji će otvarati i zatvarati ventile. Iako se elektromagnet odavno činio kao idealno rešenje, ogromna za strujom je elektromagnet pretvarala u nepodobno rešenje. Još 2006. je su počele ugradnje u putničke automobile motora bez kolenastih vratila, ali u dovoljnoj meri spremne da u penziju pošalju staro, dobro i teško bregasto vratilo.

Foto: Koenigsegg

Međutim, po svemu sudeći, na pragu smo prave revolucije po pitanju razvođenja ventila koje ne samo da eliminiše bregasta vratila i njihov pogonski mehanizam, nego omogućava nezavisno upravljanje svakim ventilom pojedinačno po pitanju vremena, dubine i dužine otvaranja. Freevalve je tehnologija koju je osmislio i sa svojim timom razvio i finansirao Christian von Koenigsegg, ugradio ga u svoj hiperautomobil Gemera, ali i u malolitražni serijski 1.6 turbo za potrebe kineskog proizvođača Qoros. Sistem koristi pneumatski pogon ventila, i indirektno ubrizgavanje goriva.

Foto: Freevalve.com

Benefiti su brojni: veliko povećanje snage i obrtnog momenta, smanjenje dimenzija i mase agregata, smanjenje emsije otrova i potrošnje i prilagodljivost različitim tipovima goriva. Osnivač i vlasnik kompanije Christian von Koenigsegg dao je odlično objašnjenje principa rada i benefita Freevalve sistema, pa vredi pogledati video ispod…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche Turbo modeli dobijaju novu Turbonite boju

Porsche Turbo modeli dobijaju novu Turbonite boju na detaljima kako bi dobili na dodatnom ...

Lawrence Stroll ušao u Aston Martin

Spekulacije da je Lawrence Stroll zanteresovan za investiranje u Aston Martin pokazale su se ...

BMW X4 – da li je išta žrtvovano?

BMW su mnogi čudno gledali kada je od svog X5 napravio kupe. A dok ...

Alonso u Indy 500, čudo ili zdrava poslovna logika?

Fernando Alonso će se 28. maja takmičiti na legendanoj trci Indy 500. Vest je ...

BMW Skytop Koncept je kao iz bajke

BMW Skytop Koncept je kao iz bajke iako je sasvim sigurno baziran na seriskom ...