Roland Gumpert se vratio sa novim sportskim modelom pod imenom Nathalie, i revolucionarnim pogonom sa metanolom i gorivim ćelijama
Roland Gumpert se vratio na scenu sportskih automobila. Nekadašnji visoko pozicionirani stručnjak u Audiju, koji je bio važan deo uspeha Quattro programa, osnovao je svoju kompaniju Gumpert Sportwagenmanufaktur početkom 2000-ih, i stvorio model Apollo. Pogon mu je bio modifikovani 4.2 V8 iz Audija, a Apollo je postavio nekoliko rekorda uključujući i neizostavni Nirburgring.
Kompanija je zapala u finansijske probleme, prodata je, preimenovana u Apollo, a za to vreme Roland Gumpert se priključio kineskoj start up kompaniji Aiways, koja je podržala njegov novi projekat.
Sportski kupe koji će biti otkriven 18. marta i moderna je evolucija modela Audi Quattro. Međutim, pored najavljene cene od 455.000 evra za kupe sa 536 KS, maksimalne brzine od 305 km/h i ubrzanja do 100 km/h za 2.5 sekundi, pogon Nathalie izaziva pažnju.
Pogon je električni iz četiri elektromotora, a napaja se iz sisteme koji koristi princip gorivih ćelija, ali bez do sada neophodnih rezervoara hidrogena, odnosno vodonika. Gumpertov sistem vodonik dobija iz reformera metanola koji je smešten u rezervoaru od 64 litre. Metanolski reformer je uređaj koji je sposoban da običan etanol pretvori u ugljen dioksid koji se ispušta u atmosferu i vodonik, koji se šalje u gorivu ćeliju.
Iako Nathalie nije nulte emisije izduvnih gasova, produkti procea stvaranja energije iz etanola daleko su manji u odnosu na benzinski motor slične snage. Proizvedena električna energija se ili koristi direktno za četiri motora pri dinamičnoj vožnji, ili za punjenje baterije. Baterija i metanol u rezervoaru imaju ukupni potencijal energije od 190 kWh, uz koji Nathalie može da pređe više od 550 kilometara. Nathalie će bit predstavljen 18. marta, a serijska proizvodnja počinje početkom sledeće godine. A ime modela Nathalie, sasvim očekivano, ima svoju osnovu u imenu Gumpertove ćerke.
Show Comments