fbpx

Najkorišćenija flota hidrogenske Toyote Mirai na svetu

CleverShatle pružalac usluge deljene vožnje, bez ikakvih problema prešao pet miliona kilometara na vodonik Toyotama Mirai

Nemački pružalac usluge zajedničke vožnje CleverShuttle prešao je preko pet miliona kilometara sa svojom flotom Toyota Mirai, bez stvaranja bilo kakve štetne emisije u okolini. Za dve i po godine CleverShuttle je svojim automobilima prešao šest i po udaljenosti od Zemlje do Meseca i natrag, pa je to postala najkorišćenija flota Toyota Mirai na svetu.
„Električna vozila s gorivnim ćelijama, kao što je Toyota Mirai, postala su važan stub za nas zahvaljujući svojoj pouzdanosti. Omogućili su pružanje udobnih vožnji bezbrojnim putnicima, ispuštajući u okolinu samo vodenu paru“ – ističe Jan Hofmann, COO i suosnivač CleverShuttlea.
Ova saradnja pokrenuta je septembra 2017. s početnih 20 Toyota Mirai u Hamburgu, a njihova flota narasla je na 45 vozila u nekoliko gradova u Nemačkoj. Kroz ovo razdoblje, nisu bile potrebne nikakve popravke, niti zamena delova, osim redovnog održavanja.
„Iskustvo stečeno sa pređenih pet miliona kilometara govori nam da su vozila s gorivnim ćelijama već sada savršeno pogodna za svakodnevnu upotrebu“ – kaže Ferry M.M. Franz, direktor Toyota Motor Europe u Berlinu, i naglašava: „Nismo imali nikakvih tehničkih kvarova, a nesmanjene performanse gorivnih ćelija, s pređenih do 180.000 kilometara po vozilu do sada, demonstriraju zrelost i trajnost Toyotinog sistema gorivnih ćelija“.
Toyota Mirai predstavljena je 2014. godine, a u prodaji u Evropi je od 2015. Mogu je naručiti i fizička i pravna lica. Kao luksuzno vozilo sa četiri pojedinačna sedišta, ova limuzina nudi putnicima maksimalnu udobnost, uz najvišu moguću pažnju prema okolini zahvaljujući pogonu koji ne emituje ništa štetno u okolinu. Zahteva samo vodonik kao gorivo, koji se pretvara u električnu energiju u gorivnim ćelijama, a koja zatim pokreće elektromotor snage 113 kW (154 KS). Time se stvara samo vodena para. S jednim rezervoarom goriva Toyota Mirai prelazi do 500 kilometara, a dolivanje vodonika traje manje od tri minuta. Kasnije ove godine, druga generacija Miraija kreće u proizvodnju u Japanu i doneće još veći domet, uz veoma atraktivan novi dizajn.
CleverShuttle je vodeći pružalac usluge zajedničke vožnje u Nemačkoj. Ova usluga kombinuje uslugu pojedinačnog vozača s ekološki povoljnom i cenovno prihvatljivom zajedničkom vožnjom za više putnika. Ova usluga, u koju je, povrh Deutsche Bahna, japanska kompanija Mitsui uključena od 2019. godine, najviše svojih stranaka pronalazi među ljudima usmerenim na tehnologiju i zaštitu okoline koji žele prevoz bez ispuštanja CO2. Rezervacije se izvode putem aplikacije, vozač dolazi po stranke na željenom mestu, a zatim ih vozi do traženog odredišta. Okupljanjem putnika sa sličnim pravcima kretanja, ova usluga osigurava niske cene koje su do 40 posto niže od uobičajenih cena prevoza za konvencionalni taksi. Ovaj projekt je finansiran sredstvima Zajedničkog evropskog preduzeća za gorivne ćelije i vodonik 2 u okviru sporazuma broj 671438 i broj 700350. Ovo preduzeće dobija podršku programa istraživanja i inovacija Evropske unije Horizon 2020, industrijske grupacije Hydrogen Europe i industrijske grupacije Hydrogen Europe Research.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Jednim pogledom: svi noviteti do kraja 2017. godine

 U toku 2017. godine na evropskom tržištu će se  pojaviti oko 150 novih automobila. ...

Ferrari Purosange se neće previše prodavati

Ferrari Purosange neće ići stopama Lamborghinija i Porsche koji su uvođenjem SUV modela udvostručili ...

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya koja ima i veštački zvuk, ali od Formule ...

Škoda Karoq premijerno u Srbiji

Nova ŠKODA KAROQ premijerno je predstavljena u ŠKODA prodajnom salonu na Novom Beogradu. Promociji ...

Daimler i Renault-Nissan se definitivno razilaze?

Pre desetak godina su se udružili, a sada se po svemu sudeći razilaze – ...

Ultraluksuzni Mercedes Mytos stiže 2025.

Ultraluksuzni Mercedes Mytos stiže 2025. godine i (najverovatnije) biće na bazi modela SL ali ...