fbpx

Seat od proizvodnje automobila do proizvodnje respiratora

Proizvodna linija za model Seat Leon u fabrici u Martorellu gotovo je neprepoznatljiva – na njoj nema automobila

Foto: Seat

Prenamenjena je proizvodnji automatizovanih ventilatora koji će pomoći zdravstvenom
sistemu tokom krize sa virusom COVID-19. Prelazak od proizvodnje automobila do ventilatora
u rekordnom roku rezultat je intenzivnog rada mnogih zaposlenih u SEAT-u kod kojih je
solidarnost bila moćna pokretačka snaga. “Motivacija svih koji učestvuju u ovom projektu je ta
što pomoću našeg znanja možemo masovno proizvoditi opremu koja će nam spasiti živote”,
objašnjava Nicolas Mora iz proizvodnog odeljenja SEAT u Martorell.

Foto: Seat

Od početka situacije izazvane COVID-19, u SEAT-u je pokrenuto nekoliko inicijativa za borbu
protiv širenja virusa. Konkretno, za proizvodnju materijala i uređaja koje traže velike bolnice,
kao što su respiratori. Tim inženjera marljivo se bavio dizajniranjem nekoliko prototipa, ukupno
13, sve dok se ne proizvede konačni model.

Foto: Seat

Projekat uključuje korišćenje komponenti za proizvodnju vozila sa proizvodnih linija SEAT
modela od čega je ključni prilagođeni motor brisača vetrobranskog stakla. Cilj je bio da se
naprave ventilatori najvišeg kvaliteta, a rezultat je OxyGEN. Dizajnirani u saradnji sa
Protofi.XYZ, a sastavljaju u objektima SEAT-a. Svaki ventilator ima više od 80 elektronskih i
mehaničkih komponenti i podvrgava se temeljnoj kontroli kvaliteta sa sterilizacijom
ultraljubičastim svetlom.

Foto: Seat

Ventilator je trenutno podvrgnut dugotrajnom testiranju u okviru procesa odobrenja. U
međuvremenu, linija nastavlja da funkcioniše zahvaljujući mnogim zaposlenima koji su
neumorno radili na ovom projektu. “Samo saznanje da smo pokušali da spasimo život čini sve
ovo što smo uradili vrednim”, kaže Francesc Sabate iz istraživanja i razvoja u SEAT-u.
Rezultat ovog projekta je moguć zahvaljujući solidarnosti zaposlenih i saradnji mnogih
kompanija i entiteta kojima SEAT želi da se zahvali na njihovom učešću, posebno španskoj
Agenciji za lekove i zdravstvene proizvode.
U saradnji sa: Protofy.XYZ, CMCiB, University of Barcelona, Recam Laser, Doga Motors, Luz
Negra, Ficosa, Bosch, IDNEO, Secartys i LCOE.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li Maserati ponovo menja vlasnika?

Da li Maserati ponovo menja vlasnika nakon razočaravajućih prodajnih rezultata u prvoj polovini poslovne ...

Ima li vozača u automobilu?

Pre trideset godina, eksperimentalni kombi je bio u stanju da sam upravlja, ubrzava i ...

U Teksasu kao na rodeu u Formuli 1

Vozači Formule 1 se na stazi u Teksasu osećaju kao na rodeu, i to ...

Al-Attiyahu u Toyoti drugi dan Dakara 2021.

Trostruki pobednik Dakara Al-Attiyah počeo je da ispravlja propušteno u prvoj deonici i nadoknađuje ...

Opel predstavio potpuno novu Mokku

Opel je predstavio potpuno novu Mokku, koja nema nikakve veze sa prethodnom Mokkom X ...

Cadillac Project GTP Hypercar pokazan u Lemanu

Cadillac Project GTP Hypercar je za sada pokazan u Lemanu, ali sledeće godine boriće ...