fbpx

Istorija Hondinih motocikala – drugi deo

Prvo na šta pomislimo kada čujemo Honda su automobili i motocikli, ali Honda se bavi proizvodnjom i električnih generatora, robota, mlaznih motora itd…

1974 Honda Gold Wing

(1974 Prvi Gold Wing)
Čuveni prvi turer, pravi sportski motocikl Gold Wing GL1000 predstavljen je 1974. Imao je 6 cilindara, vodeno hlađenje i isporučivao 80KS pri 7500 obrtaja uz maksimalni obrtni moment od 85Nm pri 5500 obrtaja. Smatran je “kraljem” američkog tržišta. Imao je i agregat postavljen ispod središta što je omogućilo da prenos bude preko kardanskog vratila. Iako je izrađen po konceptu trkačkog, Gold Wing je bio idealan motocikl za duža putovanja. Samo tokom 1975. prodat je u 19 hiljada jedinica, a proizvođen je od 1974. do 1979. Ovaj model je u svojoj savremenoj verziji još uvek aktuelan u Honda prodajnim salonima širom sveta.

(1979 fabrika u Nigeriji)
Godine 1978. Honda je isporučila svoj 30-milioniti primerak, a naredne godine osnovala fabriku za proizvodnju motocikala u Nigeriji, jer se Afrika pozicionirala kao tržište u usponu. Iste te 1979., Honda je izvojevala pobedu na svetskom šampionatu Motocross u klasi od 500cc, vozač je bio Graham Noyce. Ova pobeda postavila je temelje dominacije brenda HONDA motocikala na svetskim motocross takmičenjima.

1981 Honda CG125

(1981 CG125 pogon na alkohol)
U Honda Motor fabrici u Brazilu 1981. godine prvi put je proizvden CG125 Titan sa pogonom na alkohol. Iste godine HONDA je osvojila 6. mesto na Pariz Dakar Reliju sa XR500R, da bi od naredne godine osvojila 4 uzastopne pobede.

1982 Honda CX500 turbo

(1982 CX500 Turbo)
Godine 1982. Honda uvodi na tržište prvi motocikl sa ubrizgavanjem goriva – CX500 Turbo. Od tada se ovaj sistem ubrizgavanja proširilo na čitav opseg različitih modela – od velikih modela od 1800cc do modela od 50cc koji su uvedeni 2003. godine.

(1982 Trostruka pobeda – Eddy Lejeune)
Iste godine Eddy Lejeune odneo je prvu od tri uzastopne pobede na takmičenjima i to sa Honda četvorotaktnom RTL mašinom čiji je razvitak počeo još 1974. Honda je tokom ovog perioda 5 puta dobila i nagradu za proizvođača.

1983 Honda VF750F

(1983 Honda VF750F Interceptor)
VF750F Interceptor predstavljen je 1983. godine sa V4 motorom sa vodenim hlađenjem. Imao je zapreminu od 748cc i isporučivao 86 KS pri 10.000 obrtaja. Ovaj model nastao je na bazi VF750C i VF750S iz 1982. godine ali ga je od prethodnih modela razlikovalo što je imao lanac umesto kardana, a imao je i petostepeni menjač. Proizvođen je do 1985.
Naredne godine 1986. kreće proizvodnja VFR750F, pravog trkačkog motocikla koji se našao u slobodnoj prodaji. Maksimalnu snagu od 106 KS dostizao je na 10.500 obrtaja i imao šestostepeni menjač. Ova verzija poslužila je kao baza za sve naredne VFR modele koji su se proizvodili do 1997.g.
Godine 1987. proizvodnja motocikala dostiže 50 miliona i Honda postaje prva fabrika na svetu koja je to uspela.

1989 Honda XRV650

(1988 Africa Twin)
Honda Africa Twin je sportski motocikl idealan i za on i za off-road vožnju, a od svog nastanka proizvođen je u tri verzije. Od 1988-1989. sa 650cc V-tim XRV650, zatim od 1990. do 2003. sa 750cc V-Twin XRV750T, a od 2003. do danas sa 1000cc Parallel Twin CFR1000L. Poseduje šestostepeni menjač, lanac, dvostruko kvačilo i jedan je od najprodavanijih motocikla. Najnovije verzije ovog modela predstavljene su ove godine i nose oznake CFR1100A i CFR1100DCT.

1992 Honda CBR900RR

(1992 CBR900RR Fireblade)
Poznati CB900RR Fireblade svojom malom težinom od 205kg i kompaktnim proporcijama sličnim onima koje imaju motocikli od 600cc, na tržište stiže 1992. godine. Ovaj model postao je neka vrsta zaštitnog znaka i proizvođen je do 2004. godine. Bio je uzor nastanku različitih verzija kasnije, kao što su: CBR1000RR, CBR900RR, CBR929RR i CBR954RR.

1994 Honda CUV ES

(1994 CUV ES prvi elektricni skuter)
Električni skuter CUV ES razvijen je 1994. godine jer je i onda Honda bila posvećena razvitku novih izvora energije i smanjenju emisije štetnih gasova. Deset godina kasnije razvijen je moped-EV koji je nudio tišu vožnju i bio idealan za vožnju po gradu. Godine 1997. cifra proizvedenih jedinica Honda motocikala dostiže 100 miliona, a u tom trenutku Honda posluje u 32 fabrike u 27 različitih zemalja sveta.

1998 Honda VFR800

(1998 VFR800FI)
Godine 1998. usledila je prva adaptacija visokoperformantnog motora VFR800FI koji je sada uključivao sistem prečišćavanja izduvnih gasova.

(2005 Uvođenje airbag sistema)

(2008 combined ABS system)
Godine 2005. Honda je predstavila prvi “air-bag” sistem za motocikle, 2008. uvela kombinovani ABS sitem za super sportske motocikle. Te godine Honda proizvodnju motocikala ponosno obavlja u 32 fabrike i 22 različite države. Takođe, poseduje R&D centre u SAD, Nemačkoj, Italiji, Kini, Tajvanu i Indiji trudeći se da razvije motocikl potpuno prilagođen zahtevima tržišta odnosno lokalnim potrebama.

2009-Flex-Fuel

(2009 Flexible Fuel tehnologija- CB150 Titan)
Flexible Fuel tehnologija je razvijena 2009. godine, a CB150 Titan bio je prvi motocikl opremljen ovom tehnologijom.

2009 DCT menjač

(2009 Dual clutch)
Motocikl VFR1200F bio je prvi sa dvostrukim kvačilom koje je Honda predstavila 2009 godine. Nakon dve godine uvedena je i mogućnost detektovanja razlicitih okruženja, jedinica je bila lakša i kompaktnija, da bi 2015. “off-road” funkcija bila obogaćena i “G svičerom”.

2013 Paris Dakar

(2013 Paris Dakar)
Nakon pauze od 24 godine HONDA se 2013. vratila na Dakar Reli i odnela 6 pobeda ali i celokupno takmičenje bez ijedne zamene motora. Naredne, 2014. godine proizvodnja dostiže 300 miliona primeraka u 33 fabrike u 22 zemlje.

2015 Honda RC213V-S

(2014 RC213V-S)
Iste godine, 2014, predstavljen je Honda RC213V-S koji je specifikacije nasledio od RC213V, uključujući i lake materijale, precizne mehaničke komponente i superiornu stručnost u proizvodnji.

(2015 700 WGP pobeda)
Do 2015. godine HONDA je ostvarila ukupno 700 pobeda na Gran Prix takmičenjima uključujući MOTO2 i MOTO3 klase. Prvu Gran Prix trku je 1961 osvojio Auatralijanac Tom Phillis vozeći RC143 u klasi 125cc.

(2017 Super Cub 100-milioniti primerak 1958-2017)

Danas Honda svoj čuveni Super Cub proizvodi u 16 fabrika u 15 zemalja, a njegova serijska proizvodnja počela je još 1958. u Yamato fabrici. Godine 2017, proizveden je 100-milioniti primerak ovog modela. Na osnovu filozofije da treba praviti proizvode koji su kupcima potrebni na lokalnom nivou, 1961. Honda počinje proizvodnju i na Tajvanu koristeći komponente iz Japana. Danas, Honda proizvodi Super Cub serije u 16 fabrika i 15 različitih zemalja. Popularnost Honda motocikala ni dan danas ne jenjava. Trenutna ponuda i dalje obuhvata čuveni Gold Wing, ali i Africa Twin, XADV, CB500, Forza 300, PCX125, MSX125, Monkey i druge.

2018 Honda PCX Electric

(2018 PCX Electric)
Godine 2018. PCX Electric je počeo sa prodajom, baziran na popularnom Honda modelu i imao autonomiju od 41km.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Bagnaija pobedom ide na odmor

MotoGP – Baganija pobedom u Assenu odlazi na odmor koji će potrajati čak pet ...

Dva nova motocikla iz Honde

Honda je na EICMA 2017. otkrila dva nova motocikla koji stižu u salone sledeće ...

MotoGP – Bagnaiji pobeda u Španiji

MotoGP – Bagnaiji pobeda u Španiji ispred Martina i Marqueza u trci za veliku ...

Quartararo ugruvan ali ipak najbrži

Yamahini vozači su nastavili dominaciju u Aragonu, a budući fabrički vozač ove marke iako ...

Marc Marquez završio posao za ovu sezonu osvojio 6. MotoGP titulu

Marc Marquez je pobedom na Tajlandu obezbedio osvojio svoju osmu ukupno i šestu MotoGP ...