fbpx

Svaki Volvo dobija limiter brzine na 180 km/h

Svaki novi Volvo koji siđe sa proizvodne trake imaće limitiranu maksimalnu brzinu na 180 km/h i specijalan ključ

Svaki novi Volvo koji siđe sa proizvodne trake ima limitiranu maksimalnu brzinu od 180 km/h i specijalan “Care Key”, u cilju povećanja bezbednosti. Ova odluka švedske kompanije nije ni nova ni iznenadna. Švedska je na nacionalnom nivou još pre 15 godina počela da radi na programu bezbednosti u saobraćaju koji za cilj ima nula poginulih teško povređenih u saobraćajnim nesrećama. Limit maksimalne brzine vozila Volvo uvodi iko ga na to ne primorava nijedna zakonska obaveza, ali jeste deo pomenutog programa.
“Care Key”, odnosno specijalan ključ vlasnicima Volvo vozila omogućava dodatne bezbednosne mogućnosti, kao što je, između ostalog, dodatno limitiranje brzine kada se automobil na korišćenje daje mlađim ili manje iskusnim vozačima.
Zanimljivo je i da uvođenje “Care Key”-a i limitirane maksimalne brzine ima i svoju opoziciju, i mišljenja koja ne podržavaju odluku Volvoa. Postoje stavovi da proizvođači nemaju prava da po sopstvenom nahođenju uvode limite i kontrolišu vozače kroz raspoloživu tehnologiju, što bi političkim rečnikom moglo biti definisano kao uskraćivanje demokratije vlasnika vozila. Međutim, Volvo je ostao dosledan svom programu i svojoj odluci sa dodatnim obrazloženjem da iznad određene brzine nijedna tehnologija ili konstrukcija vozila više ne može doneti dovoljan nivo bezbednosti i sačuvati osobe u vozilu od teških povreda i smrti u slučaju udesa.

Uprkos ograničenja brzine na većini puteva, prevelika brzina i dalje ostaje jedan od glavnih uzročnika saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom. Istraživanja pokazuju da u proseku vozači zapravo imaju jako mala i loša saznanja o opasnostima koja donosi prevelika brzina, i zbog toga voze prebrzo i nedovoljno efikasno prilagođavaju brzinu trenutnoj situaciji u saobraćaju.
Pored ograničenja maksimalne brzine koju je uveo u svoja vozila, Volvo radi i na istraživanjima tehnologija koje će efikasno smanjiti opasnost od druga dva uzročnika saobraćajnih udesa, a to su konzumiranje alkohola i skretanje pažnje i ometanje vozača.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Veliki šefovi vraćaju novac Volkswagenu

Volkswagen se trudi da „Dieselgate“ ostavi iza sebe, a neki od najodgovornijih menadžera za ...

Lidar i “big data” bi mogli da unaprede odleđivanje puteva

Buduća vozila za odleđivanje puteva bi se mogla oslanjati na lidar i podatke u ...

Pirelli pokrenuo istragu zbog cepanja pneumatika na Silverstoneu

Pirelli, jedini dobavljač pneumatika za Formulu 1 pokrenuo je istragu zbog velike degradacije i ...

Binottu nedostaje veća podrška u Ferrariju

Gerhard Berger, nekadašnji vozač Formule 1 i Ferrarija a sada šef DTM šampionata, misli ...

Andy Palmer (iznenada) napušta Aston Martin

Andy Palmer nakon šest godina napušta kormilo Aston Matina – iznenada, ali i nije ...

Novi Jeep Grand Cherokee 4xe debituje u Evropi

Novi Jeep Grand Cherokee 4xe stiže i u Evropu samo četiri meseca nakon svetske ...