fbpx

Formula 1 više sigurno neće biti ista kao do sada

Formula 1 više sigurno neće biti ista kao do sada, a da li će uz nove bolide i nova pravila postati zanimljivija tek ćemo videti

Foto: McLaren Formula 1

Formulu 1 u sezoni 2020. još nismo ni videli na stazi (osim na predsezonskim testovima), ali se iza kulisa mnogo toga dešava. Još se prašina oko odlaska Vettela iz Ferrarija nije ni slegla, iz krugova najbržeg cirkusa stigla je vest da su timovi, navodno, potpisali velik paket mera za smanjivanje troškova, koji uskoro treba da ratifikuje FIA World Motor Sport Council, kako bi stupile na snagu.

Foto: Renault F1 Team

Veliki paket mera delimično je izazvan finansijskom krizom u koju je Formula 1 zapala zbog pandemije coronavirusa, ali sa druge strane za cilj ima dramatično smanjenje i kontrolu troškova ućešća u šampionatu. Iako je poznato da je dogovoren budžetski limit od 145 miliona dolara koji stupa na snagu od sledeće godine, dogovoreno je da taj limit trošenja novca bude smanjivan na 140 miliona u 2022., pa na 135 miliona u 2023. godini. Ukoliko je ova informacija tačna, timovi će imati znatno manje od prvobitno dogovorenog budžeta od 175 miliona, koji su prhvatili najveći timovi.

Foto: Renault Sport

Deo plana i novih pravila usmeren je i ka izjednačavanju timova i većoj konkurenciji. Iako je uvođenje novh bolida i dela novih pravila odloženo za 2022. a razvoj bolida i motora za 2021. zaustavljen, u paketu pravila nalazi se i deko koji se naziva “Hendikep uspeha”, i na scenu će stupiti 2022. Ova hendikep će prema kliznoj skali ograničiti dozvoljeno vreme za razvoj bolida u odnosu na postignut plasman. Odnosiće se nakoliko oblasti uključujući dozvoljeno vreme u aerotunelu i razvoj u CAD-u. Iako detalji još nisu otkriveni do kraja, BBC Sport je objavio okvirnu shemu. Tim koji pobedi u šampionatu imao bi 90% vremena za razvoj, drugoplasirani 92.5%, desetoplasrani 112.5% vremena. Tokom odmicanja sezone, povećavalo bi se dzvoljeno vreme za razvoj za po 2.5%. Od 2022. pobednik šampionata bi trebao imati još manje vremena za razvoj – samo 70%.
Novi paket pravila koji čeka svoju ratifikaciju predviša i više novca za timove za više odveženih trka, odnosno milion dolara više u budžetu za svaku dodatnu trku. To znači da bi timovi, ako u sezoni 2021. bude 22 trke umesto 145 imali limit budžeta 146 miliona, ali isto tako, u slučaju neodržavanja trka, budžet bi se smanjivao.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – neko ostaje bez Mercedes-AMG motora?

Formula 1 na startu svake trke ima osam bolida koje pokreću Mercedes-AMG pogonske grupe, ...

Peta generacija Mazde MX-5 možda prisvoji elektrifikaciju

Mazda MX-5 je trenutno u svojoj četvrtoj generaciji, a već sledeća bi mogla doneti ...

Volkswagen Multivan T7 debitovao kao naslednik Caravelle

Volkswagen je sa predstavljanjem potpuno novog modela Multivan T7 penzionisao dosadašnje, dobro poznato ime ...

Mazda CX-30 Skyactiv-X 180 – revolucija ili ne?

Mazda CX-30 je po drugi put došla na naš test ali sa revolucionarnim Skyactiv ...

KIA Stonik i službeno predstavljen

KIA je i i službeno predstavila Stonic, kojim treba da konkuriše modelima Nissan Juke, ...

Zašto je rat u Ukrajini poremetio i tržišta polovnjaka?

Zašto i kako je je invazija Rusije na Ukrajinu poremetila ne samo proizvodnju novih ...