Mercedes vidi online servise i AI sisteme za automobile profitabilne podjednako kao i prodaju automobila već do 2025. godine
Mercedes predviđa da će do 2025. godine tržište AI sistema za automobilsku industriju eksplodirati i sa današnjeg prometa od oko dve milijarde dolara za pet godina dostići 25 milijardi. Drugim rečima, ko danas investira, za pet godina će biti u situaciji da dobro zaradi. Zbog takvih procena i nije iznenađujuće da je Mercedes već uložio i ulaže ogroman novac u istraživanje i razvoj ovakvih sistema.
Mercedes-Benz User Experience, poznatiji pod skraćenicom MBUX ili je deo standardne opreme u skupljim ili se može poručiti u gotovo svim jeftinijim modelima. Ovaj sistem iza čijeg velikog i živopisnog ekrana (zapravo sastavljenog iz dva ekrana) se nalazi složena mreža interfejsa stvoren je u kući Mercedes. U Štutgartu tvrde da je upravo zbog vizije o rastu tržišta AI sistema MBUX razvijen sopstvenim znanjem i novcem, a nije angaživan neki od IT giganata kao što je Google.
Potencijali MBUX-a ni izbliza nisu dostigli svoje granice i već sada nudi brojne komercijalne sadržaje čiji izbor i operativne mogućnosti tek treba da rastu. A ne treba mogo logike da bi shvatilo i da će Mercedes sa svojim MBUX sistemom izaći na tržišet i ponuditi ga drugima koji nemaju nti kadra niti novca, a ni vremena za razvoj ovako kompleksnog sistema. A upravo zbog toga, neka predviđanja i procene kažu da će AI sistemi za primenu u automobilima donositi podjednaki, ako ne i veći profit od same prodaje automobila.
Show Comments