Tesla Model S i do sada je bio BEV sa najvećom autonomijom, a uz najnovije modifikacije dostigao je magičnu granicu
Još od predstavljanja svog prvog modela Roadster, Tesla je bio rekorder po autonomiji koju su ostvarivala njihova vozila. Ipak, konkurencija ne spava, pa su najave kompanije Lucid da će njihov model Air, koji na tržište stiže ove godine, imati autonomiju od 650 kilometara, “prtisnule” Teslu da prvi probije magičnu granicu, koja je u imperijalnim mernim jedinicama 400 milja.
Elon Musk se nije smirio niti zadovoljio ubedljivo najvećim autonomijama koje postižu modeli S, X, Y i Model 3 LR, i konstantno je vršio pritisak na svoj razvojni tim. Model S je “zamalo” postigao autonomiju od 400 milja (oko 650 kilometara) i to na rigoroznom i po mnogima najefikasnijem EPA testu. Iako je postignuta impresivna autonomija i sertifikovana na 391 milju (630 kilometara), Musk je “poludeo” i optužio EPA da je preko noći ostavio ključeve u vozilu, što je potrošilo dodatnih 2% energije iz baterija. EPA je poricala optužbe šefa Tesle, ali je možda cela ta “ujdurma” samo dobro došla da se granica autonomije pogura unapred.
Model S je dobio brojne modifikacije. Ugrađeni su novi aerodinamičniji Aero Tempest naplatci i posebni pneumatici, masa vozila je smanjena, zadnji induktor naizmenične struje umesto mehaničke dobio je električnu pumpu za ulje, čime je optimizovano podmazivanje bez obzira na brzinu vozila, uz smanjene gubitke usled trenja. Reduktor prednjeg motora je unapređen, odnosno preuzet iz novijeg Modela 3, a regenerativno kočenje sada je još efikasnije pri nižim brzinama, sve do potpunog zaustavljanja vozila.
Malo po malo, i Model S je dobio ono što je nedostajalo, a EPA je za Model S Long Range Plus izdala setifikat koji potvrđuje autonomiju od 402 milje, odnosno 647 kilometara sa jednim punjenjem baterija, a Tesla je obradovao kupce smanjenjem cena ovog modela za 5.000$. A cela ova priča zapravo je ono od čega mnogi veliku proizvođači zaziru, a to je ogromno iskustvo koje je Tesla nakupio tokom godina, koje mu trenutno znači, a i još neko vreme će značiti veliku prednost u odnosu na ostale. A ostalih je sve više, sa bombastičnim najavama koje tek treba da se ostvare, od Lucida koji je svoj serijski Air trebao da predstavi na otkazanom salonu u Njujorku tokom marta meseca, pa sve do giganata tipa VW Grupe, Daimlera, General Motorsa i drugih.
Show Comments