fbpx

Kia Ceed 1.0 LX Fun – treća sreća u trećoj generaciji

Kia Ceed je u svojoj trećoj generaciji, i treba da parira konkurenciji koja uz nove sadržaje donosi i više cene, ili stagnira

C segment, jeste u krizi i jeste debelo „pritisnut“ bogatom C SUV ponudom, ali je i dalje i te kako živ i brutalno konkurentan. Šta više, uočljivi su i pravci kojima idu proizvođači tražeći svoj deo kupaca. Dok jedni povećavaju ono što nude u svojim vozilima, i to pre svega u elektronskom domenu, ali sve to naplaćuju sve višim i višim cenama, drugi pokušavaju drugačijm putem. Pokušavaju da cene svojih novih modela zadrže relativno blizu cena koje su imali prethodni modeli, uz obaveznu napomenu da su novi modeli u prve dve godine života uvek najskuplji, pa po tom kreću snižavanja cena do restilizacije u trećoj godini nakon čega sledi novi krug sa najnižim cenama i najboljim i kvalitetom i opremom pred kraj modelnog života.
Kia Ceed je u svojoj trećoj generaciji do nas i do kupaca u Srbiji stigla sa popriličnim zakašnjenjem u odnosu na druga tržišta. Prv model Cee’d koji se pojavio 2006. u mnogome je bio prekretnica ove marke, pre svega zbog činjenice da su Južnokorejci shvatili da Evropljani drugačije razmišljaju od Azijata, i da će uspeh postići tako što će prilagoditi vozilo, a ne prevaspitati kupca. U prevodu, Kia Cee’d je rođena u Evropi, u Kia centru Frakfurtu „preko puta“ Opela, odakle je i regrutovano dosta inženjera i dizajnera. I Cee’d je ispao „bingo“ za razliku od Cerata kojega je nasledio, a mnogi od nas i dan danas se sećaju da se vrlo solidni Cee’d mogao kupiti i za manje od 10.000 evra. Druga generacija startovala je 2012. i pre svega odličnim dizajnom nastavila tamo gde je prva generacija stala.
Treća sreća bez ironije
„Treća sreća“ iz naslova nije nikakva ironija. Izraz koji se obično koristi u kontekstu kada prva dva pokušaja ne uspeju u nadi da će iz trećeg uspeti, za Ceed definitivno ne važi, obzirom da se prva dva nikako ne smeju smatrati neuspesima. „Treća sreća“ znači da, osim što je izgubio apostrof iz imena pa više nije Cee’d, nego je Ceed, ovaj hatchback, ako se razmišlja o kupovini u ovom segmentu, obavezno treba uzeti u razmatranje. Dizajnom Kia nije mnogo eksperimentisala, pa je Ceed dovoljno blizu i dovoljno daleko svom prethodniku, od kojeg nije imala ni jedan jedni razlog da beži. Za svoj C segment, Ceed je sa 4.31 metar relativno dugo vozilo, postavljeno na međuosovinski razmak od 2.650 mm, što bi trebalo obezbediti i korektnu ponudu prostora a i upotrebljiv prtljažnik. Ako se zadržimo na vizuelnom utisku, proporcije Ceeda sa kratkim prepustima preko točkova i napred i pozadi zadržale su kompaktnost kakvu su imale i na prethodnom modelu. U osnovi, najupadljivije novine su veliki uvodnik vazduha koji se pojavio celom širinom prednjeg odbojnika, i manje zaobljene zadnje svetlosne grupe. I da, oni koji će reći da liči na Ford Focus, biće u pravu. Sad, koliko kupcu znači ko na koga liči, sasvim je druga priča.
Savim modelom sve bolje
Nedavno je našem testu bio i XCeed, SUV evolucija Ceeda, i jedan od najjačih utisaka bio je da Kia svakim narednim odelom unapređuje svoj kvalitet i to ne bacajući prašinu u oči kupcima „nakinđurenim“ dizajnom, nego stvarnim pomacima po pitanju kvaliteta materijala i preciznošću završne obrade. Dobar utisak ostaje i sa Ceedom i to u testiranom LX Fun paketu opreme koji svakako nije najviši mogući. U enterijeru Ceeda ne postoji spektakl dizajnerske mašte ili „light show“ koji treba da zaseni nedostatke. Ovaj enterijer je pre svega izrađen precizno, materijali nigde ne deluju jeftino, a ergonomija i funkcionalnost su u vrhu C segmenta.
Ponuda prostora je vrlo korektna. Prednja sedišta su odlično dimenzionisana i dobro profilisana, ali ne i glomazna pa nisu pojela prostor u kabini. Hodovi su po dužini su izdašni, vozačko sedište po visini takođe, pa se za upravljačem lako nalazi udoban položaj.
Za zadnju klupu isto važi. Korektno oblikovana, sa dobrim uglovima između sedalnog dela i naslona, i solidnom ponudom prostora za kolena i glavu. U Ceedu četiri odrasle osobe do 180 cm visine udobno sede i mogu na dug put.
Prtljažnik je na granici od 400 litara. Sa 395 litara maksimalno pravilnog oblika na nivou je konkurenata iz klase, a preklapanjem naslona dolazi se do 1.291 litre.
Ipak bez kompletne digitale
Nije mali broj modela iz C pa i iz B segmenta koji su, osim u baznim paketima opreme, prešli na digitalne instrument table. Kia nije, pa su instrumenti analogni, sa sasvim dovoljno velikim (3.5“) ekranom putnog računara smeštenim između njih.

Mutimedia je u odnosu na visinu paketa opreme opremljena višenamenskim ekranom od 5“ ili 8“. Više para znači i više funkcija, pa uz 8“ opciju dolaze i Apple Carplay i Android Auto konekcije, glasovno upravljanje funkcijama i vrlo solidan audio sistem.
I dalje multi link
U vreme pomenute štednje i kalkulisanja između dati više ali po znatno višoj ceni, ili dati isto, pa i manje, ali po malo višoj ceni, Kia nije među onima koji su štedeli, kada je platforma po sredi. Uz prednje MacPherson opružne noge sa gasnim amortizerima ide i ne baš jeftini multilink pozadi, koji je kod mnogih zamenjen jeftinijom torzijom. Od pogonskih agregata u Ceedu se može dobiti 1.0 trocilindarski turbo benzinac sa 100 ili 120 KS, četvorocilindraski 1.4 turbo benzinac sa 140 KS i 1.6 CRDI četvorocilindraski dizel sa 115 ili 136 KS. Doduše, za pristalice atmosferskih benzinaca, još uvek je u ponudi i 1.4 MPI sa 100 KS, koji je rezervisan za kupce koji svoju priliku traže u cenovno nižem delu ponude.
Vozna dinamika iznad proseka
Na Dmotion testu je bila slabija turbo motorizacija, što znači 1.0 sa 100 KS. Mali trocilindraš na svoj neparni broj klipova podseća samo u „leru“ kada se na prvo slušanje može pomisliti da je čak reč o dizelu. Međutim, u vožnji zapreminom mali agregat iznenađuje. Kultura rada je vrlo visoka, i uz dobru zvučnu izolaciju, Ceed je tih automobil. Motor svoj maksimalni obrtni moment od 172 Nm dohvata pri već od 1.500 o/min, što potvrđuje i u praksi. Iako nevelik i bez preterano mnogo snage, motor je veoma elastičan, i nisu neophodne prečeste promene stepena prenosa. Međutim, ono što nas je iznenadilo je potrošnja koja je sa 6.8 do 7.1 litrom u proseku nešto više nego što smo očekivali, tim pre što je veći 1.4 turbo agregat ali u snažnijoj verziji sa 140 KS u modelu XCeed trošio manje.
Balans je korektan i vozilo nema tendenciju izraženijeg podupravljanja. Ogibljenje je više tvrdo nego meko. To znači nadprosečno precizno i direktno upravljanje, i malo naginjanja u krivinama, ali i nešto manje udobnosti na neravnoj podlozi. U svakom slučaj naš glas uvek ide za veću dinamiku na uštrb udobnosti, pa i ovaj put isto činimo. Za upravljačem, izuzetno dobro oblikovanim, se vrlo lako može naći udoban položaj, a preglednost iz vozila je čak i bolja nego kod nekih drugih predstavnika C segmenta, kao što su Renault Megane ili Mazda 3. Jednom rečenicom opisan, Kia Ceed je dobro ukomponovan porodični ili poslovni hatchback.
Cena je razumna ako su želje razumne
Testirani Ceed je snagom i opremom bliži nižem nego višem delu ponude, a u poređenju sa drugima možemo dodati i razumnom. Solidno opremljen i solidno motorizovan Ceed košta 14.390 evra, a može i nešto manje, ali može i dosta više. Uz modele Kia i dalje važi rekordno duga fabrička garancija od sedam godina i 150.000 kilometara, što dobro zvuči. Omogućava da se vozi, recimo, pet godina i proda vozilo koje je još uvek u garanciji. Ali, treba biti svestan da obaveza redovnog održavanja u Kia servisima nije baš jeftina, a pogotovo na tako dug vremenski period. Međutim, duga garancija je svakako samouverenost proizvođača u sopstveni kvalitet, ali ono što je evidentno, i statistike kvarova govore da je Kia stigla u sam vrh pouzdanosti.

Model

Kia Ceed 1.0 T-GDi LX Fun

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.310/ 1.800/ 1.447
Međuosovinski razmak (mm)

2.650

Masa vozila (kg.) 1.297
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.800

Zapremina prtljažnog prostora (l)

395/1.291

Motor

Benzinski/turbo

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

3

Radna zapremina (ccm)

998

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

74/ 100 pri 4.500 o/min

Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 172 od 1.500 do 4.000 o/min
Menjač

Šestostepeni mauelni

Ubrzanje 0-100 km/h

11,8

Maksimalna brzina km/h

183

Prosečna potrošnja na testu l

7.1

Cena testiranog modela 14.390 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stižu i kočnice na struju

Odbrojani su dani hidrauličnih kočnica. Brembo priprema potpuno novu generaciju kočionih sistema Ako se ...

Porsche predstavio “kupe” SUV – Cayenne Coupe

Porsche Cayenne će moći uskoro da se dobije u sportskijem obliku, zahvaljujući dolasku modela ...

Alfa Romeo Milano je prekršten u Junior

Alfa Romeo Milano je prekršten u Junior nakon pritsaka italijanske Vlade da se promeni ...

Caterham Super Seven 1600 se vratio

Super Seven legendarni model i čedo osnivača Lotusa Colina Chapmana vratio se u verziji ...

Izbor za Automobil godine 2020. u Srbiji u punom jeku

Žiriranje za Automobil godine 2020 u Srbiji je u punom jeku, a proteklog vikenda ...

Muzika na struju iz Škode

Škoda ima velike planove u domenu električnih vozila, pa će u narednih par godina ...