Maserati odavno želi samostalnost u odnosu na Ferrari po pitanju motora, pa razvija svoj “novi” motor
Maserati je saopštio da je spreman moćni V6 motor o kojem se već dosta dugo priča i da se zove Nettuno. Radi se o pogonskoj jedinici koja je potpuno nova, i potpuno razvijena u kući Maserati, čime bi ova marka stekla nezavisnost u odnosu na Ferrari, na čije motore se odavno oslanja.
Međutim, izgleda da novi V6 baš i nije tako nov kao što se navodi i da ima poprilično identičnih elemenata sa F154 agregatima bivšeg dobavljača koji se nalaze u modelima Ferrari, ali i Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio.
Maseratijev V6 ima masu od identičnih 220 kilograma, i ugao među cilindrima od 90°, a tu je i identičan odnos prečnika i hoda klipa 88 x 82 mm, kakav ima F154 motor u Ferrari SF90 Staradale. Limiter obrtaja je postavljen na identičnih 8.000 o/min, a i raspored paljenja 1-6-3-4-2-5 identičan je kao na pomenutim Alfama.
Jedino što je na Meserati Nettuno stvarno potpuno novo i stvoreno u fabrici su cilndarske glave, sa jedinstvenim kompresionim odnosom 11:1, kakav nema ni jedan Ferrari. Isto tako, Maserati je posegao i za tehnologijom iz Formule 1, i pretkomorama za mešanje vazduha sa benzinom pre ubrizgavanja u kompresioni prostor.
Kako bilo, potpuno ili skoro nov Nettuno V6 stiže u novi Maserati MC20 sa oko 630 KS i 730 Nm već od 3.000 o/min, što je impresivno nisko za ovako visokoturažni agregat.
Show Comments