Porsche je odavno poznat i po tome da njegovi modeli imaju izvanredne kočnice, a uz aktuelni Cayenne Turbo ponovo pomera granice
Porsche je poznat po mnogo čemu, ali i po izvanrednim kočnicama koje su godinama bile, a i još uvek su reper za efikasno zaustavljanje. Ipak, manje je poznato da je u modelu Cayenne Turbo, ponovo uradio nešto jedinstveno i inovativno po pitanju kočenja. Novi tip diskova zove se Porsche Surface Coated Brake sistem, odnosno skraćeno PSCB. Opcija je za sada samo uz model Cayenne Turbo, a prepoznatljiv je po tome što kočioni diskovi izgledaju kao ogledalo. To znači da pored boljih zaustavnih performansi i neuporedivo manje prašine od kočionih pločica, PSCB ima i vizuelne efekte.
Iza PSCB tehnologije kriju se diskovi od livenog gvožđa na koje se, nakon galvanizacije nanosi sloj tungsten-carbida posebnom tehnologijom prskanja nadzvučnom brzinom. Porsche tvrdi da da je PSCB prelazno i nešto jeftinije rešenje, koje donosi bolje performanse od klasičnih diskova, ali i ne košta koliko i mnogo efikasnije karbon-keramičke kočnice. Osim što traju 30% duže od klasičnih diskova (kažu da su tvrdi poput dijamanta), nikada ne rđaju i stvaraju do 90% manje prašine, ove kočnice su, navodno, i otpornije na slabljenje, poznato kao „fejding“ kočnica, koji nastaje zbog pregrevanja kočione tečnosti i stvaranja mehurića vazduha u njoj.
Doplata za PSCB je oko 35% od doplate za karbon keramičke, ali postoji i malo lošija vest. Kada se jednom potroše, menjaju se kompletni diskovi, i ne postoji mogućnost ponovnog nanošenja tungsten-karbida.
Show Comments