Toyota Motor Manufacturing France pokrenula je proizvodnju nove generacije Toyote Yaris u svom proizvodnom pogonu u Valenciennesu u severnoj Francuskoj
Četvrta generacija najprodavanijeg Toyotinog modela u Evropi prvi je kompaktni automobil izrađen na GA-B platformi Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture -TNGA), koja predstavlja temelj za unapređene dinamike, performansi, upravljivosti i bezbednosti, kao i privlačnog izgleda.
TMMF je postala četvrta fabrika u Evropi koja je uvela u proizvodnju vozila na platformi TNGA, nakon Toyota Motor Manufacturing Turkey (Toyota C-HR i Corolla Sedan), Toyota Motor Manufacturing UK (Corolla Hatchback i Touring Sports) i Toyota Motor Russia (Camry i RAV4). Ovo ulaganje dodatno jača strategiju TME za lokalizaciju proizvodnje i maksimalno korišćenje proizvodnih kapaciteta. Toyotina strategija lokalizacije takođe obuhvata i proizvodnju glavnih sklopova vozila: novi Yaris opremljen je poslednjom generacijom 1,5-litarskog motora TNGA koji se isto tako proizvodi u Evropi – u Toyota Motor Manufacturing Poland.
Dodatno ulaganje od 300 miliona evra, što iznosi pola početnog ulaganja TMMF, omogućilo je proizvodnju vozila koja koriste platformu TNGA. Svi proizvodni pogoni osavremenjeni su novom opremom i tehnologijom radi bolje ergonomije i kvalitetnijeg rada. Najveće izmene uvedene su u radionice za plastiku koje su proširene za dodatnih 3500 m2 radi smeštanja novih pogona za ubrizgavanje i bojenje, čime je omogućena sopstvena proizvodnja novih plastičnih delova. TMMF očekuje da ukupan broj stalnih radnika dostigne 3600 do kraja 2020. godine.
Konstruisan za Evropu, s proizvodnjom u Evropi, kao i prva generacija, novi Yaris odlikuje se potpuno novim, „kondenzovanim“ proporcijama koje zrače njegov karakter „spreman za pokret“, „veliko-malo“ pakovanje s prostranom unutrašnjošću uprkos kompaktnim spoljnim dimenzijama i napredna vozna dinamičnost, a sve to zahvaljujući platformi TNGA GA-B. Najnovija, četvrta generacija hibridnog sistema omogućava veći domet na električni pogon, dodatno smanjenje emisije CO2 i potrošnje goriva za preko 20% u poređenju s aktuelnom generacijom*1 uz iznenađujuće poboljšanje odziva i voznih karakteristika. Ovaj automobil je isto tako konstruisan da bude najsigurniji kompaktni automobil na svetu i opremljen je najnaprednijim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti u segmentu. Ovi sistemi uključuju Toyota Safety Sense (TSS), niz tehnologija aktivne sigurnosti osmišljenih kao pomoć u sprečavanju ili ublažavanju sudara u jako širokom spektru saobraćajnih situacija, kao i prvi centralni vazdušni jastuk na svetu u segmentu kompaktnih automobila.
Nakon pet sedmica kontrolisanog prekida proizvodnje u skladu s merama izolacije zbog COVID-19 u Francuskoj, TMMF je 22. aprila nastavio s proizvodnjom. Početne proizvodne količine zadržane su na znatno nižim nivoima u poređenju s normalnim poslovanjem, radi brige o najvažnijem aspektu – održavanju sigurnosti i zdravlja zaposlenih i drugih učesnika u lancu proizvodnje i distribucije, potpunim pridržavanjem novih protokola i postupaka održavanja higijene i socijalne distance. Menadžement fabrike i dalje će održavati budnost i osigurati nastavak sprovođenja mera zaštite i sigurnosti protiv COVID-19.
Show Comments