fbpx

Peugeot otkrio pogon hiper automobila za Leman

Peugeot je otkrio pogonsku grupu svog hiper automobila za Leman koja ukupno ima skoro 1.000 KS

Peugeot je otkrio pogonsku grupu koja će pokretati hiper automobila sa znakom lava, kada se bude pojavio na startu Lemana 2022. godine. Pre samo tri meseca Peugeot Sport je zvanično objavio da se vraća u šampionat sveta izdržljivosti WEC, a sad aje već izneo pikantne detalje svog budućeg takmičara u najatraktivnijoj LMH, odnosno Le Mans Hypercar klasi.
Osnova pogona je Peugeot Hybrid500KW pogonska grupa koja se sastoji od V6 benzinca i elektro pogona. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima ugao među cilindrima od 90° i radnu zapreminu od 2.6 litara i dva turbokompresora, iako je prvobitna ideja bio koncept sa jednim turbokompresorom, međutim dva manje i niže smeštena turbokompresora, omogućili su spuštanje centra težišta vozila na željeni nvo, Iako ima masu od samo 165 kilograma, V6 motor ima čak 500 kW, odnosno 670 KS koje isporučuje zadnji točkovima preko sedmostepenog sekvencijalnog menjača.
Budući hiperautomobil kojim će Peugeot pokušati da se vrati na staze nekadašnje slave na Lemanu ima samo jedan elektro motor koji pokreće prednje točkove, a bilansu snage dodaje 200 kW, odnosno 268 KS. Ujedno, pored uloge motora ima i ulogu generatora.
Kako bi zadovoljio nova LMH pravila, ovaj hiperautomobil će iz mesta morati da krene i do brzine od 120 km/h morati da stigne samo pomoću benzinskog motora, a tek nakon toga će moći da računa na pomoć elektromotora. Preko pomenutih 120 km/h, SUS motor će biti ograničen na 300kW, odnosno 402 KS, a raspoloživa snaga zavisiće od snage koju je u stanju da isporuči elektromotor, a u odnosu na napunjenost baterije.
Da bi se lakše shvatilo, maksimalna ukupna snaga huperautomobila u LMH klasi ograničena je na 500 kW, odnosno 670 KS. U trenucima, odnosno periodima kada je baterija prazna, pogon vozila biće samo biturbo benzinac, kada će moći da radi na svojoj maksimalnoj snazi od 500kW. Pre starta trke, baterija će po plug-in sistemu biti napunjena iz spoljnjeg izvora, ali će se u trci dopunjavati isključivo rekuperacijom energije.
Prema LMH pravilima, postojaće izuzeci kada će SUS pogon moći da ima do 690KS na kraju pravca, kada je baterija potpuno prazna. Dodatno, automobil će moći da bude u hibridno modu pogona ispod 120 km/h, ali samo u „pit lane“-u, ili u zonama gde je brzina ograničena na 60 km/h kao u „pit lane“-u .
Peugeot planira da u narednih šest meseci pogonska grupa bude na probnom stolu, a ako razvoj bude tekao planiranom dinamikom, testiranja na stazi mogla bi početi do kraja 2021. godine, kako bi automobil bio spreman za sezonu 2022. Pored toga, pravila kažu i da će Peugeot, kao i drugi učesnici u LMH klasi morati da naprave i 25 komada vozila legalnog za drum u roku od dve godine nakon debija trkačke verzije. Olakšavajuća okolnost je da pogon ne mora biti u trkačkoj specifikaciji, ali hibridni pogon drumske verzije mora imati korelaciju sa trkačkom verzijom. Isti put će morati da prođe Toyota sa svojim GR Super Sport, a i Audi koji je najavio da se vraća u Leman program.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

2,4 miliona evra za 1.000 KS

Iako su mnogi objavili službene fotografije i tehničke informacije o novitetima za salon u ...

Audi zvanično objavio ulazak u Formulu 1

Audi je zvanično objavio da ulazi u Formulu 1, ali uz poprilično iznenađenje u ...

Kia i Google napravili aplikaciju za vlasnički priručnik

Digitalni interaktivni vlasnički priručnik u novoj mobilnoj aplikaciji za Kia automoble šalje u penziju ...

Prve zvanične fotografije novog Citroena C4

O novom Citroenu C4 više će se znati 30. juna, ali proizvođač je već ...

Predstavljen je potpuno novi Morgan Super 3

Predstavljen je potpuno novi Morgan Super 3, trotočkaš sa motorom iz Forda menjačem iz ...

Mazda “pokazala” Vision Study Model

Mazda je u svom zvaničnom video kanalu u Japanu “predstavila” Vision Study Model, koji ...