fbpx

Binottu se sprema zamena u Formula 1 timu Ferrari

F1 timu Ferrari je preko potreban dobar rezultat ovog vikenda u Mađarskoj, inače su dani Mattie Binotta odbrojani

Foto: Scuderia Ferrari Press office

Ferrari Formula 1 timu je ovog vikenda potreban odličan rezultat na trci u Mađarskoj, ne samo da bi eventualno spasili sezonu, nego i radno mesto šefa tima Mattije Binotta. Po Ferrari je ove godine sve loše počelo i bez Covid pandemije. U redsezonskim testovima crveni bolidi su bili nedopustivo spori, a rešenje nije nađeno ni do prve dve trke sezone koja je počela tek u julu. Da stvar bude gora, sudar između Vettela i Leclerca na drugoj trci u Austriji timu je uskratio dragoceni priliv podataka koje senzori prikupljaju tokom trke. Gde je greška?

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Po mnogima problem je počeo još prošle godine rešenjem koje je donelo mnogo snage agregatu, ali su tehnički delegati otkrili da bije baš sve bilo po slovu propisa. Na žalost po Ferrari, ovogodišnji bolid je nastajao tokom prošle godine, a kompletna kalkulacija aerodinamike rađena je sa tada raspoloživom snagom motora, koji je mogao da izdrži velike otpore i velik downforce bez plaćanja cene kroz manju maksimalnu brzinu. FIA je “uhvatila” Ferrari sa prstima u tegli pekmeza, nije kaznila tim, ali to što je donelo snagu (navodno sistem zaobilaženja senzora merenja protoka goriva), više ne postoji. Vozači na raspolaganju imaju 45 do 50 KS manje, i karoseriju sa velikim otporima. Obzirom da je razvoj bolida i motora za 2021. zamrznut, sva je prilika da ni ove, a ni naredne godine Ferrari neće moći da popravi automobil. Ironično je da je Binotto upravo jedan od onih koji su se zalagali za ovo zamrzavanje, a po svemu sudeći, najveću cenu platiće upravo šef tima Mattia Binotto.

Foto: Scuderia Ferrari

Upućeni za Binotta tvrde da je suviše tih menadžer, nenaviknut potrebe kakvo iziskuje okruženje Formule 1. Uz to, pored vođenja tima, od kada je pre godinu dana postavljen na poziciju, imao je mučne i naporne političke pregovore oko ograničenja budžeta, novih pravila, novog Concorde dogovora. Mediji i javnost u Italiji mu prebacuju da je Ferrari izgubio inovativnost i originalnost, kakvu je pokazao Mercedes DAS sistemom upravljanja.

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Binotto sa svoje dve uloge šefa tima i tehničkog koordinatora, direktno pod sobom ima pet šefova odeljenja Enrico Cardile (aerodinamika), Simone Resta (karoserija), Enrico Gualtieri (pogonska grupa), Matteo Togninalli (šef inženjera na stazi) i Laurent Mekies (sportski direktor), ali se mogu čuti informacije da se dosta razlikuju u svojim stavovima, i mišljenjima u kom pravcu treba ići.
Navodno, šefovi Ferrarija John Elkann i Louis Camilleri su Binottu već našli zamenu. To bi mogao biti Antonello Coletta, trenutno šef Ferrari GT takmičenja. Rođen je 1967. godine , radio je u Peugeotu i Alfa Romeu, a u Ferrariju je od 1997. godine. Od 2014. šef je odeljenja za sportske aktivnosti, u okviru kojeg su i Formula 1 i Ferrari Corse, Ferrari Challenge, F1 Clienti i XX Program.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Hyundai Tucson prvi dizel sa blagim hibridom

Novi Hyundai Tucson je prvi Hyundai koji ima blagi hibrid u kombinaciji sa dizel ...

Predstavljen unapređeni Kia Picanto

Kia Motors je osetno unapredila svoj najmanji model Picanto, koji stiže na evropske puteve ...

Ford F-150 osvežen i hibridizovan

Za svojih 100 godina Ford F-150 bio je sve i svašta, ali nije bio ...

Volvo pojednostavio punjenje svojih EV modela

Vozači potpuno električnih modela Volvo Recharge u Evropi uskoro će imati jednostavan pristup do ...

Polestar 3 ima dva elektromotora i 510 KS

Polestar 3 prvi je SUV švedske sportske električne marke, ima dva elektromotora i košta ...

A sada ozbljno – Aston Martin DBX

Krajem sledeće godine na tržište stiže Aston Martin DBX, a kako stvari trenutno stoje, ...