fbpx

Mercedes-Benz predstavio novu S-Klasu

Mercedes Benz je predstavio novu S-Klasu, automobil za koji tvrdi da je najnapredniji Mercedes ikad

Foto: Daimler

Izgled nove S-Klase pažljivo prilagođava svoj izgled suptilnim potezima i linijama po celoj karoseriji. Rešetka hladnjaka, koja zauzima gotovo celu površinu između “zaoštrenih” farova, se sada postepeno uliva u ivicu poklopca motora.

Foto: Daimler

Krovna linija nove S-Klase u potpunosti prati oblik prednjeg dela automobila, s tim da su Mercedesovi dizajneri odlučili da bok limuzne ukrase visoko postavljenim linijama u kombinaciji sa prigušenim zaobljenjima. Ručice vrata su tu samo kada zatrebaju, dok su ostatak vremena skrivene u vratima.

Foto: Daimler

Nova Mercedes-Benz S-Klasa je porasla u poređenju na prethodnu. Verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem je sa dužinom od 5.255 mm 34 mm duža nego pre i ima 51 mm duže međuosovinsko rastojanje sa 3.216 mm. Nova S-Klasa je sa 1954 mm šira 55 mm od prethodne i viša 12 mm sa ukupnom visinom od 1.503 mm.

Foto: Daimler

Koeficijentom čeonog otpora od 0,22, nova S-Klasa je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svetu, posebno u segmentu luksuznih limuzina. Iako se frontalna površina nove S-klase neznatno povećala na 2,5 kvadratnih metara, koeficijent otpora je još više smanjen u poređenju sa prethodnim modelom.

Foto: Daimler

S-Klasa je takođe postigla dalja poboljšanja u aeroakustici. Prethodna generacija se već istakla veoma visokim nivoom udobnosti i smanjenjem buke u unutrašnjosti. Novi model je još tiši. Visoka krutost karoserije pruža osnovu za izvanrednu udobnost uz smanjenje buke i vibracija, a to je poboljšano finim podešavanjem. Na primer, otvori za kablovske uvodnice u zaštitnom zidu imaju dvostruke zaptivke. Da bi se postigao zvuk motora koji se u unutrašnjosti doživljava prefinjeno i nenametljivo, izolacija zaštitnog zida proširena je na bočna područja A-stubova i na pod. Mercedes-Benz takođe prvi put koristi akustičnu penu u određenim delovima karoserije.

Foto: Daimler

Mercedes-Benz želi da postigne tehničku realizaciju i bezbedan rad vožnje S-Klasom u uslovno automatizovanom režimu i da ispuni stroge zakonske zahteve za ono što je poznato kao sistem nivoa 3. Očekuje se da će od druge polovine 2021. godine S-klasa moći da vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novim Drive Pilotom, u situacijama kada je gustina saobraćaja velika, na odgovarajućim deonicama autoputa u Nemačkoj.

Foto: Daimler

Najveće izmene na novoj S-Kalsi su vidljive u njenom enterijeru. Zaobljene površine i talasanja su deo prošlosti S-Klase. Gotove sve površine u kabini su zaoštrene i ispeglane, čime je stvorena potpuno nova sredina za vozača i suvozača. Kabinom dominiraju luksuzni materijali i digitalni ekrani, čiji oblici se slažu sa četvrtastim otvorima ventilacije. 12.8 inčni ekran osetljiv na dodir zamenjuje prethodni dijagonale 10.3 inča i koristi OLED tehnologiju koja omogućava bolji prikaz boja, ali i crpi 30% manje energije od LCD tehnologije. 12.3 inčni ekran čini insturment tablu.

Foto: Daimler

Ti isti ekrani mogu mogu drastično uticati na toplinu ili hladnoću ambijenta kabine svojim spektrom i kombinacijom boja među kojima je i opcija “Descreet”, koja daje izbor sedam boja, ili opcija “Sport” koja je isključivo crvena. Tu su i opcije “Exclusive” i “Classic”.

Foto: Daimler

Putnici pozadi mogu uživati u dva 11.6 inčna infotejment ekrana postavljena na leđima prednjih sedišta, a opciono se može doplatiti i 7.0 inčni tablet koji je deo “Business Center Console” paketa.

Foto: Daimler

Do 19 motora u prednjim sedištima omogućava udobno sedenje u novoj S-Klasi, a čak deset različitih programa masaže je dostupno. Glasovni asistent “Hey Mercedes” sada je sposoban za još više dijaloga i više učenja aktiviranjem online usluga u „Mercedes me“ aplikaciji, a dostupan je i putnicima u zadnjem delu S-Klase.

Foto: Daimler

Za početak, nova Mercedes S-Klasa će biti dostupna sa rednim šestocilindarskim turbo motorima. S 450 4Matic i S 500 4Matic verzije razvijaju 367 KS i 500 Nm i 435 KS i 520 Nm obrtnog momenta, tj. uz pomoć EQ Boost sistema dodatne 22 KS i dodatih 250 Nm obrtnog momenta. Dizel ponudu čine modeli pod oznakama S 350 d S 350 d 4Matic i S 400 d 4Matic. Prve dve verzije proizvode 286 KS i 600 Nm obrtnog momenta iz OM 656 agregata, dok oznaka “400” isporučuje 330 KS i čak 700 Nm obrtnog momenta. Dizel verzije za sada nemaju EQ Boost, blagi hibridni sistem od 48 Volti. Sve trenutno dostupne verzije S-Klase koriste devetostepeni 9G-Tronic automatski menjač. Opciono upravljanje točkova na zadnjoj osovini poboljšava upravljivost u urbanim sredinama do nivoa upravljivosti kompaktnog automobila. Krug okretanja smanjen je do dva metra zahvaljujući promenjivim uglom upravljanja do 10°.

Foto: Daimler

Potpuno aktivni i opcioni E-Active Body Control sistem koji radi na 48V nudi jedinstvenu sintezu udobnosti i okretnosti, plus dodatnu zaštitu u slučaju bočnog sudara. Vazdušno Airmatic ogibljenje sa kontinualno podesivim prigušivanjem ADS + je deo standardne opreme. U slučaju detekcije bočnog udara, ovaj sistem će podići karoseriju S-Klase do 80 milimetara za samo nekoliko desetinki sekunde. Nova Mercedes-Benz S-Klasa u prodajne salone stiže u prvoj polovini 2021., a detaljan cenovnik nije još poznat.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kiša i kazne režiraju trku

Kiša je uslovila beskonačno odlaganje kvalifikacija za sutrašnju trku u Monzi, ali je na ...

Formula 1 pokazala bolid za 2021.

Iako se još uvek lome koplja po pitanju mnogo toga u Formuli 1, možemo ...

Bicikl na poklon uz Mini Countryman

Uz kupovinu bilo kog modela MINI Countryman, prvih 15 klijenata u prtljažniku očekuje i ...

Nema mesta za Valentina Rossija u Ferrariju

Projekat Ferrarijevog hiperautomobila za šampionat izdržljivosti je predstavljen u Maranellu, ali i zatvorena vrata ...

Sprema sa nova VW Buba, ali znatno drugačija

Aktuelna VW Buba sprema se za penziju, a naslednik će, najverovatnije, biti znatno drugačiji ...

Novi motor za Mercedes-AMG F1 bolid u Sochiju

Tim Formule 1 Mercedes-AMG ipak je odlučio da promeni komponente pogonske jedinice jednom svom ...