fbpx

Tesla obećeva vozilo od 25,000 $, baterije kao strukturalni deo

Tesla je sinoć održao „Battery Day“ događaj u Kaliforniji, tokom kod je šef kompanije Elon Musk najavio planove za budućnost ovog brenda

Foto: Tesla

Tesla je tokom sinoćnjeg događaja predstavio Tesla Model S Plaid, najsnažniju verziju ovog modela sa početnom cenom od 134,490 američkih dolara. Model S Plaid stiže 2021. godine sa više od 1,100 KS, autonomijom od 836 kilometara, maksimalnom brzinom od 320 km/h i ubrzanjem od nula do 100 km/h za oko dve sekunde.
U malo daljoj budućnosti, Tesla će u potpunosti redizajnirati svoje baterije i preuzeti deo proizvodnje baterija od aktuelnog dobavljača Panasonica, čiji nedovoljan broj baterija je usporio proizvodnju u Tesli. Teslin novi dizajn baterije, čija oznaka je „4680“, obećava pet puta više energije, šest puta više snage i 16% veću autonomiju od Teslinog aktuelnog dizajna. Ovaj napredak je moguć zahvaljujući blagom povećanju dimenzija baterija i otklanjanju izdignutog kraja baterije koji inače omogućava spajanje pojedinačnih baterija sa ostatkom mreže. Prema rečima Tesle, nova baterija košta 14% manje od postojeće u poređenju dolar prema kilovatu energije.

Foto: Tesla

Uz daljnja unapređenja koja se odnose na novu hemiju i proizvodni proces, uključujući i izbacivanje upotrebe skupog kobalta za katode, Tesla predviđa da će uspeti da spusti cenu baterije još dalje. Ovo bi omogućilo Tesli da prodaje automobil po minimalnoj ceni od 25,000 dolara, što je oko 13,000 dolara manje od trenutno najpristupačnijeg modela u ponudi. „Vrlo je bitno da proizvodimo automobile koje kupci zapravo mogu da priušte,“ rekao je Musk. Tesla je već spominjao automobil od 25,000 dolara 2018. godine, navodeći u to vreme da će biti dostupan za tri godine. Ipak, u jučerašnjem govoru Musk je napomenuo da je automobil od 25,000 dolara još uvek udaljen za tri godine.
Na kraju, Tesla tvrdi da će buduće baterije formirati deo platforme vozila, slično kao kod modernih aviona gde rezervoari za gorivo delimično formiraju strukturu krila. Ovo će Tesli omogućiti da stavi više baterija u vozilo bez povećavanja težine, ali i povećati čvrstoću vozila, rekao je Musk.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Najkorišćenija flota hidrogenske Toyote Mirai na svetu

CleverShatle pružalac usluge deljene vožnje, bez ikakvih problema prešao pet miliona kilometara na vodonik ...

Hyundai testira novi i30 TCR u Španiji

Hyundai Motorsport je započeo testiranje sledeće generacije i30 TCR, novog trkačkog automobila, stvorenog da ...

Seat sprema šest novih elektrifikovanih modela

Seat je predstavio svoju strategiju za električna vozila, koja će doneti ukupno šest novih ...

Koliko BMW gubi na vrednosti?

Istraživanje je otkrilo koji BMW modeli najviše, a koji najmanje gube na vrednosti kao ...

Formula 1 – Alpha Tauri (ni)je na prodaju

Formula 1 – Alpha Tauri (ni)je na prodaju mada će biti kako kažu deoničari ...

Prelazak na električna vozila će biti mnogo teži nego što se misli

Prelazak na električna vozila će biti mnogo dugotrajniji i  teži nego što se danas ...