fbpx

WRC – bitka dva Sebastiena od početka do kraja Montija

Ako se po jutru dan poznaje pred nama je fantastična WRC sezona – Monte Karlo Reli je obeležila bitka dva Sebastiena, Loeba i Ogiera

Foto: Red Bull Content Pool // SI202201200545 // Usage for editorial use only //

WRC sezona sa hibridnim automobilima po novim pravilima za Rally 1 klasu počela je onako kako se samo poželeti može. A ako se po jutru dan poznaje, pred nama je spektakularna WRC sezona koja će imati čak 13 trkačkih vikenda.
Monte Karlo Reli je sa dve etape u četvrtak uveče donekle počeo kako se moglo očekivati. Poveo je Sebastian Ogier, vozač fabričkog Toyota Gazoo tima i branilac svetske titule od prošle godine, ali i sedmostruki osvajač naslova šampiona sveta u reliju. Iako je logično bilo očekivati da će vrh tabele naizmenično popunjavati fabrički vozač Toyote i Hyundai, M Sport je Ford Pumu Rally1 pripremio kako treba, i starom asu, Sebastienu Loebu dao oruđe za bitku protiv imenjaka i zemljaka Ogiera. U prvih pet, prvi dan na vrhu završavaju dve Toyote i čak tri Ford Pume.
Petak, drugi dan “Montija” donosi drugačiju sliku nakon šest brzinskih ispita. Na spavanje u vođstvu odlazi Sebastien, ali Loeb, dok drugi Sebastien zaostaje 9.9 sekundi. Ne mnogo ali dovoljno, Loebu koji je praktično iz aviona nakon Dakar Relija seo u potpuno drugačiji automobil Rally 1 klase, a pustinju i makadam zamenio asfaltom, ledom i snegom.

Foto: Red Bull Content Pool // SI202201220170 // Usage for editorial use only //

Za subotu, treći dan relija predviđeno je pet brzinskih ispita, a na čelo poretka vraća se Ogier, i to sa pristojnom prednošću spred Loeba od 21.1 sekundu. I u nedelju, poslednjeg dana prvog relija sezone, nastavljena je bitka titana, a preostala su samo tri brzinca i “Power Stage”. Na kraju drugog brzinca, ukupno 15. u brdima Alpa iznad Monte Karla vodi Oger, sa uverljivih 24.6 sekundi prednosti ispred Loeba.

Foto: Red Bull Content Pool // SI202201220169 // Usage for editorial use only //

Međutim na sledećem 16. brzincu, Ogier gubi pola minute zbog probušenog prednjeg levog pneumatika (sa kojim je prošao kroz cilj), a Loeb i njegova suvozačica Isabelle Galmiche, prelazi u vođstvo sa 9.5 sekundi prednosti, a na 17 poslednjem Power Stage brzincu uvećava svoju prednost za još sekundu i dolazi do svoje osme pobede na Monte Karlo Reliju u najjačoj klasi. Inače, pobednik Power Stagea je vozač Toyote, madi Kale Rovanpera, koji je osvojio bonus pet poena zbog pobede na ovom specijalnom brzincu.

Foto: Red Bull Content Pool // SI202201210527 // Usage for editorial use only //

Ogier i tim Toyota moraju da se zadovolje drugim mestom, dok se na najniži stepeni postolja penje Craig Breen, u Ford Pumi, koji je samo par dana pre starta relija imao spektakularan udes tokom treninga. Ironija sudbine je da je koliko pre samo 18 meseci, Malcolm Willson, vlasnik M Sporta gotovo odustao od WRC-a, a danas iz malene Kneževine na Azurnoj obali odlazi sa dva plasmana na podijum i u vođstvu u šampionatu konstruktora. Naravno, tek je prvi reli sezone, ali Willson, i njegov tim teško su mogli zamisliti bolji početak, tim pre što se u prvih pet plasirala i treća posada u Ford Pumi – Guss Greensmith/Jonas Anderson.
Naredni reli za Šampionat Sveta vozi se u Švedskoj od 24. februara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – novi Ferrari za sekundu brži

Formula 1 – novi Ferrari je (navodno) za sekundu brži od bolida iz prethodne ...

Dakar Reli – trostruka pobeda za vozače Toyote

Na Dakar Reliju deveta etapa je pripala vozačima Toyote, a kod motociklista ponovo promena ...

Opet čuda u režiji Kena Blocka

Ken Block je prošle godine objavio da se više neće redovno takmičiti u RX ...

Jaguar radi na drugom životu baterija iz modela I-Pace

Jaguar je u saradnji sa Pramac-om razvio sistem koji će sa nultom emisijom koristiti ...

Aston Martin će održati ekskluzivnost brenda i uz DBX SUV

Iako će Aston Martin DBX, brendov prvi SUV, verovatno biti i najprodavaniji Aston, engleski ...

Prosečno vozilo u Srbiji završi u nezgodi svakih 235,000 km

Istraživanje otkriva da prosečno vozilo u Srbiji završi u nezgodi svakih 235,000 km Nijedno ...