Ako se po jutru dan poznaje pred nama je fantastična WRC sezona – Monte Karlo Reli je obeležila bitka dva Sebastiena, Loeba i Ogiera
WRC sezona sa hibridnim automobilima po novim pravilima za Rally 1 klasu počela je onako kako se samo poželeti može. A ako se po jutru dan poznaje, pred nama je spektakularna WRC sezona koja će imati čak 13 trkačkih vikenda.
Monte Karlo Reli je sa dve etape u četvrtak uveče donekle počeo kako se moglo očekivati. Poveo je Sebastian Ogier, vozač fabričkog Toyota Gazoo tima i branilac svetske titule od prošle godine, ali i sedmostruki osvajač naslova šampiona sveta u reliju. Iako je logično bilo očekivati da će vrh tabele naizmenično popunjavati fabrički vozač Toyote i Hyundai, M Sport je Ford Pumu Rally1 pripremio kako treba, i starom asu, Sebastienu Loebu dao oruđe za bitku protiv imenjaka i zemljaka Ogiera. U prvih pet, prvi dan na vrhu završavaju dve Toyote i čak tri Ford Pume.
Petak, drugi dan “Montija” donosi drugačiju sliku nakon šest brzinskih ispita. Na spavanje u vođstvu odlazi Sebastien, ali Loeb, dok drugi Sebastien zaostaje 9.9 sekundi. Ne mnogo ali dovoljno, Loebu koji je praktično iz aviona nakon Dakar Relija seo u potpuno drugačiji automobil Rally 1 klase, a pustinju i makadam zamenio asfaltom, ledom i snegom.
Za subotu, treći dan relija predviđeno je pet brzinskih ispita, a na čelo poretka vraća se Ogier, i to sa pristojnom prednošću spred Loeba od 21.1 sekundu. I u nedelju, poslednjeg dana prvog relija sezone, nastavljena je bitka titana, a preostala su samo tri brzinca i “Power Stage”. Na kraju drugog brzinca, ukupno 15. u brdima Alpa iznad Monte Karla vodi Oger, sa uverljivih 24.6 sekundi prednosti ispred Loeba.
Međutim na sledećem 16. brzincu, Ogier gubi pola minute zbog probušenog prednjeg levog pneumatika (sa kojim je prošao kroz cilj), a Loeb i njegova suvozačica Isabelle Galmiche, prelazi u vođstvo sa 9.5 sekundi prednosti, a na 17 poslednjem Power Stage brzincu uvećava svoju prednost za još sekundu i dolazi do svoje osme pobede na Monte Karlo Reliju u najjačoj klasi. Inače, pobednik Power Stagea je vozač Toyote, madi Kale Rovanpera, koji je osvojio bonus pet poena zbog pobede na ovom specijalnom brzincu.
Ogier i tim Toyota moraju da se zadovolje drugim mestom, dok se na najniži stepeni postolja penje Craig Breen, u Ford Pumi, koji je samo par dana pre starta relija imao spektakularan udes tokom treninga. Ironija sudbine je da je koliko pre samo 18 meseci, Malcolm Willson, vlasnik M Sporta gotovo odustao od WRC-a, a danas iz malene Kneževine na Azurnoj obali odlazi sa dva plasmana na podijum i u vođstvu u šampionatu konstruktora. Naravno, tek je prvi reli sezone, ali Willson, i njegov tim teško su mogli zamisliti bolji početak, tim pre što se u prvih pet plasirala i treća posada u Ford Pumi – Guss Greensmith/Jonas Anderson.
Naredni reli za Šampionat Sveta vozi se u Švedskoj od 24. februara.
Show Comments