fbpx

Priča o marki Nikola sve više liči na triler

Nikola je odložio premijere svojih modela, a cela priča oko nove marke vozila sve više liči na holivudski triler

Nikola je zvanično odložio svoj pompezno najavljivani “Nikola World” događaj na kojem je premijeru trebao imati električni pick-up Badger. Službeno obrazloženje razloga za odlaganje je pandemija virusa Covid-19 i restrikcije koje se u Arizoni zbog pandemije sprovode. Zvanično, događaj Nikola World 2020, mogao bi se pretvoriti u Nikola World 2021. Svi koji su kupili karte za događaj, mogu ih vratiti uz refundiranje troškova, ili sačuvati za novi događaj. Nezvanično, pitanje je da li će ikakvog događaja uopšte biti, obzirom na razvoj događaja koji počinje da liči na scenario za holivudski triler.
Otkazivanje događaja usledilo je nakon brojnih loših događaja koji se dešavaju u Nikoli i oko nove kompanije. Sve je počelo kada je Hindenburg Research optužio Nikolu za prevaru samo par dana nakon što je objavljeno da će kompanija potpisati ugovor sa General Motorsom vredan nekoliko milijardi dolara. U trenutku dok je pokušavao da se odbrani od ovih optužbi, na adresu Trevora Miltona, tadašnjeg predsednika Nikole, stigle su nove optužbe, i to za seksualni napad, kao i insinuacije za naručeno ubistvo Jonathana Robba. Pokojni Robb je policija uhapsila kada je od Miltona pokušao ucenom da izvuče 500.000$, kako ne bi objavio dokaze o seksualnom deliktu tadašnjeg prvog čoveka Nikole. Robb je izvršio samoubistvo, ali su se pojavile insinuacije da se ne radi o samoubistvu, nego o ubistvu.
Za sada, Milton se povukao sa svoje pozicije, a njegov pokušaj da spase biznis se našao u opasnosti, kao i najavljeni ugovor se General Motorsom. Čak je GM optužen da nije sa ustaljenom dužnom pažnjom u poslovnom svetu najavio dogovor, po kojem je Nikoli trebao proizvoditi vozila, isporučivati svoje Ultium baterije i gorivne ćelije, a za uzvrat uz doplatu od 700 miliona dolara dobiti 11% udela u vlasništvu Nikole. Ugovor je trebao biti potpisan juče, 30. septembra, ali nije. GM je dospeo u nezgodnu situaciju – ako odluči da izađe iz dogovora, indirektno će priznati da nije poštovao procedure, a ako ostane u dogovoru i potpiše ugovor, moraće se potruditi da ceo posao ne dobije još ozbiljnije negativne konotacije, koje već postoje u optužbama za prevaru Nikole.
Nikola je nedavno definisao tri pravca svog razvoja koji čine proizvodnja kamiona, energija i sportske aktivnosti, a po svemu sudeći, GM je sebe video u poslu sa energijom, odnosno mreži čistih punionica hidrogenom.
Međutim, ova bura nije ni blizu kraja. Bloomberg izveštava da Nikola ima šest objavljenih patenata među koje spadaju baterija gustine snage 500 Wh/kg, šasija za kamione sa hidrogenskim pogonom, membrane za gorivne ćelije, sistemi za brzo punjenje hidrogenom, smeštanje hidrogena, i tako dalje. Zbog jednog od patenata Nikola je tužio Teslu i dobio prvostepenu presudu u svoju korist. Financial Times je 26 septembra otkrio Tesline nove tvrdnje da Nikola ne može patentirati kao svoj dizajn kamiona, obzirom da ga je kupio 2015. od dizajnera Adriana Mudri koji sada radi za Rimac. Nikola se brani argumentima da je dizajn za Nikola One kamion materijalno značajno izmenjen u odnosu na onaj koji je kupljen od Mudrija, ali i da je praksa da se u razvoj vozila uključuje i dizajn treće strane, ali da Mudri nije bio član razvojnog tima. Međutim Financial Times je otkrio da je tokom sudskog procesa kompanija Nikola tvrdila da je Nikola One dizajnirao Trevor Milton lično, u svom podrumu, bez pominjanja dizajna Mudrija. Nije jasno da li će se proces nastaviti obzirom da Milton više nije u kompaniji, ali nije isključeno da će Nikola krenuti pravcem vansudskog poravnanja. Stvaranje mreže hidrogenskih punionica u Kaliforniji svakako ne bi bio loš potez, i dokazao bi da ovaj deo Nikole ima nešto čak i ako se razvoj kamiona produži. Problem je i što je ceo Nikola stvaran oko jednog čoveka – Trevora Miltona, a kompanije treba da dokaže da može da opstane bez svog osnivača, a da ljudi koji sada vode Nikolu mogu da isporuče ono što je Milton obećao.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stižu nova Mobil Delvac ulja za dostavna vozila

Najbrže rastući segment vozila u Evropi su laka dostavna vozila. Sa svojim specifičnim načnom ...

Toyota će biti prisutnija u LCV programu

Toyota je objavila ambiciozan plan rasta za svoj segment lakih privrednih vozila Ostvarenje ovog ...

General Motors i Nikola nastavljaju zajedno

General motors i novi proizvođač električnih vozila Nikola, dalje će ići zajedno uz saradnju ...

Isporučeni prvi primerci novog Mercedes Actrosa u Srbiji

U Mercedes-Benz centru komercijalnih vozila u Krnješevcima zvanično su isporučeni prvi primerci novog modela ...

Dizelima stiže kraj i u kamionima

Iako deluje da se smanjenjem zagađenja bavi samo u domenu putničkih vozila, i dizelima ...

Novi Fiat Ducato tehnološki korak unapred

Fiat Professional je predstavio je model Novi Ducato, kompletirajući gamu modela zajedno sa modelom ...