fbpx

SSC Tuatara je novi vladar brzine

SSC Tuatara je novi vladar na tronu najveće postignute brzine za serijski automobil – zvanični o legitimno

Nekoliko dana unazad spekulisalo se da li je SSC Tuatara oborila brzinski rekord. Govorilo se i pisalo se da jeste, ali nezvanično i bez potvrde Guinness World Record komisije. Na deonici State Route 160 u blizini Las Vegasa, američki vozač Oliver Webb je imao dovoljno hrabrosti i poverenja u automobil da sa trona skine Koenigsegg Ageru RS, koja je na istoj deonici puta 2017. ušla u knjige brzinskih rekorda sa prosečnih 412,22 km/h.

U visokom društvu, sa još većom brzinom od 490.48 km/h bio je i Bugatti Chiron Super Sport 300+, ali nezvanično, obzirom da je rekordnu brzinu postavio vožnjom samo u jednom pracu, a da bi rekord bio službeno priznat, u roku od jednog časa moraju se obaviti dve vožnje. Bugatti to zbog previše abrazivnog asfalta na Ehra-Lessien test stazi u suprotnom pravcu, i opasnosti os habanja pneumatika, nije uradio.
Sve to više nije bitno. Planeta je dobila novog vladara brzine za serijski (koliko god mala serija bila) automobil, na pneumaticima legalnim za drum i bez trkačkog goriva.
SSC North America, je sve uradio kako treba i po propisima, sa GPS uređajima i dva zvanična autorizovana svedoka za brzinske rekorde. Čak 15 satelita je bilo u funkciji da bi se GPS sistemom izmerila i utvrdila tačna prosečna brzina, koja je probila magičnu barijeru od 500 km/h. Znači, novi svetski brzinski rekord za serijski automobil je 508.73 km/h, što je prosečna brzina u dve vožnje. U prvoj vožnji postignuta je brzina od 484.53 km/h, ali u povratnoj 532.93 km/h.

Šta više, vozač Oliver Webb kaže da je SSC Tuatara savim lepo još uvek ubrzavala u poslednjoj deonici kada je u pet sekundi ubrzala za dodatnih 32 km/h. Webb kaže da u tom automobilu ima još vatre i da može još brže da nije bilo snažnog bočnog vetra.
Sa svojim biturbo V8 od 5.9 litara koji a benzinom ima 1.350 KS, a sa E85 gorivom 1.750 KS, SSC Tuatara teška samo 1.247 kg je oborila još neke rekorde koje je držala Agera. SSC je saopštio da je novi rekord za leteću milju na javnom putu sada 503.92 km/h, a za leteći kilometar pod istim uslovima 517.16 km/h). I zapravo, Tuatara je SSC vratila tamo gde je već bio još 2007. godina se svojim tadašnjim rekorderom Ultimate Aero, koji je postavio zvanično priznat rekord od 410 km/h.
SSC je počeo isporuke kupcima, kojih će biti 100, i koji su spremni da izbroje 1.625.000$ za baznu, ili 1.9 miliona dolara za “napakovanu” Tuataru spremnu za pistu. Za svoj novac, do daljnjeg će imati zvanično najbrži automobil na planeti, mada verovatno ne zauvek. Bugatti se zvanično povikao iz brzinske trke, ali nisu Hennessey sa svojim Venom F5, a u svom Jesko Absolut i Koenigsegg ima “konja za trku”. Samo SSC Tuatara je letvicu podigla jako, jako visoko.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Jaguar polako otkriva budućnost

Jaguar polako otkriva budućnost prvim snimcima potpuno kamuflirane velike i luksuzne električne limuzine Jaguar ...

Bugatti je “spreman” za drugi model, kaže CEO kompanije

Bugatti je nedavnim predstavljanjem modela Divo proširio svoju ponudu, ali izgleda da ima planove ...

Ineos Grenadier konačno pokazao i svoj enterijer

Sve je više onih koji Ineos Grenadier vide kao stvarnog i legitimnog naslednika Land ...

Specijalnom edicijom Mini proslavlja 60. rođendan

Originalni Mini se iznova pretvara u samog sebe – ostaje veran tradicionalnom, ali uvek ...

Tesla otkrio svoj prvi pick up model – Cybertruck

Tesla je otkrio svoj dugo očekivani pick up, koji nosi ime Cybertruck, i može ...