Mnoge će duša zaboleti kada vide da Volvo baca potpuno nove automobile sa visine od 30 metara, ali razlog je više nego opravdan
Bacati poptuno novi automobil sa visine od 30 metara deluje sumanuto, ako se doda da je u pitanju poprilično skupi Volvo, mnogima će krenuti suze. Ali, postoji više nego opravdan razlog za ovakve egzibicije – spasavanje ljudskih života.
Da bi omogućio spasilačkim službama da se pripreme za izvlačenje povređenih iz vozila oštećenih u udesu, Volvo je u svom centru za bezbednost stvorio uslove koji se ne mogu simulirati. Tačnije, da bi spasioci uvežbavali izvlačenje povređenih iz vozila koja uništena u najtežim udesima prilikom kojih se javljaju ogromne sile i deformacije, sa krana visine od 30 metara bačeno je više potpuno novih Volvo vozila. Time su simulirane deformacije vozila koje se inače ne mogu postići klasičnim simulacijama. Šta više, ista vozila su nekoliko puta bačena sa pomenute visine, ali pod različitim uglovima u odnosu na zemlju, čime su postignuta oštećenja kakva se javljaju u udesima pri velikim brzinama.
Ovakav pristup omogućio je da se simuliraju situacije kakve nastaju u slučajevima udesa jednog vozila pri udarcu u prepreku velikom brzinom, sudarima putničkog vozila i kamiona, i situacijama kada vozilo pretrpi snažan bočni udarac. Najčešće, u takvim situacijama putnici u vozilu su u kritičnom stanju i imperativ je njihovo brzo izvlačenje iz vozila uz pomoć hidrauličnih makaza, i odvoženje u bolnicu. U spasilačkim službama često se koristi izraz „Zlatni sat“, odnosno izvlačenje i dopremanje povređenog u bolnicu najduže sat vremena od trenutka događanja udesa.
Håkan Gustafson iz Volvo straživačkog tima za nesreće kaže da kompanija dugo sarađuje sa švedskim spasilačkim službama i službama za izvlačenje povređenih u cilju sveukupnog podizanja bezbednosti u saobraćaju. Iako se svi nadaju da do udesa sa ovakvim stepenom oštećenja vozila nikada ne dođe, ekstremne situacije se dešavaju, a službe za njih moraju biti spremne. Svi podaci i iskustva stečena ovim simulacijama biće prikupljeni i analizirani, a na osnovu njih napravljene procedure za spasavanje, a koje će biti dostupne spasilačkim službama širom sveta.
A zbog čega je 10 potpuno novih i različitih modela Volvo vozila korišćeno i bačeno sa tačno 30 metara, vrlo je logično. Pri treninzima i simulacijama, službe koriste vozila sa otpada koja su po 20 i više godina stara. Samim tim, kako konstruktivno tako zbog stanja materijala, njihova čvrstina nije ni približna današnjim vozilima, i prilikom izvlačenja povređenih službe nailaze na neočekivane probleme. Volvo u svojim konstrukcijama koristi neke od najjačih čelika koji se mogu naći u auto industriji, pa će stečena iskustva biti od neprocenjive koristi. Visinu od 30 metara su izračunali i odredili inženjeri, kako bi se postigle tačno određene sile i nivo oštećenja, a kakav se događa u stvarnom saobraćaju.
Show Comments