fbpx

Dileri beže od električnog Cadillaca

General Motors na velika vrata uvodi elektrifikaciju vozila, ali značajan procenat dilera ne želi da se preorijentiše na prodaju EV

 General Motors na velika vrata uvodi elektrifikaciju vozila, a marka Cadillac je odabrana da bude inicijalni promoter električne mobilnosti kod kupaca. Cadillac Lyriq je već prikazan i u prodaju kreće početkom 2022. godine, a još četiri električna modela najavljena su iz luksuzne GM-ove marke, uključujući i luksuznu limuzinu kao vrhunski model. Šta više, u zavisnosti od prihvatanja na tržištu, postoji mogućnost da Cadillac postane i potpuno električna maka već do 2023.

Foto: Cadillac

Razumljivo General Motors od dilerske mreže marke Cadillac da uđe u igru sa elektrifikacijom. To znači da moraju da ulože i značajne svote novca kako bi na svojim prodajnim lokacijama postavili punjače, nabavili specijalne alate i obučili osoblje za prodaju i servisiranje potpuno drugačijih električnih vozila.

Aktuelnim dilerima Cadillaca nije ostavljeno mnogo opcija. Ili će potrošiti najmanje 200.000 evra za adaptaciju svojih objekata, ili prihvatiti određenu finasijsku nadoknadu od General Motorsa, i zatvoriti svoje firme.
Prema podacima koje je objavio The Wall Street Journal, prihvatanje prelaska na električna vozila ne ide lako. Insajderske informacije iz General Motora kažu da se već oko 150 dilera Cadillaca iz SAD odlučilo da uzme otpremnine koje su oko milion dolara, i zatvori firme, umesto da se prilagodi električnim vozilima. To znači da je 17% od 880 dilera Cadillaca u SAD, koji većinom prodaju i ostale GM-ove marke.
Ovo nije prvi pokušaj General Motora da redukuje broj svojih dilera Cadillaca, kojih je tri puta više od direktnih rivala kao što su nemačke luksuzne marke. Još 2016. GM je ponudio manjim dilerima izvesne sume da zatvore svoje biznise. Po svemu sudeći, dilere koji su se odlučili da prekinu saradnju sa GM-om najviše muči smanjenje zarade i to u delu koji donose servisi. Električna vozila imaju manju potrebu za održavanjem, koje je i jeftinije od pandana sa SUS motorima. Takođe, predviđa se da će vremenom poseta servisima zbog kvarova električnih vozila biti manja i da će zbog jednostavnije konstrukcije i manje pokretnih vozila, EV postati pouzdaniji od SUS pogonjenih vozila. Čini se da će i ovi efekti koji će uticati na pad zarada Cadillac dilera, a po svemu sudeći i svih ostalih, morati da se ukalkuliše u inicijalnu investiciju za prilagođavanje električnim vozilima, odnosno produžiti period povraćaja uloženog. EV nema čak ni običnu redovnu zamenu ulja u motoru, koja pogotovo ovlašćenim servisima nekih marki decenijama čini “slatku” zaradu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Veliki Dacia zaokret novim modelima

Dacia je objavila prve zvanične fotografije tri nova modela i prijatno iznenadila Dobro je ...

Žiri za Automobil godine 2018. ponovo na okupu

U Vršcu je održan treći, finalni test dan žirija novinara za izbor Automobila godine ...

Spoljašnji vazdušni jastuci stižu već za dve godine?

Nemački ZF je razvio spoljašnje vazdušne jastuke za zaštitu pri sudaru koj bi mogli ...

Jeremy Clarkson (ponovo) preterao

Jeremy Clarkson poznati britanski voditelj emisija Top Gear i Grand tour (ponovo) je preterao ...

Prodaje se Mercedes-Benz 600 pokojnog kralja Rock and Rolla

Mercedes-Benz 600 bio je jedan od omiljenih automobila diktatora širom sveta, ali ujedno i ...

Cupra je započela serijsku proizvodnju modela Born

CUPRA zvanično počinje serijsku proizvodnju prvog potpuno električnog automobila CUPRA Born u fabrici Zwickau ...