fbpx

Hyundai pretvara Ioniq u posebnu marku

Nakon svoje luksuzne marke Genesis, Hyundai stvara još jednu odvojenu marku za svoja električna vozila

Hyindai je 2015. lansirao marku Genesis kao svoju odvojenu luksuznu podmarku. U osnovi, južnokorejska marka je tada iskoristila ime svoj kupea, i pretvorila je u marku, i to se pokazalo kao odličan potez. Iako ne kod nas, u Americi je Genesis postao konkurentan sa odavno etabliranim luksuznim markama.

Pet godina kasnije, Hyundai izdvaja još jednu marku i to sa već najavljena tri nova modela. Ovaj put, električna vozila, kao i kod drugih proizvođača, dobiće svoju posebnu podmarku – Ioniq. I ovaj put, Hyundai ide sličnim putem, obzirom da već godinama ima hibridnu fastback limuzinu Ioniq, koja je praktično uvela novo ime nove marke, ali potpuno električne.
Ambiciozno, Hyundai već najavljuje tri električna modela koji će se pojaviti pod novom markom. Prvi će biti Ioniq 5, crossover koji je prošle godine najavljen konceptom Hyundai 45. Model bi u prodaju trebao stići do početka naredne godine.
Naredni električni model će biti limuzina Ioniq 6, takođe već najavljen atraktivnim konceptom Prophecy, a do kupaca bi trebao stići do 2022. Ne previše originalno, ali jednostavno nazvani Ioniq 7 biće veliki SUV, koji će za kupce biti spreman do početka 2024. U osnovi jednostavna numeracija objašnjena je značenjem da će neparni brojevi biti SUV i crossover modeli, a parnim brojem označeni modeli – limuzine.
Svi modeli kao osnovu će koristiti istu E-GMP ( Electric Global Modular Platform), za koju kompanija najavljuje veliku autonomiju i brzo punjenje, ali te navode, za sada, ne potkrepljuje nikakvim brojkama. Takođe, iz kompanije stižu najave i da će enterijeri biti veoma funkcionalni i visokoprilagodljivi, što će velikim delom biti i zasluga činjenici da vozila sa elektropogonom dozvoljavaju drugačiju arhitekturu platforme i bolje iskorišćenje prostora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nissan uvodi plaćanje parkinga električnom energijom

Vlasnici električnih automobila mogu platiti parkiranje pražnjenjem baterija dok obilaze novi Nissanov paviljon koji ...

Volkswagen Touareg – teškaš sa pedigreom

Kralj je mrtav, živeo kralj! U kontekstu Volkswagena, ovo znači da je Phaeton, koji ...

Stiže vožnja preko žice

„Steer by wire“ kamen temeljac tehnologije za samovozeća vozila, može postati uobičajna pojava u ...

BMW X5 – revolucija ili evolucija?

Kada se pojavio pre skoro 20 godina, BMW X5 je bio revolucionaran. Da li ...

Pininfarina dizajnira novi SsangYong

SsangYong defintivno nije poznat po lepim automobilima, naprotiv. Izgleda da su konačno odlučili da ...

Peugeot predstavo novi 208

Peugeot je predstavio novi 208, barem prema slikama, najatraktivniji graski automobil koji će biti ...