fbpx

Toyota zvanično pokazala svoj GR010 Hybrid za Leman

Toyota je zvanično pokazala svoj GR010 Hybrid, hiper automobil koji se sprema za Leman i WEC seriju

Zvaničnim prikazivanjem GR010 Hybrid, Toyota je prva pokazala svoj hiperautomobil nove generacije prototipova sa kojim će nastupati na Lemanu i WEC šampionatu. Za razvoj GR010 Hybrid koji je rezultat zajedničkog rada Gazoo Racinga sa centralom u Kelnu u Nemačkoj i stručnjaka za hibridne pogone u centru Higashi-Fuji u Japanu, bilo je potrebno 18 meseci. Za GR010 Hybrid Hisatake Murata, predsednik Gazoo Racing Teama kaže da je prestavlja drugu generaciju trkačkih bolida sa hibridnim pogonom, od kada je 2012. u LMP1 klasi uveden hibrid, i dodaje da će tehnologija razvijena za TS050 HYBRID uskoro biti dostupna i nezavisnim timovima. Takođe, Murata kaže i da je GR010 HYBRID najava budućih serijskih modela iz Toyote, kao i da će ti modeli imati velike koristi od iskustava stečenim kroz nastupe u WEC takmičenjima.
GR010 HYBRID ima pogon na svim točkovima. Zadnju osovinu pokreće V6 benzinski twin turbo motor zapremine 3.5 litara od 680 KS, dok prednje točkove pokreće sistem motora generatora sa maksimalno 272 KS. Pravila limitiraju maksimalnu snagu vozila na ukupno 680 KS, a sofisticirana elektronika redukuje snagu koju motori isporučuju kako se ne bi probila propisana granica.
U skladu sa propisima GR010 HYBRID je teži za 162 kg u odnosu na TS50 LMP1 bolid, ima 32% panje snage, i očekuje se da će vremena po krugu na Lemanu biti sporija za oko 10 sekundi. Novi bolid je i veći u odnosu na TS50 – duži je 250 mm, šisi i viši za po 100 mm. Za razliku od prethodnika, GR010 HYBRID ima samo jedan motor generator, dok je TS50 i na zadnjoj osovini imao MGU sistem. To znači da novi bold mora imati starter SUS motora i potpuno hidraulične zadnje kočnice.
Pascal Vasselon tehnički diretor Gazoo Racinga kaže da je GR010 HYBRID potpuno nov automobil, sa drugačijom konstrukcijom i tehnologijom, uslovljenom novim pravilima, ali znatno približenom drumskim vozilima. Takođe, prema pravilima, jedna karoserija će se koristiti na svim stazama, pa će bolidi morati da budu univerzalniji i optimizovani za različite konfiguracije staza. Posade GR010 HYBRID će biti neizmenjene. Toyotu GR010 HYBRID sa brojem 7 voziće aktuelni WEC šampioni Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, a bolid sa brojem 8 Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, dok je rezervni vozač Nyck de Vries.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hamiltonu i Mercedesu sve, Vettelu ništa na Hockenheimu

Formula 1 se vratila u Nemačku na čuveni Hockenheim, ali umesto radosti za prepune ...

Novi menjač za Mini

U Mini je konačno stigao Steptronic menjač sa dvostrukom spojnicom i sedam stepeni prenosa ...

Renault radi na inovativnim rešenjima za punjenje EV

Renault kroz projekat INCIT-EV radi na inovativnim rešenjima za brže, jednostavnije i efikasnije punjenje ...

Zbog čega više “boost”-a ne znači uvek veću snagu motora?

Kod turbo motora, „turbo boost“ broj, odnosno pritisak pod kojim vazduh ulazi u motor, ...

Barrichello – srećan sam što sam živ

Bivši vozač Formule 1 tek sada je saopštio u koliko ozbiljnom stanju je bio ...

Mercedes – AMG pogon za Aston Martin Varekai

Varekai, prvi SUV iz Aston Martina stiže krajem sledeće godine, ali još se ne ...