fbpx

Stari majstor Walter de Silva dizajnira za Kineze

To što nam imena kao što su Hongqi i Silk EV ništa ne znače, ne treba da znači da na njih ne treba obratiti pažnju

Prvi do priče malo teže ćemo shvatiti: kineski Hongqi se transformiše u električni premijum brend. Za nijansu postaje jasnije kada se doda da iza toga stoji joint venture kineskog giganta FAW i italijanske kuće Silk koja se bavi dizajnom i razvojem automobila. Novonastala Silk-FAW kompanija ima skroman plan da razvije i kupcima ponudi čitavu porodicu ultra luksuznih automobila visokih performansi, kao i hibridnih vozila za novu S Seriju marke Hongqi.
Preko ove vesti bi sasvim sigurno prešli potpuno nezaiteresovano, da se u njoj ne pojavljuje jedno više nego poznato ime – Walter de Silva. Drugi deo priče je da čuveni dizajner, bivši šef dizajna cele Volkswagen Grupe, ali i umetnik iza kojeg, između ostalog, stoje model kao što su Alfa Romeo 156, Audi A5 i R8, Seat Leon i Lamborghini Miura koncept iz 2006. rukovodiće dizajnom celog pomenutog projekta.
Prvi model iz Silk-FAW kompanije biće hiperautomobil S9, koji je već zadivio konceptom predstavljenim na salonu automobila u Frankfurtu 2019. godine. Tada je predviđeni pogon osnovu imao u V8 benzincu, ali koji uz pomoć hibrida stiže do ukupno 1.400 KS, pa je sasvim moguće da će i serijska verzija imati sličan izvor snage. Iako još uvek nije objavljen datim početka proizvodnje, poznato je da će se S9 proizvoditi na lokaciji itekako poznatoj po sportskim automobilima – u Modeni, gde je centrala Silk EV. Novi modeli velikih serija marke Hongqi ipak će za proizvodnju dobiti novi pogon čija gradnja je najavljena u mestu Changchun. FAW planira investiciju od milijardu dolara u ceo projekat, a do 2030. godine očekuje da će dostići prodaju od milion vozila.
Inače, Hongqi ima ime isko kao i naš nekadašnji proizvođač automobila iz Kragujevca – Hongqi u prevodu znači Crvena Zastava, a još pre 60 godina proizvodio je automobile za kineskog velikog vođu Mao Zedonga, dok je u poslednje vreme prodavao modele drugih proizvođača ali pod svojom markom. Poslovni plan FAW-a je da Hongqi oživi kao kinesku premijum marku, koja će lokal-patriotski orijentisanim kupcima u Kini biti alternativa za strane luksuzne marke. Šta više, poslovni plan ne podrazumeva samo prodaju na domaćem kineskom tržištu, nego i izvoz, pa se ne treba iznenaditi ako se Hongqi modeli jednog dana pojave u salonima širom sveta.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Seatov prvi EV stiže već 2020. godine

Seat će lansirati svoj prvi električni automobil već 2020., kao deo svojih ambicija za ...

Hamilton na strategiju do pobede u Španiji

Lewis Hamilton je na strategiju ali i brzinu došao do svoje šeste pobede na ...

Preprodavcima Rolls-Roycea doživotna zabrana

Preprodavcima Rolls-Roycea preti doživotna zabrana kupovine ovih superluksuznih automobila, a pogotovo modela Spectre Preprodavcima ...

Novi šef dizajna u Škodi donosi više emocija

Novi šef dizajna Škode je Oliver Stefani, a osnovni zadatak mu je sa unese ...

Mercedes-AMG C 63 S je u problemima

Mercedes-AMG C 63 S je u problemima i gubi bitku na tržištu od slabijeg, ...

Kia EV6 sa sertifikatom Carbon Trust

Kia EV6 je prvi korejski automobil u istoriji sa sertifikatom Carbon Trust o emisiji ...