To što nam imena kao što su Hongqi i Silk EV ništa ne znače, ne treba da znači da na njih ne treba obratiti pažnju
Prvi do priče malo teže ćemo shvatiti: kineski Hongqi se transformiše u električni premijum brend. Za nijansu postaje jasnije kada se doda da iza toga stoji joint venture kineskog giganta FAW i italijanske kuće Silk koja se bavi dizajnom i razvojem automobila. Novonastala Silk-FAW kompanija ima skroman plan da razvije i kupcima ponudi čitavu porodicu ultra luksuznih automobila visokih performansi, kao i hibridnih vozila za novu S Seriju marke Hongqi.
Preko ove vesti bi sasvim sigurno prešli potpuno nezaiteresovano, da se u njoj ne pojavljuje jedno više nego poznato ime – Walter de Silva. Drugi deo priče je da čuveni dizajner, bivši šef dizajna cele Volkswagen Grupe, ali i umetnik iza kojeg, između ostalog, stoje model kao što su Alfa Romeo 156, Audi A5 i R8, Seat Leon i Lamborghini Miura koncept iz 2006. rukovodiće dizajnom celog pomenutog projekta.
Prvi model iz Silk-FAW kompanije biće hiperautomobil S9, koji je već zadivio konceptom predstavljenim na salonu automobila u Frankfurtu 2019. godine. Tada je predviđeni pogon osnovu imao u V8 benzincu, ali koji uz pomoć hibrida stiže do ukupno 1.400 KS, pa je sasvim moguće da će i serijska verzija imati sličan izvor snage. Iako još uvek nije objavljen datim početka proizvodnje, poznato je da će se S9 proizvoditi na lokaciji itekako poznatoj po sportskim automobilima – u Modeni, gde je centrala Silk EV. Novi modeli velikih serija marke Hongqi ipak će za proizvodnju dobiti novi pogon čija gradnja je najavljena u mestu Changchun. FAW planira investiciju od milijardu dolara u ceo projekat, a do 2030. godine očekuje da će dostići prodaju od milion vozila.
Inače, Hongqi ima ime isko kao i naš nekadašnji proizvođač automobila iz Kragujevca – Hongqi u prevodu znači Crvena Zastava, a još pre 60 godina proizvodio je automobile za kineskog velikog vođu Mao Zedonga, dok je u poslednje vreme prodavao modele drugih proizvođača ali pod svojom markom. Poslovni plan FAW-a je da Hongqi oživi kao kinesku premijum marku, koja će lokal-patriotski orijentisanim kupcima u Kini biti alternativa za strane luksuzne marke. Šta više, poslovni plan ne podrazumeva samo prodaju na domaćem kineskom tržištu, nego i izvoz, pa se ne treba iznenaditi ako se Hongqi modeli jednog dana pojave u salonima širom sveta.
Show Comments