Debitovao je BMW Serije 4 sa gigantskim bubrezima koje su mnogi sa zebnjom očekivali i novim blagim hibridom
Čim je „iz daleka“ predstavljen koncept novog BMW-a Serije 4 sa gigantskim bubrezima na grilu hladnjaka koji se spuštaju skoro do asfalta, mnogi su se ponadali da je to samo dizajnerska šala. Međutim, upravo prikazana nova Serija 4 ima potpuno nove, ozbiljno agresivne i ogromne bubrege, koji, barem na fotografijama uopšte ne gledaju loše i donose potpuno jedinstvenu identifikaciju seriji 4. Naravno, samo do vremena dok ih Bavarci ne prošire na sve modele, mada se nadamo da do toga nikada neće doći. A na žalost Evropljana, sa Serijom 4 bolje će proći u Americi gde prednja registarska tablica nije obavezna i neće pokrivati bubrege.
Sa gigantskim ili ne bubrezima, novi BMW Serije 4 ostao je ono što je i bio kupe sa dvoje vrata, i iz mnogih uglova izgleda jako dobro. Značajno mu je poboljšana aerodinamika, koja je koeficijent čeonog otpora sa 0,29 smanjila na 0.25. Adaptivna LED svetla stigla su na spisak seriske opreme isto kao i točkovi od 18“.
A bubrezima moramo još malo da se zabavimo i pomenemo da nisu postavljeni samo radi ukrasa nego da bi što efikasnije dopremali vazduh do hladnjaka i motorskog prostora sa što manje otpora pogotovo za šestocilndarske verzije. A u motorskom prostoru su unapređene pogonske jedinice. Bazni BMW 430i i 430i xDrive imaju dvolitarski turbo sa 255 KS i 399 Nm, što je 7 KS više i 49 Nm, u odnosu na odlazeći model.
Do 100 km/h sa zadnjim pogonom ubrzava za 5.5 sekundi, a sa xDrive pogonom na svim točkovima za odličnih 5.3 sekundi, uz maksmalnu brzinu ograničenu na 250 km/h. Novi M440i xDrive donosi ozbiljniju novinu, osim što intenzivno koristi velike bubrege. Pogon je novi šestocilindraš od 3 litre, koji pomoć dobija od blagog hibrida na 48 V. Zajedničkim trudom dostižu 382 KS i 500 Nm, od čega je starter generator zadužen za 11KS. Ova snažnija verzija Serije 4 do 100 km/h ubrzava za munjevitih 4.3 sekundi.
Pored benzinaca, za novu Seriju 4 BMW je obezbedio i dizel verzije pod oznakama 420d, 430d i 440d opciono samo sa zadnjim ili pogonom na svim točkovima može biti samo najslabija verzija, dok je za dve snažnije rezervisan xDrive.
Iako deli platformu sa aktuelnom Serijom 3, nova Serija 4 je dobila dosta modifikacija na donjem postroju i ogibljenju koji koje donose znatno tvrđi trim. Kao i do sada, među opcijama se nalazi i sportski M paket ogibljenja. Šta više, Serija 4 ima drugačije dimenzije od Serije 3 – duža je za 5.5 cm, šira za 2.5 cm i niža za 5.5 cm, a pozadi je čak i trag točkova širi za 2.2 cm, pa stoga i ne čudi potpuno drugačiji utisak koji ova karoserija stvara.
Enterijer je preuzet od aktuelne „Trojke“, koji uključuje poslednju verziju BMW-ovog iDrive 7.0 infotejmenta sa standardnim 8.8“ centralnim ekranom i 5.1“ ekranom između analognih instrumenta. Dodatna opcija 12.3“ ekran digitalnih instrumenta i 10.3 višenamenski centralni ekran.
Među novinama je navigaconi sistem baziran na „Cloudu“ koji je standardni uz opcionu navigaciju, kao i HUD sa 70% povećanom površinom prikaza, i 3D vizualizacija na digitalnoj instrument tabli.
U prodaju bi novi BMW Serije 4 trebao stići tokom oktobra ove godine, kada ćemo se pozabaviti i cenama.
Show Comments