fbpx

KAMAZ-ov tegljač nove K5 generacije i sa tri osovine

Nova, takozvana K5 generacija KAMAZ-ovih kamiona u ovoj godini bi trebalo da bude proširena sa tri nova vozila

Kako piše portal kamioni.net, nova, takozvana K5 generacija KAMAZ-ovih kamiona u ovoj godini bi trebalo da bude proširena s tri nova vozila. Prvo među njima je tegljač s trećom, podiznom osovinom. Novi KAMAZ-65659, zajedno sa prvencem iz ove generacije – dvoosovinskim tegljačem KAMAZ-54901 (koji je na domaćem, ruskom tržištu prisutan treću godinu), predstavnik je glavne porodice vozila K5 generacije.
Glavna razlika između novog tegljača i njegovog prethodnika je novi „raspored“ u šasiji (sada 6×2), odnosno dodata podizna osovine, koja je omogućila da se bruto masa vozila poveća na 26 tona, pa će novi tegljač biti dobro rešenje za vuču poluprikolica i tereta veće mase, odnosno kada je, zbog zakonskih ograničenja, potrebno rasteretiti pogonsku osovinu.
Novu verziju tegljača, kao i „starijeg brata“, pokreće redni šestocilindarski motor KAMAZ 910 s Euro V sertifikatom, snage 450 „konja“, koji se sparuje sa automatizovanim dvanaestostepenim ZF-ovim menjačem iz Traxon familije. Hipoidni pogonski most je Daimlerove proizvodnje. Udobna kabina spoljne širine 2.500 mm, s ravnom podom i dva ležaja je ista kao i na dvoosovinskom tegljaču KAMAZ-54901. Novi član K5 familije ima rezervoar za gorivo povećane zapremine – na 650 litara, servisni interval do 120.000 km, a proizvođač uverava da je radni resurs vozila (do kapitalnog remonta) do 1,2 miliona km.
Krajem prošle godine nova verzija je prošla proces probne montaže i prva serija kamiona je već uvedena u probnu eksploataciju. Nedavno je počela i serijska proizvodnja, početak prodaje zakazan je za mart, a za novembar 2021. KAMAZ najavljuje uvođenje u ponudu novih nivoa opreme za vozila ove porodice.
Tekst i ilustracija su uz odobrenje preuzeti sa portala kamioni.net

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Fiat predstavio potpuno električni E-Ducato

Fiat je predstavio E-Ducato, svoje prvo potpuno električno dostavno vozilo sa brojnim funkcionalnim rešenjima ...

Šta teretno vozilo i automobil za stazu imaju zajedničko?

GM je nedavno predstavio svoju novu liniju srednje teretnih vozila, koja deli jedan detalj ...

Kuda ide drumski transport?

Stalni ekonomski pritisci, ekološke regulative, nepredvidive cene goriva i rastuća konkurencija samo su neki ...

Hyvia predstavila prototip Renault Master na vodonik

HYVIA Renault Master furgon H2-TECH, veliki kombi sa teretnim prostorom zapremine 12 m3 i ...

Novi Actros – ”Truck of the Year 2020”

Prema glasovima specijalizovanih novinara iz 24 evropske zemlje Mercedes-Benz Actros poneo je laskavu titulu ...

Isuzu D-Max je predstavljen u osveženom izadnju

Isuzu D-Max je predstavljen u osveženom izadnju kako bi se što uspešnije suprotstavio konkurenciji ...