fbpx

BMW uvodi osmu generaciju iDrive sistema

BMW će u novim modelima iX i i4 prepoloviti broj mehaničkih prekidača uvođenjem osme generacije iDrive sistema

BMW je najavio da će osmu generaciju svog iDrive sistema predstaviti u novo električnom SUV-u iX i limuzini i4, koji će debitovati ove godine. Bavarci ga opisuju kao najsnažniji sistem ikada razvijen u BMW-u, 20 godina nakon što se pojavio prvi ikada iDrive u Seriji 7 četvrte generacije. Jedino što je zajedničko između prvog i osmog iDrive sistema je rotacioni kontroler smešten između sedišta.
Kako iz BMW-a naglašavaju, novi iDrive koristi novu generaciju ekrana visoke rezolucije i komandi na dodir, kao i značajno unapređen softver celog sistema koji je osetno ubrzan. Idrive osme generacije dozvoljava širi dijapazon personalizacije i sveobuhvatnije bežično osvežavanje softvera sa većom brzinom preuzimanja fajlova.
Najupadljiva vidljiva novina ne zakrivljeni ekran. U iX modelu će pod zajedničko „stako“ objediniti 12.3“ ekran instrument table i 14.9“ ekran infotejmenta. Ekran je slobodnostojeći postavljen na armaturu, a ne ugrađen u armaturu, i blago zakrenut ka vozaču. Kao i do sada, funkcijama će se moći upravljati kontrolerom, dodirom na ekran, gestikulacijama i glasovnim komandama.
Zakrivljeni ekrani su dobili novu trodimenzionalnu grafiku i menije, a proizvođač tvrdi da su mnogo detaljniji i dublji. Tri su osnovna prikaza: Efficient, Sport i Individual, a dodatni „Calm“ vozaču dozvoljava da minimalizuje količinu podataka koji će biti prikazani na ekranima, i zadrži samo pokazivač brzinomera. Proširenja opcija biće spremna do premijera modela vozila, i moćiće se direktno preuzeti u vozilo. Podrška zakrivljenom ekranu je i novi HUD sa unapređenom grafikom i funkcijama pojačane stvarnosti.
BMW tvrdi, a tek ćemo se uveriti kada budemo videli uživo, da je novi iDrive omogućio 50% manji broj fizičkih prekidača. Deo osme generacije iDrive sistema je i nekonvencionalni šestougaoni upravljač sa kapactivnim komandama osetljivim na dodir, kao i nova komanda menjača sa klizačem umesto do sada uobičajene.
Novi BMW iDrive sistem prvi put podržava 5G mrežu, što će omogućiti brži i širi dijapazon komunikacije podacima, a i unapređivanje funkcija kao što su osvetljenje i vozačke asistencije u zemljama u kojma su ove tehnologije podržane. Između ostalog, deo novog iDrive sistema su servisi kao što je navigacija, parkiranje i plaćanje koji su integrisani u sistem mapa baziran na „kaludu“, a koristi modele predviđanja koje obezbeđuje HERE map, kompanija koju je osnovala Nokia, a sada kontrolišu BMW, Audi i Mercedes-Benz.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ineos Grenadier – sličnost sa Defenderom je namerna

Britanski hemijski gigant odlučio je da uđe u sektor proizvodnje automobila i to ozbiljnih ...

Nova Dacia Duster stigla u Srbiju

Nova Dacia Duster stigla u Srbiju u vrele letnje dane , a nakon prve ...

Rovanpera nastavlja sa WRC pobedama

To što ima samo 20 godina ne smeta mu da nastavi da pobeđuje u ...

Mazda priprema potpuno novi dizel motor

Dok nas sa svih strana “bombarduje” elektrifikacija automobila, Mazda smatra da dizel još nije ...

Kupovao Tesle bez novca pa dobio robiju

Kupovao Tesle bez novca pa dobio robiju u trajanju od četiri godine, a samo ...

Toyoti peta uzastopna pobeda na 24 časa Lemana

Toyoti je pripala peta uzastopna pobeda na trkačkom maratonu 24 časa Lemana na kojoj ...