fbpx

Tim Alpine se preselio u Hiper klasu za Leman

Tim Alpine dobro znamo iz takmičenja izdržljivosti u LMP2 klasi, a sada se prebacio u najjaču klasu hiperautomobila

Photo François Flamand / DPPI

Ime Alpine ćemo od ove gdine gledati u dve najjače kategorije automobilskih takmičenja na svetu. Nakon što je Renault F1 tim postao Alpine F1 tim, i u šampionatu sveta izdržljivosti, Alpine pravi korak unapred i seli se u najjaču klasu hiperautomobila, koja zamenjuje dosadašnju LMP1 klasu prototipova.

Photo François Flamand / DPPI

Očigledno, nova pravila uvedena u WEC, a usklađena sa popularnim američkim Imsa Weathetech šampionatom su postila efekat. Nakon osipanja brojnih marki iz šampionata i praktično jedine preostale Toyote sa fabričkim timom, spisak onih koji će se vratiti u automobilske trkačke maratone sve je duži i impresivniji. Što ove što u naredne dve sezone u najjaču FIA WEC klasu se vraćaju Audi, Porsche, Peugeot, Honda i Ferrari, a i Renault Grupa je odlučila da “pojača” gas. Iako kao proizvođač ne nastupa pod imenom Renault, francuski automobilski gigant ima svoj Alpine uspešan trkački tim već godinama, ali u LMP2 klasi.

Photo François Flamand / DPPI

Međutim od ove godine, Alpine prelazi u klasu hiperautomobila, i praktično zauzima upražnjeno mesto nastalo povlačenjem švajcarskog privatnog tima Rebellion. Jasno je i da se Alpine ne zaleće preko noći, obzirom da za sezonu 2021. neće praviti sopstveni hiperautomobil, nego će koristiti prototip izveden iz Rebelliona R-13. Šta više, praviće ga ista firma, francuska Oreca. Alpine A480 koristiće jednostavniju ( jeftiniju) opciju pogona bez pomoći hibrida. Dobavljač V8 motora zapremine 4.5 litara Gibson Technology.

Photo François Flamand / DPPI

Vozači sada fabričkog tima su Nicolas Lapierre, André Negrão i Matthieu Vaxivière, i nastupiće na 24 časa Lemana, koji je zbog Covid-19 pandemije pomeren sa tradicionalnog termina u junu na avgust mesec.
Philippe Sinault je zadržao svoju poziciju šefa tima na kojoj se nalazi od 2014. godine, i kaže da Alpine “ponizno” prelazi u najjaču WEC klasu u godini velikih promena po globalne šampionate izdržljivosti, dok CEO Alpine Laurent Rossi daje konkuretniju pozadinu prelaska u ni malo naivnu LMDh klasu – Nakon osam godina u LMP2 vreme je da napravimo korak unapred u trenutku kada stvaramo novi imidž za svoju sportsku marku Alpine. Promena pravila pruža nam priliku da uz razumne troškove demonstriramo svoje umeće. Ipak, jasno je da u prvom saopštenju marka Alpine nije rekla baš sve. Dluje da će prvih godinu ili dve poslužiti za “ispipavanje” pulsa, a tek nakon toga pravi spostveni projekat hiperautomobila, tim pre što su pravila jasna – u roku od dve godine mora se proizvesti i serijski hiperautomobil legalan za drum. To znači da ćemo na ovu temu od Alpine tek čuti vesti.
WEC sezona startuje u Belgiji 1. maja na trci 6 Časova Spa-Francorchamps.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Opel Mokka je u finalnoj fazi testiranja

Dinamična, efikasna, visoki kvalitet: ovo su samo neki od razvojnih ciljeva potpuno nove Opel ...

Renault Koleos stigao u Srbiju

Počela je prodaja Renaulta Koleos u Srbiji, druge generacije SUV-a pod Francuskom markom   ...

Predstavljen F1 bolid Alpine A521

Renault se oprostio od Formule 1, a od juče zvanično je ušla marka Alpine, ...

Originalni Bullitt Mustang izložen u centru Washingtona

Ford Mustang iz 1968. korišćen tokom snimanja filma „Bullitt“ je tek nedavno pronađen, a ...

FCA planira da penzioniše dizele do 2022.

Fiat Chrysler Automobili planira da eliminiše dizel motore iz svih putničkih automobila do 2022 ...

Honda CR-V Hybrid Racer ima 800 KS

Honda CR-V Hybrid Racer ima motor od 800 KS iz IndyCar bolida, neće na ...