fbpx

Marquez se vratio na stazu Catalunya i Hondu RC213V-S

Marc Marquez se na stazi Barcelona-Catalunya vratio na Hondu RC213V-S – da li ćemo ga videti na prvoj trci Qataru?

Foto: HRC

Marc Marquez se na stazi Catalunya pored Barselone vratio na Hondu RC213V-S, drumski motocikl najbliži prototipu na kakvom se takmiči u MotGP šampionatu. U boksu je bio njegov dugogodišnji suradnik Santi Hernandez zadužen za merenje vremena. Ovo je kompletna vest koju je zvanično objavio HRC, ali ne treba mnogo mašte da bi se shvatilo da se Marquez se uveliko priprema povratak na stazu. Honda RC213V-S nije trkački prototip na kakvom se inače takmiči, ali sasvim dovoljno moćna da bi se većim delom simulirala opterećenja i osećaji kakvima petostruki MotoGP šampiona nije bio izložen skoro osam meseci. RC213V-S je velikim delom baziran na MotoGP motociklu iz sezona 2013. i 2014. po pitanju rama i oslanjanja, ali ponaveća razlika je u V4 agregatu koji nema pneumatski razvod ventila, pa samim tim ima znatno manje snage od aktuelnog MotoGP RC213V. Hondina drumska replika u standarnoj verziji ima 159 KS, dok sa trkačkim kitom dohvata maksimalnih 212 KS, što je dosta manje od 230 do 250 KS koliko se procenjuje da imaju trkački protoipovi. Iako je koristio slik pneumatke, na Marqezovoj Hondi bili su čelični diskovi, koji su znatno manje efikasni pri usporenjima od kabonskih kakvi se koriste u trkama.

Foto: HRC

Ono što je jasno nakon ovog privatnog testa, Marquez nije štedeo ni sebe ni motocikl, a prisutni pored staze tvrde da prema promenama pravca i prolascima kroz krivine, Španac ne pokazuje nikakve znakove ograničenja ili slabosti. Naravno, da li ima snage i izdržljivosti za dužinu cele MotoGP trke ostaje nepoznato. Nepoznato je i da li će izaći na start prve trke sezone u Kataru 28. marta. Nema dileme da on to želi isto koliko želi i HRC da se njihov “Zlatni dečko” vrati u sedište RC213 V, i nastavi da niše pobede i titule, ali za sada zvanične najave o povratku još uvek nema.

Foto: HRC

Legendarni moto šampion Giacomo Agostini, osvajač 15 naslova Svetskog prvaka, je u podkastu za gpone.com izneo svoje viđenje šta bi trebao Marquez da radi: “Marc treba da izađe na stazu u Kataru i da se trka, ali da pre toga sebi obeća da će biti poslednji. To bi bio najbolji mogući trening. On skoro godinu dana nije imao osećaj vožnje pri 300 km/h na motociklu, i njegove oči su se odvikle od takvog osećaja”.

Foto: HRC

Iako Agostini nikada nije bio teše povređen i nije se suočio sa povratkom na stazu nakon duge pauze, opisao je osećaj: “Sećam se priprema za trku za Veliku nagradu Emilia Romagne, kada nismo imali trenere i mentore. Vozio sam automobil stazom 180 km/h i imao sam osećaj da letim. Nakon tri dana vožnje na motociklu pri 280 km/h, ponovo sam seo u automobil, vozio 240 km/h i imao osećaj da idem 160 km/h, o tom osećaju koji je trkačima neophodan govorim”.
Marquez treba da izađe na stazu, opusti se, vozi i uživa, a da uopšte ne misli na rezultat, kaže italijanska moto legenda Agostini.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Carlos Sainz i Ricky Brabec osvojili Dakar Reli

Nakon 12 dana trkanja i preko 5.000 kilometara trkanja, Carlos Sainz je došao do ...

Aprilija zvanično otkrila RS-GP, Iannone neizvestan

Aprilija je i zvanično otkrila svoj novi MotoGP motocikl za 2020. ali status Iannonea ...

Peterhansel i dalje u vođstvu na Dakar Reliju 2021.

Stephane Peterhansel je na verhu tabele preživeo i maraton sedme etape uprkos udarcu u ...

MV Agusta predstavila F4 Claudio Castiglioni izdanje

Zbog sve strožih kriterijuma emisija štetnih gasova koje više ne može da ispuni, dani ...

Vinalesu na poklon MotoGP pobeda

Maveric Vinales je konačno pretvorio pol poziciju u pobedu i postao šesti pobednik u ...

Konačno – kaciga sa klima uređajem

Mnogi su razmišljali, a neko konačno uradio. Feher ACH-1 kaciga ima ugrađen klima uređaj ...