fbpx

Test Audi A3 35 TFSI – poznata platforma ali…

Priča o platformi obično udavi i omalovaži postignuto – novi Audi A3 35 TFSI deli platformu sa drugima ali je i potpuno drugačiji

Priča o platformi obično udavi, ali je neminovna. Često i mnogo se bavimo temom ko na čijoj i kakvoj modularnoj, prilagodljivoj ili kakvoj li već platformi počiva. Činjenica je da današnja auto industrija nudi beskonačne nizove karoserijskih verzija, viših ili nižih, dužih ili kraćih, a da se ispod lima zapravo nalazi ista mehanika. Iz ugla onih koje ova tematika zanima, stvari postaju dosadne i već viđene, ali, da li je tako i iz ugla kupca koji će voziti to što je platio? Nije. Kupca zanima da li ga zadovoljava to što je kupio a ne čija je “platforma” ispod njegovog vozila i da li je sa nečim deli.
Zapravo, čemu ova priča o platformi u kontekstu testiranog Audi A3 Sportback 35 TFSI S-tronic? Zbog toga što novi A3 podugačkog službenog imena deli svoju platformu sa Golfom 8, Seat Leonom i Škodom Octavijom. Zapravo, novi A3 deli je sa svojom prethodnom generacijom, Golfom 7, i prethodnim Seat Leonom. Zapravo, koga briga ko šta sa kime deli. Auto industrija i njeni inženjeri mogo su bolji od običnog “copy-paste” i sposobni su da geometrijom trapova, drugačijim oprugama i poprečnim stabilizatorima, drugačijim amortizerima i elektronikom servo upravljača potpuno izmene karakter vozila, mnogo više nego što donose drugačije oblikovani limovi karoserije. I onda, koga briga ko šta sa kim deli.
Ali, kada se pređe u kategoriju ko protiv koga šta ima da ponudi, stvari se zaoštravaju i tu “copy-paste” više ne pomaže. Testirani Audi A3 Sportback 35 TFSI S-tronic ne samo da je sam za sebe u zahtevnom premijum segmentu, gde se uz sve “naj” očekuje i imidž u skladu sa cenom, nego su tu i konkurenti. A u premijum C segmentu nije naivno – BMW Serije 1 i Mercedes A Klase, ako se baziramo na evropsku, tačnije, nemačku trojku. Pri tom, ovo je segment malih (i skupih) hatchbackova, koji ne mogu da se razmeću ogromnim međuosovinskim razmakom i dužinom karoserije, nego upravo suprotnim kompaktnim dimenzijama.
Novi Audi A3 je debitovao krajem prošle godine, ali smo ga zbog Covid-19 pandemije i problema koje je izazvala malo pričekali. Iako je međuosovnski razmak ostao u milimetar isti, duži je 3 cm i širi 2 cm, a pedantan fabrički podatak kaže da ima 13% veći gril hladnjaka. Da odmah bude jasno, pomenutih +3 i +13% su u prednjem delu vozila, i poslužili su za smeštanje uređaja i sklopova vozačkih asistencija. Uz novi agresivniji LED potpis, novi A3 se od farova pa prema pozadi zapravo malo razlikuje od prethodnika, pa po ovoj osnovi Audi nastavlja svoju taktiku malih promena i evolucija umesto revolucija, ali i nedoumica običnih posmatrača o kojoj generaciji modela se radi.
Samo, uprkos evidentnom manjku novina, Audi A3 izgleda odlično. Zapravo, u S-line paketu opreme, i relativno “normalna” 35 TFSI verzija deluje snažno i moćno. U poslu da svojim modelima podare stav, dizajneri Audija su pravi maheri. Sa svojih 4.34 metra dužine i milimetar ispod dva metra širine, ali i manje od 1.50 metara visine, novi Audi A3 je “mali pa nabijen” i deluje da puca od snage, pogotovo uz zapravo “namrgođen” gril hladnjaka. Međuosovinski razmak od 2.636 metra na pomenutu dužinu karoserije deluje velik uz kratke prepuste preko zadnjih točkova.
Audi A3 nije velik automobil, ali je ponuda prostora u kabini iznenađujuće dobra. Na prednjim sedištima nekako se i podrazumeva komocija. A pored prostora i hodova podešavanja prednja sportska sedišta su fascinantno dobro oblikovana, iako, za ovu priliku, ne pričamo o najskupljim alkantarom presvučenim sedištima, nego “običnim, štofanim”. Njihova dužina, širina, dubina i uglovi su vrhunski, a pri tom nisu glomazna i nisu “pojela” raspoloživ prostor u kabini.
Iznenađenje stiže na zadnjoj klupi, koja nudi znatno više mesta od onoga što se od C segmenta može očekivati. Najslikovitije opisano, iza vozača od 184 cm visine staje putnik iste visine, bez da kolenima upre u prednja sedišta ili da češe glavom u krov vozila. Pri tom, tu je i naslon za laktove, pa Audi A3 opravdava svoj premijum pedigre i pozadi.
Ako je neko platio cenu odličnoj kabinskoj ponudi prostora to je prtljažnik. Sa svojih 380 litara, i 1.200 sa preklopljenim naslonima Audi A3 svakako nije rekorder u segmentu, ali svakako ni ne “gađa” ciljnu grupu kojoj je na vrhu prioriteta funkcionalnost zapremina “gepeka”.
Od najjeftinijeg do najskupljeg modela, Audi je u nečemu uvek visoko – kvalitetima materijala i završnoj obradi. Precizno, dovršeno, dobro raspoređeno i uredno, to bi bili atributi koji idu uz završnu obradu. Da li i nemački hladno ili štedljivo?

Pa sad, zavisi od ukusa, pre bi trebalo reći minimalistički i svedeno nego hladno. Razumljivo, impresije u enterijeru uvek zavise od paketa opreme, a pogotovo dodatih opcionala. Testirani Audi A3 na S-line paket i nije imao mnogo toga dodatog.

Audi Virtual cockpit digitalna instrument tabla kristalno jasne rezolucije je 10.25”, mada je u “Virtual cockpit plus” opciji još veći ekran dijagonale 12.3” uz dodatne opcije prikaza podataka. Infotejment koristi ekran 10.1” dijagonale, ugrađen u armaturu, ali je tradicionalni rotacioni kontroler Audi MMI sistema otišao u penziju, i pored dodira na sam ekran funkcijama miltimedije i navigacije moguće upravljati kursorom smeštenim pored minijaturne ručice, tačnije, prekidača komande menjača.
Po ovom pitanju Audi je odavno otišao daleko, i vozaču i suvozaču nudi brojne mogućnosti a da pre toga ne moraju da prođu koz ceo proces obuke. Sasvim jasno i intuitivno funkcioniše kokpit u A3. I da ne zaboravimo, iza svega stoji procesor 10 puta jači od prethodnog modela.
A3 35 TFSI “krstili” smo po pitanju pogona “običnim” aludirajući na činjenicu da se (na našu žalost) ne radi o S3 ili RS3 paprenoj verziji. Za većinu koja još uvek ne shvata “nove” oznake koje Audi koristi, za A3, 35 TFSI znači da je motor 1.5 litarski četvorocilindraš sa turbokompresorom, direktnim slojevitim ubrizgavanjem goriva i interkulerom. 35 TFSI isto tako znači da ima 150 KS između 5.000 i 6.000 o/min, ali i, za benzinac, neverovatan podatak o obrtnom momentu. Već od 1.500 o/min pa sve do 3.500 o/min na kolenastom vratilu ima 250 Nm obrtnog momenta. Uz sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom, ovakva kriva obrtnog momenta je zabava u najavi, pogotovo uz masu vozila od samo 1.320 kilograma. Prednje oslanjanje je MacPherson tipa sa opružnim nogama, a pozadi “4-link” osovina, a za ovu priliku pogon je samo na prednjim točkovima.
I onda, zašto je Audi premijum segment i zašto na sebe sme da nalepi markicu sa pozamašnom cenom? Zato što je odličan u onome što je najvažnije – vožnji. Novi Audi A3 je pre svega odlično izbalansiran, i čak manje težak na prednjem delu, što znači još manje podupravljanja.
Elektromehanički servo upravljač je progresivnog pojačanja u skladu sa brzinom, ali nikada nije jako pojačan. Čak i pri manevrima u mestu ostaje poprilično tvrd i podseća na sportske gene Audija. Ali ono što je važnije, u vožnji je izrazito precizan i direktan, uz trim ogibljenja koji dozvoljava minimalno naginjanje u krivinama. Iako nema Quattro pogon, kontakt sa podlogom je u svakom trenutku odličan zahvaljujući rasporedu mase među osovinama.
“Samo” 150 KS i nije baš samo, i svi oni koji tugaljivo gledaju u pravcu TDI motorizacije, baš i ne moraju. U kombinaciji sa sedam stepeni prenosa pogon je izuzetno elastičan. Da, tačno je da TDI pandan od 150 KS ima 110 Nm više, ali ih dostiže na višim obrtajima (1.650 o/min) i traju kraće (do 2.750 o/min), i pomaže da A3 35 TDI do 100 km/h ubrzava samo za desetinku brže.
Benzinac je sa svojih 150 KS sasvim pristojno brz, do 100 km/h ubrzava za 8.4 sekundi, a obzirom na 224 km/h maksimalne brzine možemo da pozavidimo Nemcima koji još uvek imaju deonice autoputeva bez ograničenja brzine. Sa druge strane, benzinac nije žedan i A3 35 TFSI može se bez problema voziti sa prosečno potrošnjom od 6.5 litara, a vrhunski kompliment koji kultura rada agregata može dobiti je činjenica da i kada je u radu možete pomisliti da je motor ugašen. Od stajanja u mestu pa sve do velikih brzina Audi A3 ostaje tih.
Kao i uvek na kraju dolazimo do cene oko koje se razvije najviše polemike i komentara. Testirani Audi A3 Sportback 35 TFSI za kupca u Srbiji po cenovniku košta 40.111 evra. Nije malo, kao ni kod ostalih u premijum segmentu, i moramo dodati da nam se A3 dopao više od gore pomenutih konkurenata. Šta više, možemo da se zapitamo da li kamera za vožnju unazad baš toliko košta pa da se ne dobije za ovu cifru? Ruku na srce, uz malo pregovaračke veštine sa prodavcem, ovaj model će se platiti nešto manje, ili će se za pomenuti iznos dobiti nešto više opreme. Jednostavno, ulaznica u premijum segment mora da se plati, tako je bilo, a tako će i ostati.

Model

Audi A3 35 TFSI S-tronic

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.343/ 1984/ 1449
Međuosovinski razmak (mm) 2.636
Masa vozila (kg.) 1.320
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.875

Zapremina prtljažnog prostora (l)

380 / 1.200

Motor

1.5 TFSI

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.428

Snaga pri o/ min. (KS/kW) 110/ 150 pri 5.000 – 6.000
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 250 pri 1.500 do 3.500
Menjač

Sedmostepeni S-tronic, dvostruka spojnica

Ubrzanje 0-100 km/h

8.4

Maksimalna brzina km/h

224

Zapremina rezervoara (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.2 – 7.2

Cena testiranog modela 40.111 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Debitovao Fisker Ocean sa 480 km autonomije

Fisker je predstavio novi, pristupačni električni crossover u Los Anđelesu koji nosi ime Ocean ...

Audi RS Q8 i zvanično predstavljen u Los Anđelesu

Audi je i zvanično predstavio novi RS Q8 na Salonu automobila u Los Anđelesu ...

Volkswagen ID.4 se bliži premijeri

Volkswagenov električni SUV bliži se svojoj premijeri, pa je fabrika objavila animacije manje više ...

Hoće li Tesla Cybertuck uopšte moći u proizvodnju

Nije ni počela proizvodnja Tesla Cybertrucka, a već su počela pitanja da li će ...

Land Rover najavio liniju dodatne opreme za kućne ljubimce

U čast Međunarodnog dana pasa, koji se održava 26. avgusta, Land Rover je najavio ...

Donald Tramp preti porezom na uvoz evropskih automobila

Predsednik SAD, Donald Tramp, je izjavio da će uvesti porez na uvoz evropskih automobila, ...