fbpx

Renault Koleos treći čin – jači motori

Renault Koleos se u drugoj generaciji dobro snalazi na režištu, a za 2020. dobio je dva važna unapređenja – snažnije dizel motore

Pre 10 godina Renault je pokušao da uđe u D SUV segment, po receptu preuzimanja platforme od Nissana X-Trail, sopstvene karoserije i proizvodnje u Samsung Automobiles u južnoj Koreji. Ovaj pokušaj prošao je neslavno. Iako Koleos u osnovi nije bio loš, izgled je bio poprilično čudan i nedovoljno atraktivan za kupce SUV-a, koji igraju na kartu statusa i imidža koji donosi SUV. Isto tako, verovatno podjednako bitna je bila cenovna politika kojom je Renault poprilično samouvereno Koleos visoko pozicionirao, očekujući da će kupci pohrliti u salone, ne pitajući pošto je. A bio je, najblaže rečeno preskup. Dve dovoljno velike greške prvom Koleosu su donele ulogu potpuno sporednog igrača.
Međutim, Renault se nije obeshrabrio po pitanju SUV segmenta i napravo pravi potez. Dok je prvi Koleos tavorio, Kaptur i Kadjar su postali bestseleri i dokazali da francuska marka ima svoje verne kupce koji žele baš Renault amblem na svom crossoveru, pa je očekivano i logično što se Koleos vratio, mada svakako ostaje dobro pitanje zbog čega je zadržano isto ime obzirom na neuspeh prvog modela.
Drugi čin
Ako su gledaoci predstave Koleos zaspali u prvom činu nezanimljivim i neatraktivnim dizajnom, za drugi čin nosioc glavne uloge je mnogo bolje pripremljen. Renaultov veliki SUV dobio je dizajn aktuelnog Meganea, a ova tranzicija od klasičnog hatchbacka C segmenta do velikog SUV-a izvedena je odlično. Koleos je prepoznatljivo Renault. Ima ozbiljan nastup i ima ono što je prvom modelu očajnički nedostajalo – imidž. Sada više niko ne može da kaže …”šta se Renault trpa u SUV kad mu tu nije mesto”… Koleos deluje veliko i snažno, mada sa svojih 4.67 metara dužine zapravo nije preterano glomazan, osim za SUV karakteristično velike visine od 1.67 metara. Dominantan je podugačak poklopac motora, a odnos lima i stakla je dobro izbalansiran. Zapravo, silueta profila Koleosa poprilično podseća na Audi Q5.
Prostran pa sve ostalo
U arhitekturi enterijera Renault igrao na očiglednu kartu dobre ponude prostora, a u tome je i uspeo. Od pristupa kroz velika vrata koja se široko otvaraju, pa do prostora koji nude i prednja sedišta i stražnja klupa. Logično, kada je mesta mnogo, može se dobro i iskoristiti.

Hodovi prednjih sedišta su dugi, pa se i nadprosečno visoke osobe mogu udobno smestiti, a pogotovo vozač kojeg očekuju i dugi hodovi upravljača po dubini i visini. Oni koji više preferiraju osećaj komocije, a ne “ušuškanosti” biće više nego zadovoljni onim što Renault Koleos napred nudi.
Kako napred tako i pozadi, jednostavno mesta ima na pretek. Zapremina enterijera Koleosa nije potrošena preterano “napumpanim” tapacirungom ili delovima oplate, ali ne oskudeva u smeštajnom prostoru u vratima, i naslonu između sedišta. Zanimljivo su smešteni prekidaču grejača stražnje klupe. Nalaze se u naslonu za ruke, pa nije na odmet skrenuti pažnju putnicima pozadi gde se nalaze.
Kvalitet završne obrade i preciznost uklapanja elemenata u enterijeru je ipak samo dobar, ali ne i vrhunski. Izbor materijala i mogućih kombinacija boja je dobar i dovoljno širok. Naravno, opšti utisak je potpuno zavisan od izbora paketa opreme, pa mnogo kože koje donosi najviši Initiale Paris paket donose i duh luksuza u ovaj SUV. Mada ipak ostaje osećaj da Koleos zadovoljava, ali ne i oduševljava koliko i njegova spoljašnjost.
Obzirom da Koleos nema verziju sa trećim redom sedišta, prtljažnik je ostao “netaknut” i velik. Čak 633 litre do visine prozora, a preko 1.600 litra sa oborenim naslonom stražnje klupe. Definitivno, po pitanju ponude prostora Kloeos može na crtu Škodi Kodiaq koja je istinski pomerila granice po ovom pitanju.
Prepoznatljivo i provereno
Instrument tabla i infotejment nisu posebno razvijani za Renault Koleos, što je sasvim logično, pa ne iznenađuje što je po ovom pitanju sve poznato iz drugih renaultovih modela. Instrument tabla je digitalna, TFT ekran je 7”, jednostavne i kvalitetne i prilagodljive grafike. Višenamenski ekran je uspravan 8.7”, dobre rezolucije, ali ne preterano izražene intuitivnosti u komandama, koje su delom na ekranu osetljivom na dodir, a delom pored ekrana.

Preostale komandne koje još uvek koriste klasične prekidače, dosta nedosledno su raspoređene, pa se zapravo njihovo efikasno korišćenje više svodi na naviku nego na intuiciju. Pogotovo prekidači grejača volana i mnogo važnijeg selektora pogona koji su zavučeni kod levog kolena vozača, daleko od pogleda i dohvata ruke.
Iako se od imena Bose dobavljača audio sistema po pravilu i u odnosu na cenu doplate uvek mnogo očekuje, u Koleosu je audio sistem samo dobar, ali ne i odličan. TomTom navigacija u sklopu infotejmenta je odlična i brza, a R-Link raspolaže konekcijama za iPhone i Android.
Treći čin
Renault Koleos je za modelnu 2020. godinu dobio dve veoma bitne novine, i nisu stilske ili eststske prirode, nego pogonske. Umesto dosadašnjeg 1.6 dizela sa 130 KS, stigao je 1.7 litarski agregat sa 150 KS. Do sada snažniji 2.0 nije porastao po pitanju zapremine, ali jeste po pitanju onoga što može da ponudi točkovima – snazi. Umesto 175 KS, sada ima obećavajućih 190 „dizel konja“ i 380Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji kao se kao i do sada prenose preko CVT menjača.
Sada dinamičan i udoban
Testirani model sa snažnijim dizelom od 190KS, CVT menjačem i 4×4 pogonom je nakompletnije što se može dobiti uz Koleos. Donji postroj koristi istu poznatu mehaniku (do sada i mnogo prodavanijeg) Nissana X-Trail, što znači MacPherson opružne noge napred i multilink pozadi, Renault Koleos ima značajno drugačiji karakter u vožnji. Evidentno je postavka trima ogibljenja i poprečnih stabilizatora drugačija. Koleos deluje mekano mada taj osećaj više duguje visokoprofilnim pneumaticima nego mekim oprugama i amortizerima.

U krivinama nema preteranog naginjanja, ali se mora povesti računa o masi vozila, kako ne bi došlo do podupravljanja pogotovo na klizavoj podlozi i sa uključenim pogonom na svim točkovima. Na klizavom se odlično snalazi elektronski kontrolisani centralni diferencijal, koji čak i u automatskom modu brzo i efikasno šalje snagu na osovinu sa boljom podlogom ispod točkova.

Upravljanje je prijatno posredno, a progresivni servo pojačivač je izrazito snažan na malim brzinama što olakšava parkiranje i gradsku vožnju. Na otvorenom putu i pri velikim brzinama, francuski SUV je prijatno udoban i dobro zvučno izolovan. Poprečne neravnina čak i na svojim velikim točkovima od 19” sa visokoprofilnim pneumaticima odlično apsorbuje. Stepenovani CVT menjač je uz dodatnih 15 KS definitivno postao bliži i vozačima koji uz komfor očekuju i dinamičnost, dok je slabija 1.7 litarska vezija  namenjena vozačima koji žele komfor a ne dinamičnost, obzirom da se ne može pohvaliti munjevitim reakcijama niti pri polasku iz mesta, niti pri preticanju, kada brzo treba obezbediti snagu.

A snage ima. Sa svojih 190 KS Koleos je znatno uverljiviji pri ubrzanjima nego do sada, sa znatno manje buke u kabini, i unapređenim međuubrzanjima. Uz snažniji motor iz ponude, Koleos je odlično motorizovan čak i uz svoju relativno veliku masu. Pri tom prosečna potrošnja na testu od 7.7 litara je prihvatljiva, i potvrđuje da više snage ne mora značiti i veću potrošnju.
Uverljiviji treći čin
Drugi čin Renault Koleosa mnogo je bolji od prvog, a pogotovo uz novi dizel u ponudi. Koleos je potpuno sazreo, a Renault shvatio šta sa njim želi i kako to da postigne. Kupcima nudi udoban i veoma prostran SUV, koji dobro izgleda spolja, a unutra nudi brojne mogućnosti prilagođavanja. Uz to, cenovna politika ide sasvim drugim putem, pa je Koleos postao konkurentan. Sa 1.7 dCi motorom, manuelnim menjačem i prednjim pogonom može se kupiti već od 28.000 evra dok je za testirani 2.0 model u vrhunskoj opremi automatskim menjačem i 4×4 pogonom potrebno izdvojiti nešto više nego za prethodnu verziju. Sa snažnijim dizelom, Renault Koelos košta 39.000 evra, uz produženu garanciju od pet godina ili 150.000 kilometara, što je sasvim adekvatno onome što donosi.

Model

Renault Koleos Blue dC 2.0 X-Tronic 4WD

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.310/ 1.800/ 1.447
Međuosovinski razmak (mm)

2.650

Masa vozila (kg.) 1.812
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.309

Zapremina prtljažnog prostora (l)

633/1630

Motor

Dizel/turbo

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila

4

Radna zapremina (ccm)

1995

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

140/ 190 pri 3.500 o/min

Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 380 od 1.750 o/min
Menjač

Stepenovani CVT

Ubrzanje 0-100 km/h

10,1

Maksimalna brzina km/h

198

Prosečna potrošnja na testu l

7.7

Cena testiranog modela 39.000 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen zvanično predstavio R verziju modela T-Roc

Volkswagen je pred zvaničnu premijeru na Sajmu u Ženevi iskoristio priliku da predstavi sportsku ...

Mazda 3 Sedan Skyactiv X – za čistiji vazduh

Mazda je dobro protresla kupce C segmenta novom generacijom modela Mazda 3, ali još ...

GT-R kao u igrici na Silverstonu

Porslavljajući početak Gran Turismo Sport video igre koja izlazi 18 Oktobra u Evropi i ...

35 Dmotion testova na jednom mestu!

Dmotion test: Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq-Prvo pa…?       Dmotion test: Dacia Duster ...

Hyundai Kona Electric postilga autonomiju od 1.000 kilometara

Hyundai KONA Electric postigla rekord dometom od 1.000 km samo sa jednim punjenjem baterija ...

Porsche potvrdio da Taycan karavan stiže

Porsche je potvrdio da će Mission E Cross Turismo koncept postati serijski model, odnosno ...