fbpx

Red Bull F1 preuzima kadar iz Mercedes-AMG F1 tima

Nakon što je iz Mercedes-AMG tima Formule 1 u svoje redove preveo Bena Hodgkinsona, Red Bull nastavlja da regrutuje kadar

Foto Maxim Shemetov – Pool/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202009250052 // Usage for editorial use only //

Nakon agonije koja je trajala par meseci nakon što je Honda objavila da se povlači iz Formule 1, Red Bull je potvrdio da otkupio intelektualna i patentna prava od japanskog proizvođača i da će sopstvenim snagama proizvoditi pogonske jedinice za svoja četiri bolida u Formuli 1. U osnovi, uslov koji je Red Bull nametao bio je zamrzavanje razvoja motora i uvođenje novih pravila do 2025. obzirom da je stav tima bio da ima snage da proizvodi pogonske grupe, ali ne i da ih razvija, što je daleko složeniji i skuplji proces.

Foto Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103260782 // Usage for editorial use only //

U svakom slučaju, od početka sledeće godine bolide Red Bull i Alpha Tauri pokretaće motori proizvedeni u „Red Bull Powertrains“ diviziji, a da li će se u automobilima naći pod oznakom Red Bull ili nekom drugom, to ćemo tek saznati. Sa druge strane, ono što se sve više otkriva, Red Bull se ozbiljno uhvatio u koštac sa izazovima koje donosi sopstvena proizvodnja pogonskih jedinica, a pogotovo kompleksnih i skupih kakve pokreću današnju Formulu 1. Ozbiljnost ovog pristupa trenutno najbolje oseti poslednjih sedam godina neprikosnoveni vladar Formule 1 tim Mercedes-AMG.
Nakon što je objavljeno da je ugovor sa Red Bull F1 timom potpisao Ben Hodgkinson, jedan od ključnih ljudi u razvoju Mercedes-AMG F1 pogonskih jedinica, a koji će moći svoje veliko znanje i iskustvo da stavi na raspolaganje Red Bullu tek od jeseni 2022., pojavila se i informacija da je Hodgkinson pozvao još svojih kolega iz Mercedes-AMG HPP.

Foto by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103280275 // Usage for editorial use only //

Prema najnovijim vestima, ne samo da je pozvao, nego je imao i snažne argumente, odnosno, Red Bull je dao ponude koje se ne odbijaju. Čak pet stručnjaka iz Mercedes-AMH HPP se seli u pogon Red Bull Powertrains u Milton Keynesu. Steve Blewett, dosadašnji šef proizvodnje u Mercedesu, zauzeće sličnu poziciju u Red Bullu. Vođa tima za elektroniku u Mercedesu Omid Mostaghimi, postao je šef motorske elektronike i ERS sistema, a Pip Clode koji je u Mercedes-AMG HPP bio vođa tima za razvoj koncepta F1 motora, postao je šef dizajna mehaničkog dela ERS sistema. Šef razvoja Red Bull motora sa unutrašnjim sagorevanjem postao je Anton Mayo, dosadašnji inženjer u Mercedes-AMG HPP-u, a za sada objavljeni spisak personalnih akvizicija Red Bulla zaokružuje Steve Brodie, koji vodi operacije vezane za pogonski deo sa unutrašnjim sagorevanjem, a do sada je u Mercedesu bio menadžer inspekcije na stazi i u HPP-u. Red Bull je najavio i da će uskoro imenovati šefa mehaničkog razvoja, ali ne i odakle dolazi stručnjak.

Foto by Bryn Lennon/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103270334 // Usage for editorial use only //

Šef tima Red Bull i CEO Red Bull Powertrains Christian Horner kaže: „Misija dovođenja u proizvodnje motora u Red Bull je izazovan i složen zadatak, koji se maže ostvariti samo uz najbolji personal i najtalentovanije ljude u fahu, kojima moramo na raspolaganje staviti sve potrebne alate. Tehničku platformu činiće naš novi tehnički šef Ben Hodgkinson, uz stručnjake koji su došli u tium, i stručnjake koji su kod nas došli iz trkačkog odeljenja Honde“.
Šef i vlasnik trećine Mercedes-AMG F1 tima Toto Wolff se za sada nije oglasio na temu odliva stručnjaka koji su činili nepobedivi tim od 2014. ali teško da je trenutno najsretniji čovek na svetu, tim pre što ga tek očekuju odluke na temu izbora vozača i njihovih ugovora, obzirom da na svom platnom spisku još nema tandem za sezonu Formule 1 2022.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hennessey proslavlja 10,000. automobil sa Heritage Edition Mustangom

U čast proslave 10,000. automobila, poznati tjuner iz Teksasa, Hennessey, je izbacio specijalnu verziju ...

Hennessey je testirao motor iz Venoma F5 sa preko 2,000 KS

Hennessey je izazvao ogromnu pažnju u Pebble Beachu sa svojim 7.6 litarskim twin turbo ...

BMW M4 CS – skupa jurilica

BMW M4 CS je imao svoj svetski debi pred publikom na sajmu automobila u ...

Ferrari patentirao Halo za svoja drumska vozila

Ferrari je patentirao Halo za putnička vozila i time dokazao da transfer tehnologija iz ...