fbpx

Harley-Davidson odvojio marku LiveWire

Iako se nije proslavio prvim električnim modelom, Harley-Davidson ne odustaje, a LiveWire je odvojio kao posebnu marku

LiveWire, električni Harley-Davidson, bio je dugo najavljivan pa i očekivan, konačno se pojavio 2019. i ništa nije uradio. Harley-Davidson je svoj prvi električni motocikl razvijao pet godina, ali kada se pojavio nije osvojio tržište, cena od 30.000$ a i problemi sa punjenjem bili su prevlika prepreka do masovnije podaje i pored toga što je LiveWire dobijao relativno korektne ocene od strane stručnjaka.
Dolaskom Jochena Zeitza na kormilo kompanije, Harley se vratio svojim korenima, velikim i teškim kruzerima, a priče i najave o električnim motociklima, pa čak i električnom skuteru skinuti su čak i sa zvaničnog web sajta kompanije.
Baš zbog toga, vest koja je stigla je iznenađujuća, i asocira da je CEO Harleya, Zeitze, samo stvari složio u red – prvo dovesti osnovnu proizvodnju na svoje mesto, vratiti kupce kojih je bilo sve manje, a tek nakon toga se širiti u novom pravcu. Obzirom da je Harley-Davidson upravo saopštio da je LiveWire odvojio kao potpuno nezavisnu električnu marku od osnovne, govori da se na električnu budućnost motocikala nije zaboravilo.
Zeitze je izneo svoju strategiju koja je nazvana Hardwire – jedan od šest osnova na kojoj počva nova strategija kompanije je lansiranje marke LiveWire kao odvojene električne marke, koja će biti lider na tržištu električnih motocikala, i biće pionir sa misijom da stvori poželjne električne motocikle. Pored toga, LiveWire će biti zadužen i za razvoj tehnologija koje će u budućnosti biti primenjive i na Harley-Davidson motocikle.
Na papiru, ovakva strategija deluje da ima osnovu, ali i podseća na istoriju Harleya, i upozorava da bi se sa odvojenom markom moglo desiti isto što se dogodilo sa Buell Motorcycles, ugašenim 2009. koji je matična kuća tretirala kao nedonošče, čime je dovela i do gašenja. LiveWire nije biznis koji će procvetati preko noći, njegov rast će trajati godinama, i u njega će morati mnogo da se ulaže i bude bolji od brojnih drugih koji uveliko rade na razvoju svojih električnih motocikala. Do tada, premijera prvog modela pod markom LiveWire zakazana je već za 8. jul, a nova marka sa sedištem u Silikonskoj dolini u Kaliforniji će se fokusirati na urbani transport, i stvarati sopstvenu distributivnu mrežu i namenske prodajne salone.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Pramac i Yamaha novi partneri

MotoGP – Pramac i Yamaha novi partneri i obistinila se najava da će Yamaha ...

Yamaha Ténéré 700 je stigla u Plattner Motors salone u Srbiji

Yamaha Ténéré 700, potpuno novi model Adventure klase stigao je u Plattner Motors salone ...

MotoGP – pol pozicija u Holandiji za Bagnaiju

MotoGP kvalifikacije na TT stazi Asen donele su pol poziciju Francescu Bagnaiji vozaču fabričkog ...

Valentino Rossi najpopularniji i kada mu ne ide

Valentino Rossi je najpopopularniji italijanski sportista čak i kada mu ne ide ako je ...

Marc Marquez konačno se vratio na “motocikl”

Osam meseci nakon preloma nadlaktice i komplikacija u oporavku, Marc Marquez se vratio u ...

MotoGP – Marquezu pobeda u Mizanu

MotoGP – Marquezu pobeda u Mizanu, Martin kratkih rukava zbog taktičke greške tima MotoGP ...