fbpx

MotoGP – Ducati brani svoj uređaj za spuštanje

MotoGP – Ducati brani svoj uređaj za spuštanje zadnjeg dela motocikla, a Dall’Igna predlaže kako da se zadrži

MotoGP – Ducati brani svoj uređaj za spuštanje zadnjeg dela motocikla i predlaže kako da se zadrži. MotoGP u poslednje vreme ima sve više paralela sa Formulom 1. Dosta inženjera iz Formule 1 je angažovano na razvoju agregata, a pogotovo u radi na aerodinamici MotoGP motocikala. Ducati MotoGP tim je po ovoj osnovi odavno progresivan i radikalan i nakon dosta godina rada, sada ubire plodove i niše uspehe, a GP23 smtara se najboljim motociklom na MotoGP gridu. Pored toga, MotoGP je od Formule 1 preuzeo i format sprint trke u subotu kako bi privikao više publike i medija. U perspektivi, priča se čak i o hibridnim pogonskim jedinicama za motocikle, ali po toj osnovi za sada nema jedinstvenog stava među proizvođačima MotoGP motocikala, pa od takve ideje za sada nema ništa.

Foto: Ducati

Ipak, aktivan i inovativan kao i uvek, Gigi Dall’Igna generalni menadžer MotoGP tima Ducati gleda široku sliku i ima svoje ideje, a nakaktuelnija je zabrana uređaja za spuštanje dadnjeg dela motocika. Isti sistem za prednji deo je probvan, ali i zabranjen, ali “hole shot device” je za sada opstao na MotoGP gridu, ali sa inicijativana da se u perspektivi zabrani, ako ne pre, možda od 2027. kada će na scenu stupiti nova tehnička pravila u MotoGP šampionatu.
Dall’Igna ipak ima svoj predlog kako zadržati uređaj za spuštanje zadnjeg dela MotoGP motocikala i koji su on i tim Ducati uložili mnogao truda i novca, a inspiraciju vidi u Formuli 1.

Foto: Ducati

“Moja ideja, a i ideja tima Ducati je da se zadrži uređaj za spuštanje zadnjeg dela u vidu sistema koji će olakšati preticanje. Kao što to u Formuli 1 radi DRS (sistem za umanjenje aerodinamičkog otpora otvaranjem zadnjeg krila) spuštanjem zadnjeg dela MotoGP motocikla smanjuje se otpor vazduha i povećava maksimalna brzina”, kaže Dall’Igna. Trenutno, za razliku od Formule 1, MotoGP vozači mogu da ga koriste kada god to požela na bilo kom delu staze. Dall’Igna predlaže da se sistem zadrži i koristi po principu Formule 1, odnosno u određenim zonama i pod određenim uslovima (unutar jedne sekunde iza vozača ispred). Prema Dall’Igni, druga mogućnost bi bila definisan broj puta koliko vozač može da koristi spuštanje zadnjeg dela, na primer 10 u toku cele trke.
Očigledno, Dall’Igna želi da zadrži svoj sistem koji ostali timovi ne vole previše, a za sada je većinski stav da ga treba ukunuti. Ko će po ovoj osnovi pobediti u MotoGP-u tek ćemo videti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zbog čega Moto GP vozači spuštaju nogu na kočenju?

Nije baš pravilo, ali veoma je česta slika da MotoGP vozači spuštaju nogu pri ...

Dvostruka MotoGP pobeda za Suzuki

Suzuki je nakon 38 godina došao do dvostruke pobede u najjačoj klasi šampionata sveta ...

Dakar 2024 – Loebu pobeda četvrtog dana

Dakar 2024 – Loebu pobeda četvrtog dana ali bez promene u vođstvu, ali kod ...

MotoGP – Kawasaki i BMW imaju znanje za MotoGP

MotoGP – Kawasaki i BMW imaju znanje i snagu za MotoGP kaže Herve Poncharal ...

Za Vinalesa prvo test pa trke na Apriliji RS-GP ove godine

Kao što se pretpostavljalo, Maveric Vinales, oslobođen svih obaveza prema Yamahi, uskoro će sesti ...

Serija iznenađenja u MotoGP kvalifikacijama na Aragonu

Skoro sve što je važilo prošle nedelje u MotoGP trci u Aragonu, u kvalifikacijama ...